امارات متحده عربی ۶۱ نفر را برای برنامه فضانورد انتخاب کرد

این افراد از میان بیش از ۴ هزار متقاضی انتخاب شدند

فضانورد اماراتی که سال گذشته همراه فضانوردان روسی به ایستگاه فضایی رفت - MOHAMMED AL- HAMMADI / WAM / AFP

امارات متحده عربی اعلام کرد که ۶۱ نفر  را از میان چهار هزار و ۳۰۵ متقاضی برنامه فضانورد در مرحله پایانی برگزیده‌است. هدف از این برنامه یافتن دو فضانورد بعدی برای ماموریت‌های فضایی است.

نامزدهای انتخاب شده شامل ۴۱ مرد و ۲۰ زن از سراسر امارات متحده عربی هستند. میانگین سنی متقاضیان ۲۸ سال بود که جوانترین داوطلب ۲۳ سال و مسن‌ترین آنها ۳۹ سال داشت.

به گزارش عرب‌نیوز، مرکز فضایی محمد بن راشد (MBRSC) در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که این فهرست در مرحله اول به دو هزار و ۹۹ متقاضی بر اساس سن، سوابق تحصیلی و تجربه تحقیقات علمی کاهش یافت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در مرحله بعد متقاضیان مورد امتحان قرار گرفتند که از میان آنها یک هزار نفر از بهترین نامزدها انتخاب شد. در مرحله بعد، از این هزار نفر تست هوش، شخصیت و مسائل فنی گرفته شد. ۱۲۲ نفر از بهترین نامزدها مورد مصاحبه قرار گرفتند و ۶۱ نفر انتخاب شدند.

۶۱ نامزد این مرحله، مطابق با بالاترین استانداردهای بین‌المللی، یک دوره آموزش فشرده چند مرحله‌ای را می‌گذرانند. این افراد ابتدا یک دوره آموزش مقدماتی طی می‌کنند که در آن با اهداف و برنامه ها، اصول علمی، از جمله مهندسی فضا و تحقیقات علمی و همچنین رویه‌ها و مقررات ایستگاه فضایی بین‌المللی آشنا می‌شوند.

شیخ محمد آل مکتوم، نخست وزیر امارات متحده عربی سال ۲۰۱۸ وعده داده بود که در پنج سال آینده چهار اماراتی به ایستگاه فضایی فرستاده خواهند شد.

بیشتر از جهان