همبازی آنلاین فرزندان خود باشید

مشارکت والدین، احتمال آسیب دیدن کودکان دربازی های آنلاین را کاهش می‌دهد

emarketingblog

به گفته‌ی گروهی که در زمینه‌ی ایمنی آنلاین تخصص دارد، والدین باید با کودکان بازی‌های آنلاین انجام دهند تا خطرات و مزایای این بازی‌ها را بهتر درک کنند.

طبق تحقیق جدیدی که گروه ایمنی آنلاین «اینترنت مترز» منتشر کرده، با آن که بیش از سه‌چهارم بچه‌ها بازی‌های ویدیویی آنلاین انجام می‌دهند، اکثر والدین مایل نیستند با بازی آنلاین و مسائل آن سروکار داشته باشند.

طبق یافته‌های این تحقیق، بیش از نیمی از والدین(۵۵ درصد) نگران هستند که مبادا افراد غریبه از طریق بازی‌های أنلاین به سراغ بچه‌های‌شان بیایند و بیش از یک‌سوم والدین(۳۸ درصد) به طور دقیق نمی‌دانند که بچه‌های‌شان با چه کسی بازی آنلاین انجام می‌دهند.

در این گزارش که «بازی‌های آنلاین خانوادگی» نام دارد والدین را تشویق کرده‌اند که مزایای بازی آنلاین را بشناسند و ۶۲ درصد افرادی که در نظرسنجی شرکت کردند قبول دارند که بازی آنلاین می‌تواند مهارت‌های حل کردن مسئله را در کودکان تقویت کند.

این گروه غیرانتفاعیِ مستقر در لندن بر اساس یافته‌های این تحقیق، مجموعه‌ای از منابع آنلاین برای والدین گردآوری کرده است که در مورد مزایا و معایب بازی آنلاین به آن‌ها اطلاعات می‌دهد و آنها را تشویق می‌کند با بچه‌های‌شان هم‌بازی شوند.

پیش‌نهادهایی در مورد بازی‌های ویدیویی مناسب برای تمام افراد خانواده نیز در این رهنمود آنلاین آمده است.

اندی رابرتسون کارشناس بازی در گروه «اینترنت مترز» می‌گوید بازهای‌های پیشنهادی، گستره‌ی وسیعی را دربرمی‌گیرند و والدین اگر وارد بازی آنلاین با بچه‌ها شوند قادر خواهند «به بهره‌برداری از مزایا کمک کنند» و از موفقیت‌های آن‌ها در بازی‌ها «لذت» ببرند.

«کارولین بانتینگ» مدیرعامل گروه «اینترنت مترز» هم می‌گوید والدینی که مرتب در فعالیت‌های آنلاین بچه‌های‌شان حضور داشته باشند «دارای موقعیت بهتری برای راهنمایی کردنِ آنها به هنگام مواجهه با مشکلات هستند. والدین را تشویق می‌کنیم حتی اگر این کار به کلی با خصلت‌شان ناهمخوان باشد کناره‌گیری نکنند و با انرژی وارد این میدان شوند. با توجه به آن که در حال حاضر اکثریت قاطع بچه‌ها، بازی‌های آنلاین انجام می‌دهند این کار جزء و بخشی از روند رشد در عصر دیجیتالی است.»

با این حال اعتیادآوری بازی‌های ویدیویی هم نگرانی‌هایی پدید آورده است و تولیدکنندگان بازی‌ها تحت فشار قرار گرفته‌اند که برای حفاظت از کاربران و به ویژه‌ کودکان، بیش‌تر تلاش کنند.

کارگروه گزینش وزارت دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش(دی‌سی‌ام‌اس) بریتانیا در حال حاضر در حال انجام تحقیق راجع به فناوری‌های اعتیادآور و از جمله بازی‌های ویدیویی و به کار گرفتن صندوق غنیمت در آن‌ها است. صندوق غنیمت در واقع بسته‌های پولی از اقلام درون بازی است که به باور برخی می‌تواند برای کشاندن نوجوانان به سمت قمار به کار رود.

این در حالی است که طبق تحقیق جدیدی، در ۱۲ ماه گذشته یک‌ چهارم کودکان دچار شکلی ‌از سوء‌استفاده‌ی آنلاین شده‌اند.

سازمانِ تنظیم مقررات ارتباطات بریتانیا (آفکام) با همکاری دفتر کمیساریای اطلاعات(آیکو)، برای شناسایی دغدغه‌های مردم راجع به کاربری اینترنت، تحقیقی انجام داد که یافته‌های آن در نخستین گزارش سالانه‌ی آنلاین کشوری آفکام در ماه مه منتشر شد. طبق این بررسی ۲۳ درصد کودکان در سال گذشته مورد ارعاب رایانه‌ای قرار گرفتند و ۳۹ درصد هم در فضای أنلاین با زبان زننده مواجه شدند.

© The Independent

بیشتر از زندگی