نشست خبری کاخ سفید در مورد نحوه توزیع واکسن در آمریکا

بعید نیست که دونالد ترامپ در نهایت اعلام کند برای انتخابات ۲۰۲۴ دوباره نامزد خواهد شد

نشست خبری کاخ سفید در روزی برگزار شد که بیشتر شبکه‌های خبری اعلام کردند جو بایدن رقیب دموکرات او در ایالت جورجیا پیروز‌شده است- MANDEL NGAN / AFP

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، با حضور در یک نشست خبری و ارائه آخرین اطلاعات مربوط به «عملیات فوق سریع» دولت فدرال، پروژه‌ای برای توزیع واکسن کرونا پس از تایید اداره غذا و داروی ایالات متحده، سکوت هشت روزه خود را شکست.

نشست خبری کاخ سفید در روزی برگزار شد که بیشتر شبکه‌های خبری اعلام کردند او در ایالت کارولینای شمالی و جو بایدن رقیب دموکرات او در ایالت جورجیا پیروز‌شده  است و مجموع آرای الکترال آنها به ۳۰۶ در برابر ۲۳۲، به نفع بایدن افزایش یافته است.

از طرز صحبت کردن ترامپ می‌شد فهمید که اذعان دارد دولتش شاید آخرین روزهای خود را سپری می‌کند. هیچ اظهارنظر رسمی در مورد نتیجه انتخابات نکرد. به هیچ پرسشی هم پاسخ نداد.

از آنجایی که ترامپ هنوز شکست را نپذیرفته است، و در حالی که بایدن به عنوان رئیس جمهوری منتخب در حال انجام مقدمات برای تحویل گرفتن قدرت است و او از کاخ سفید با انتشار توییت‌های تند از تئوری توطئه می‌گوید، بعید نیست که در نهایت اعلام کند برای انتخابات ۲۰۲۴ دوباره نامزد خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در عین حال، باراک اوباما، سلف ترامپ، در کتاب خاطرات خود به نام «سرزمین موعود» که به زودی منتشر خواهد شد، به آن تاجر املاک و مستغلات و چهره تلویزیونی سابق لقب «نوشداروی دلواپسی نژادی» داده است؛ با این توضیح که ترامپ با استفاده از جریان سیاسی مسموم و پنهان هراس‌افکنی در مورد ریاست جمهوری یک سیاهپوست، توانست سال ۲۰۱۶ به کاخ سفید راه پیدا کند.

آقای اوباما همچنین در مصاحبه با برنامه ۶۰ دقیقه شبکه سی‌بی‌اس، برای نخستین بار در مورد تنگنای غیردموکراتیک کنونی در واشنگتن اظهار نظر کرد و گفت که حزب جمهوری‌خواه با کنار آمدن با توهم ترامپ در مورد نتیجه انتخابات و سوق دادن کشور به یک مسیر خطرناک، از او تمکین می‌کند.

© The Independent