حکایت سلیمان نبی و ترامپ

ترامپ مدعی است برنده انتخابات آمریکا شده است و هیچ کس نمی‌تواند وی را از کاخ سفید بیرون کند

دونالد ترامپ در کاخ سفید ـ TASOS KATOPODIS/Getty Images via AFP

 

حکایت، حدیث و یا حکم زیر را در کتاب‌های مختلف، نقل قول از افراد و شکل‌های روایی مختلف خوانده یا شنیده‌ایم اما به نظر می‌رسد سندیت آن به «عهد عتیق انجیل، کتاب اول پادشاهان، باب سوم، آیات ۱۶ الی ۲۸» منصوب شده است که به قضاوت سلیمان معروف است.

می‌گویند دو روسپی برای حل اختلاف خود به حضور سلیمان نبی آمدند. یکی از آنان گفت: «‌‌ای پادشاه، ما دو نفر در یک خانه زندگی می‌کنیم. چندی قبل من فرزندی به دنیا آوردم. سه روز بعد از من، این زن هم فرزندی زایید. کسی جز ما در آن خانه نبود. یک شب که او خواب بود، روی بچه‌اش افتاد و بچه‌اش خفه شد! نصف‌شب وقتی من در خواب بودم، او برخاست و پسر مرا از کنارم برداشت و پیش خودش برد و بچه مرده خود را در بغل من گذاشت. صبح زود که برخاستم بچه‌ام را شیر بدهم، دیدم که مرده ‌است. وقتی به‌دقت به او نگاه کردم متوجه شدم که آن کودک پسر من نیست.» زن دوم حرف او را قطع کرد و گفت: «این‌طور نیست، بچه مرده مال اوست و این که زنده ‌است پسر من است.» زن اولی گفت: «نه، آن که مرده ‌است مال تو است و این که زنده است مال من است.» و در حضور پادشاه به مجادله پرداختند.

پس پادشاه گفت: «بگذارید ببینم حق با کیست. هر دو شما می‌گویید بچه زنده مال من است و هر دو هم می‌گویید بچه مرده مال من نیست!» سپس پادشاه دستور داد شمشیری بیاورند. پس یک شمشیر آوردند. آن گاه سلیمان فرمود: «طفل زنده را دو نصف کنید و به هر کدام یک نصف بدهید!» زنی که مادر واقعی بچه بود، دلش برای پسرش سوخت و به پادشاه التماس کرد و گفت: «‌‌ای پادشاه بچه معصوم را نکشید. او را به این زن بدهید.» ولی زن دیگر گفت: «نه، بگذار او را تقسیم کنند تا نه مال من باشد و نه مال تو!» آن گاه پادشاه فرمود: «بچه را نکشید! او را به این زن بدهید که نمی‌خواهد بچه کشته‌شود؛ چون مادرش همین زن است.» این خبر به‌سرعت در سراسر اسرائیل پیچید و تمام مردم فهمیدند که خدا به سلیمان حکمت بخشیده تا بتواند عادلانه داوری کند.

در روزگار امروز آن طفل معصوم دموکراسی آمریکا است، مادران مدعی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از یک طرف و ملت آمریکا از جمله جوزف بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا از طرف دیگر و پادشاه سلیمان، دادگاه‌های آمریکا است.

فرزندی به دنیا آمده است (انتخابات انجام و تمام شده است) مادران ادعای مادری می‌کنند (حق باید به حقدار برسد) و آن که ادعای مادری مشروع! می‌کند (ترامپ) می‌خواهد بچه (آمریکا) نصف شود تا «نه مال من باشد و نه مال تو.» پادشاه سلیمان امروز (دادگاه‌ها) چند بار با شنیدن شکایت مدعی، خود مدعی و شکایت وی را از دادگاه بیرون رانده‌اند اما او به سبب قدرت و پول فراوان حاضر به پذیرش حکم پادشاه سلیمان نیست.

دونالد ترامپ با توسل به دادگاه‌های محلی، ایالتی و فدرال با طرح دعاوی تقلب در انتخابات ۳ نوامبر سعی در کسب حکمی است که آن را از سوی وکلای خود به دیوانعالی کشانده و در آن جا به کمک یاران وفادار خود نتیجه انتخابات آمریکا را به نفع خود برگردانده و خود را مادر (رئیس جمهور) مشروع این طفل (آمریکا) نمایش دهد. ترامپ با انتصاب سه قاضی در دیوانعالی و بیش از ۲۰۰ قاضی (از ۸۷۰ قاضی) در دادگاه‌های فدرال و استیناف آمریکا انتظار کمک و نجات خود را از این بحران دارد، غافل از این‌که استقلال قوه قضایی باعث تداوم و رشد این جمهوری بزرگ شده است و چنین قضاتی به دلیل سوگند وفاداری به اصول قانون اساسی نام، مقام و حیثیت و آبروی خود را هرگز قربانی مدعی مشروعیت غیرواقعی چنین مادرانی نمی‌‌کنند.

در جلسه ۱۰ نوامبر دیوانعالی در رابطه با رسیدگی به پرونده بیمه درمانی «اوباماکر» که شامل میلیون‌ها آمریکایی است، به نظر می‌رسید حتی منصوبین ترامپ نیز حاضر به ابطال این قانون نبودند و این امر باعث خشم رئیس جمهور آمریکا شد. دونالد ترامپ بعد از زورآزمایی‌های شخصی و چالش‌های فراوان حقوقی و تهدید افراد و گروه‌های مختلف هنوز تصور می‌کند مادر (پادشاه و یا دیکتاتور) فرزندی (آمریکا) است که پس از گذشت چهار سال با دعاوی خودساخته و فریب‌دهنده نتوانسته است مهر فرزندی خود را به دست آورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ترامپ مدعی است برنده انتخابات آمریکا شده است و هیچ کس نمی‌تواند وی را از کاخ سفید بیرون کند. ترامپ معتقد است با ۷۲ میلیون رای در مقابل ۷۷ میلیون رای جوزف بایدن و با ۸۹ میلیون مخاطب حساب توییتری خود و ادعای بدون مدرک تقلب و فساد در نظام انتخاباتی آمریکا، فردی مستقل و برنده بوده است. در طول ۲۳۰ سال عمر آمریکا، تنها فردی که به عنوان نامزد مستقل توانست وارد کاخ سفید شود نخستین رئیس جمهور آن یعنی جورج واشنگتن بوده است.

۷۰ روز آینده وقایع مهمی را در تاریخ آمریکا رقم خواهند زد. با بازگشت ویروس کرونا و ۲۳۴ هزار قربانی و ۱۰ میلیون مبتلا به آن، ترامپ مقام و فرصتی را دنبال می‌کند که به وی اجازه بردن از ویروس را بدهد، در حالی که به دلیل انتخاب مجدد خود همیشه خطر این بیماری را از فرزند خود (آمریکا) پنهان می‌‌کرد. اکنون این مادر رسوا شده است و شرمنده نه جرات اذعان شکست دارد نه جرات تقاضای بخشش.

گرچه قانون اساسی و یا قوانین فدرال آمریکا، اذعان به شکست را جزو شرایط لازم برای رسمی شدن نتیجه انتخابات نمی‌دانند، با این حال پذیرش شکست می‌تواند نمایانگر این باشد که نامزد بازنده به دنبال تحریک طرفداران و توسل به خشونت‌های خیابانی نیست. اگر شکایات باز شماری آراء ترامپ تا ۸ دسامبر به نتیجه‌ای نرسند، نهادهای قانونگذاری ایالت‌های مختلف، نه مردم آن‌ها، می‌توانند نامزد خود را انتخاب کنند. در پنج ایالت مورد دعوای ترامپ، این نهادها در اختیار جمهوری‌خواهان است اما نتیجه چنین انتخابی باید به تایید فرماندار آن ایالت نیز برسد.

فرمانداران این ایالات دموکراتند و چنین روندی را مورد تایید قرار نخواهند داد. در چنین حالتی رئیس مجلس سنا، یعنی مایک پنس (معاون رئیس جمهور) موظف به رفع اختلافات است و می‌تواند چنین روندی را باطل اعلام کند و در نتیجه هیچ کدام از نامزدها (ترامپ یا بایدن) با به دست نیاوردن حداقل ۲۷۰ رای لازم نخواهند توانست به مقام ریاست جمهوری دست یابند.

در این حالت مجلس نمایندگان آمریکا وظیفه تعیین رئیس جمهور و سنای آمریکا وظیفه تعیین معاون وی را عهده دار می‌شوند. هیات نمایندگان هر ایالت صاحب یک رای است. اگر فردی ۲۶ رای (از ۵۱ رای ممکن) را به دست آورد، به عنوان رئیس جمهور انتخاب خواهد شد. این تنها شانس ترامپ برای به دست آوردن مقام مادری (ریاست جمهوری) فرزند خود (آمریکا) خواهد بود. با اخراج وزیر دفاع خود، مارک اسپر و احتمال کنارگذاشتن رئیس سازمان اطلاعات آمریکا (سیا)، جین هسکل، ترامپ سناریوی خیالی خود را پیش می‌برد.

در این صورت با فرار از شمشیر پادشاه سلیمان (دادگاه) فرزندی (آمریکا) را ربوده و با گستاخی تمام حیثیت، احترام، وقار، متانت، فرهت و آبروی فرزند خود (آمریکا) را زیر پا گذاشته و وی را گروگان گرفته و در زیرزمین خانه مصادره شده خود (کاخ سفید) زندانی می‌کند.

چنین داستانی برای ما ایرانیان بسیار آشنا است. طرفداران مذهبی وی می‌گویند ترامپ نیز با پرواز خیالی خود به آسمان هفتم عروج کرده و به بعثت خود نزدیک می‌شود. شاید ۲۰ ژانویه پادشاه سلیمان با شمشیر خود فرزند معصوم را به مادر واقعی خود برگرداند. روز پنجشنبه وزیر اطلاعات ملی آمریکا اعلام کرد انتخابات ۳ نوامبر ۲۰۲۰ «امن‌ترین انتخابات و عاری از تقلب» در تاریخ آمریکا بوده است.

دیدگاه و نظرات ابراز شده در این مقاله لزوماً سیاست یا موضع ایندیپندنت فارسی را منعکس نمی کند.

بیشتر از دیدگاه