دونالد ترامپ همچنان درباره نتایج انتخابات ابراز تردید می‌کند

ترامپ خواستار بازشماری کل آرا در ایالت‌های کلیدی است

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا- BRENDAN SMIALOWSKI / AFP

دونالد ترامپ رییس‌جمهوری کنونی ایالات متحده، روز پنجشنبه نیز در مورد نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ابراز تردید کرد و خواستار بازشماری کل آرا در ایالت‌های کلیدی شد.

نامزد حزب جمهوری‌خواه، که بنابر اعلام رسانه‌های عمده آمریکایی از ماندن در کاخ سفید برای یک دوره چهار ساله دیگر بازمانده است، در چند توییت خواستار بررسی روند انتخابات شده است.

ترامپ در یکی از این توییت‌ها، ضمن بازنشر خبر روز گذشته آسوشیتدپرس در مورد پیروزی او در آلاسکا، از کندی روند شمارش آرا در کارولینای شمالی انتقاد و در مورد آن ابراز تردید کرد.

او در ادامه این پیام خود نوشت، «حالا با شمارش دوباره، ما در جورجیا پیروز خواهیم شد. پنسیلوانیا و میشیگان اجازه ندادند که ناظران انتخاباتی ما داخل اتاق‌های شمارش آرا بروند. غیرقانونی است!»

وزیر امور داخلی ایالت جورجیا روز چهارشنبه اعلام کرد از آنجا که فاصله دو رقیب انتخاباتی بسیار نزدیک است، کل آرا باید بازشماری شوند و این کار پیش از پایان هفته جاری آغاز خواهد شد.

ستاد انتخاباتی ترامپ با هدف جلوگیری از تایید رسمی نتایج شمارش آرا در ایالت میشیگان، روز گذشته شکایت‌نامه‌ای را تسلیم دادگاه فدرال کرد و خواستار بازشماری کل آرا پیش از اعلام نتیجه نهایی شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ترامپ در یک توییت دیگر با اشاره به پیشتازی جو بایدن در آریزونا نوشت، «فاصله از ۲۰۰ هزار رأی به کمتر از ۱۰۰ هزار رسیده و اگر کل آرا بررسی شوند، ما به راحتی آریزونا را هم خواهیم برد!»

وی که در کسب حداقل رأی الکترال لازم برای پیروزی در انتخابات ناکام مانده، دلیل این شکست را «تقلب» در رأی‌گیری می‌داند؛ ادعایی که مقام‌های مسئول آن را رد کرده و می‌گویند مدرکی برای اثبات آن وجود ندارد.

رسانه‌های عمده آمریکا روز شنبه اعلام کردند جو بایدن نامزد حزب دموکرات با کسب ۲۰ آرای الکترال ایالت پنسیلوانیا، از مرز ۲۷۰ رأی الکترال لازم برای راهیابی به کاخ سفید گذشته و پیروز نهایی انتخابات است.