قرارداد صدمیلیون دلاری کتاب و تلویزیون در انتظار ترامپ؟

ده‌ها میلیون آمریکایی ریاست جمهوری ترامپ را دوره مهمی می‌دانند و طرفدار دولت او هستند

دونالد ترامپ به همراه همسرش ملانیا ترامپ ـ  REUTERS/Jonathan Ernst

بنا به یک گزارش، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از ترک کاخ سفید ممکن است قراردادی صدمیلیون دلاری برای انتشار کتاب و حضور در تلویزیون بگیرد. 

به نوشته نیویورک پست، یک منبع آشنا با ترامپ گفت: «ترامپ زیر بمباران پیشنهاد کتاب و تلویزیون است که شاید به رقم سرسام‌آور صدمیلیون دلار برسد.» 

انتشار این گزارش هم‌زمان است با جدال حقوقی آقای ترامپ علیه نتیجه انتخابات ریاست جمهوری. او هنوز به دلیل اتهامات بی‌اساس تقلب در انتخابات، از پذیرش پیروزی جو بایدن خودداری می‌کند. 

نیویورک پست از قول منبع خود نوشت: «اگر در جدال حقوقی برنده نشود، شاید قرارداد کتاب و تلویزیون، طرح بعدی‌اش باشد. 

هفتاد میلیون رای [ترامپ] را تبدیل به تماشاگران تلویزیون و فروش کتاب کنید. همه کتاب‌های ضدترامپ فروش بالایی داشته‌اند، بنابراین کتاب دونالد هم حتما پرفروش خواهد شد.» 

اما یک منبع دیگر در مصاحبه با نیویورک پست این تخمین را رد کرد و گفت که ارقام «به نظر دقیق نمی‌آیند». 

به گزارش آسوشییتدپرس، در سال ۲۰۱۷ باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا و همسرش میشل قراردادی ۵۶ میلیون دلاری با شرکت نشر کراون بستند. 

اما چند ناشر به آسوشییتدپرس گفتند که به نظرشان آقای ترامپ از جاذبه جهانی آقای اوباما برخوردار نخواهد بود. کتاب جدید اوباما به نام «سرزمین موعود» قرار است روز ۱۷ نوامبر منتشر شود. 

امضای قرارداد نشر با آقای ترامپ یا هر مقام ارشد کابینه‌اش متضمن خطر واکنش منفی از سوی منتقدان، مردم و صنعت نشر خواهد بود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شارمین لاوگرو، ناشر «دایلاگ بوکس» در توییتر نوشت: «کدام ناشری است که با اطمینان خاطر به چنین معامله جنون‌آمیز و زهرآلودی دست بزند؟» 

مت لتیمر، از بنگاه ادبی «جاولین» به آسوشییتد پرس گفت: «ریاست جمهوری [ترامپ] خیلی مناقشه‌انگیز بود و دنیای نشر نیویورک چندان آکنده از هواداران ترامپ نیست. 

ولی ده‌ها میلیون آمریکایی ریاست جمهوری ترامپ را دوره مهمی می‌دانند و طرفدار دولت او هستند. دست کم برخی ناشرها این مساله را در نظر می‌گیرند.» 

آقای ترامپ به یکی از گونه‌های شکوفای چهارسال گذشته دنیای نشر تبدیل شده است و نیویورک پست به نقل از منبع خود گفت که همکاری با او می‌تواند «فرصتی باشد که خیلی‌ها نخواهند از دست بدهند». 

این خبره صنعت نشر گفت: «یکی از ناشرهای احتمالی سایمون‌اند شوستر است. آن‌ها آخرین کتاب [آقای ترامپ] را چاپ کردند. جاناتان کارپ، مدیرعاملش، چند تا از کتاب‌های او را چاپ کرده است و به جشن عروسی ترامپ و ملانیا هم رفته بود.» 

دینا کندی، معاون و ناشر سایمون‌اند شوستر به آسوشییتدپرس گفت که «نویسنده چه دموکرات باشد، چه جمهوری‌خواه، ما با دقت یکسانی با او برخورد خواهیم کرد.

«باید ببینم کشش داستان چقدر است، چقدر عمیق درباره‌اش تحقیق شده و چقدر با واقعیات سازگار است. چه جو بایدن پیش من بیاید، چه دونالد ترامپ.» 

به گزارش آسوشییتدپرس، دیوید دریک، معاون اجرایی و ناشر کراون، حاضر نشد بگوید که با آقای ترامپ قرارداد خواهد بست یا با او ملاقات خواهد کرد. 

ریگن آرتور، معاون اجرایی و ناشر آلفرد‌ای ناف، گفت شک دارد که با آقای ترامپ قرارداد ببندد ولی ممکن است برای رعایت احترام با او دیدار کند.

© The Independent

بیشتر از جهان