ملانیا چه خواهد کرد؟

او را زنی متین، متعادل و خویشتن‌دار می‌بینند که از خلوت‌نشینی خرسند است

ملانیا ترامپ برای بازنویسی قرارداد ازدواجشان، در ده هفته اول ریاست جمهوری همسرش در نیویورک ماند و به کاخ سفید نرفت- MANDEL NGAN / AFP

اگر مگسی بر دیوار کاخ سفید بودید، دوست داشتید روز شنبه کجا بنشینید؟

احتمالا نمی‌خواستید بازگشت دونالد ترامپ از بازی گلف را تماشا کنید: خشم و انکار او قابل پیش‌بینی بود.

جرد کوشنر و ایوانکا ترامپ را هم نمی‌خواستید ببینید:‌ از هر دویشان ناامیدی و آژیر هشدار انتظار می‌رفت. 

بهترین نقطه، بدون شک، جایی است که ملانیا ترامپ باشد و تماشای این که چطور سر از اخبار درمی‌آورد. 

در شب انتخابات ۲۰۱۶، می‌دانیم که چه احساسی داشت. 

مایکل ولف، در کتابش «آتش و خشم»‌ در جایی که در گزارش‌های دیگر هم تایید شده می‌گوید:‌ «ملانیا اشک می‌ریخت که اشک شوق نبود.»

روز شنبه احتمالا همان احساس را داشت اما این بار، اشک‌هایی از سر تسکین و آرامش.

این مدل ۵۰ ساله متولد کشور اسلوونی برای برطرف کردن شایعات علیه خود درباره بازی در نقش بانوی اول، زحمت زیادی نکشیده است. 

برخی پا را فراتر نهاده‌اند، از جمله اومارزا مانیگالت نیومن از کارکنان سابق کاخ سفید که ادعا کرده بانوی اول، پس از انتخابات، به محض این که بتواند از همسرش جدا خواهد شد. 

او گفت:‌ «ملانیا برای خروج او (دونالد ترامپ) از کاخ سفید دقیقه‌شماری می‌کند تا بتواند طلاق بگیرد. 

اگر ملانیا تلاش می‌کرد نهایت اهانت را به خرج دهد و هنگام ریاست او بر کاخ سفید ترکش کند، او (ترامپ) راهی برای مجازاتش پیدا می‌کرد.» 

این که این شرکت‌کننده سابق شوی تلویزیونی، چقدر به بانوی اول نزدیک بوده است تا از احساسات او خبر داشته باشد، مشخص نیست.

خانم مانیگالت نیومن، از کاخ سفید اخراج شد و پس از یک سال آن جا را ترک کرد و قدم در راه انتشار کتابی انفجاری از خاطراتش در کاخ سفید و در نقض فاحش قراردادها، درباره روایاتش از وقایع اتاق تصمیم‌گیری کاخ سفید، نهاد. 

به علاوه همه می‌دانند که بانوی اول به شدت به حریم خصوصی خود احترام می‌گذارد و نزدیکان و افراد مورد اعتماد اندکی دارد:‌ آیا کسی هست که بداند پشت لبخند گرانبها و شکوه سرد او، واقعا چه می‌گذرد؟

او آن قدر دست‌نیافتنی است که سایت‌های اینترنتی درباره فرضیه‌های «ملانیای جعلی»‌ قیل‌وقال راه انداخته و در گمانه‌زنی‌های بی‌پایان به این پرداخته‌اند که شاید او بدلی دارد که در رویدادهایی که مایل به حضور در آن‌ها نیست، به جایش شرکت می‌کند. 

سی‌ان‌ان روز شنبه گزارش داد که خانم ترامپ در کاخ سفید بود و «جلوی خودش را گرفته بود» و با دیگر افراد خانواده ترامپ و یا مقام‌های ارشد دولت، در هیچ‌یک از جلسات راهبردی شرکت نداشت. 

با همه این‌ها، او روز شنبه در توییتی از بحث همسرش حمایت کرد. 

او نوشت:‌ «داشتن انتخابات عادلانه حق مردم آمریکا است. تمام آرای قانونی- و نه غیرقانونی- باید شمرده شوند. ما باید با شفافیت کامل از دمکراسی‌مان حفاظت کنیم.»

اقدام بعدی خانم ترامپ با دو انگیزه است:‌ رفاه پسرش بارون ۱۴ ساله و پول. 

بسیاری در روزهای اول کارزار انتخاباتی و ریاست جمهوری دونالد ترامپ، با خانم ترامپ همدلی کردند.

 هرچه که باشد، او اولین زن باشکوهی نبود که با مرد میلیاردری ۲۵ سال بزرگ‌تر از خود ازدواج کرده بود. 

این همدلی وقتی تمام شد که او شروع کرد به پیروی از دستورالعمل دونالد ترامپ، مثلا وقتی که تهدید کرد علیه ساکنین خوشحال شهر کوچکش در کشور اسلوونی که تصویر او را تبلیغ می‌کردند، دست به اقدام قانونی می‌زند و یا وقتی که در اسناد دادگاه ادعا کرد که اتهام‌ها و تهمت‌های بسیار ناروا به او «فرصت یگانه و یک بار برای همیشه» بانوی اولی را برای «تاسیس یک نشان تجاری گسترده در تولید محصولات مختلف»‌ گرفته است. 

واقعیت این گونه برداشت می‌شود که خانم ترامپ، مانند دو زن دیگری که قبل‌تر همسر آقای ترامپ بودند، توافق ‌قبل از ازدواج برای جدا کردن اموال را امضا کرده است. 

ایوانا ترامپ، که از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۹۲ همسر آقای ترامپ بود، هم‌زمان با رشد ثروتشان، چهار بار قرارداد پیش از ازدواجشان را تغییر داد و بار چهارم مبنای طلاق انفجاری و پرسروصدایشان را فراهم کرد. او ۲۵ میلیارد دلار پول، به علاوه عمارت ویلایی‌شان در گرینویچ و سالانه ۶۵۰ هزار دلار برای نگهداری و بزرگ کردن سه فرزندشان- دونالد ترامپ جونیور، ایوانکا و اریک- دریافت کرد. 

این طلاق پرقیل‌وقال و تلخ آقای ترامپ را بر آن داشت تا هنگام ازدواج با مارلا میپلز، بر قرارداد عدم‌افشا، در پیمان ازدواجش تاکید کند که از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۹ به طول انجامید. 

طلاق آنان درست قبل از سالروز چهارم ازدواجشان بود که طبق قرارداد پیش از ازدواج، میزان توافق احتمالی خانم میپلز را از رقم اصلی یک میلیون دلار به پنج میلیون افزایش می داد. 

از ازدواج بانوی اول با آقای ترامپ ۱۵ سال می‌گذرد، درست به اندازه‌ای که ازدواج ایوانا ترامپ طول کشیده بود. 

او در افزایش کسب‌وکار دونالد ترامپ، نقش چشمگیری نداشت؛ ایوانا ترامپ مدیر اجرایی ارشد در سازمان ترامپ بود و در مناسبات سازمانی او نقش عمیقی داشت، در حالی که ملانیا ترامپ هرگز به شرکت تجاری همسرش علاقه نشان نداده است. 

با این حال، او برای نشان تجاری همسرش نقشی حیاتی ایفا کرد و استفانی وینستون ولکوف، دوست سابق او ادعا می‌کند که ملانیا ترامپ برای بازنویسی قرارداد ازدواجشان، در ده هفته اول ریاست جمهوری همسرش در نیویورک ماند، به طوری که سهم برابر بارون از ثروت خانوادگی تضمین شود. 

 احتمال دارد که او در اولین روزهای ریاست جمهوری، به آن چه که می‌خواست رسید، چرا که در طول دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ در کنارش در کاخ سفید ماند. 

خانم وینستون ولکوف، یکی از اندک‌شمار دوستان نزدیک خانم ترامپ، او را در سال ۲۰۰۳ ملاقات کرد. آن زمان هر دو ۳۲ ساله بودند و خانم وینستون ولکوف در وُگ مشغول به کار بود. 

هر وقت که رفتار آقای ترامپ باعث می‌شد افراد در واکنش ابروهایشان بالا برود، همسرش خوشبین بود و همواره می‌گفت:‌ «می‌دانم که با کی ازدواج کرده‌ام.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم وینستون ولکوف در کتاب «ملانیا و من»‌، خاطرات دشوارش از زمانی که دستیار خانم ترامپ در کاخ سفید بود، می‌نویسد که «از وقار و آرامش خلل‌ناپذیر خانم ملانیا در شگفت بود». او همچنین می‌نویسد که خانم ترامپ «شریف و دوست‌داشتنی است، به حریم خصوصی خود بیش از هر چیز دیگری اهمیت می‌دهد، و طوری به ارزش‌های خود پایبند است که دونالد هرگز نمی‌تواند باشد». 

او بامتانت، متعادل، و خویشتن‌دار تصویر شده که از خلوت‌نشینی خود بسیار خرسند است. 

خانم وینستون ولفکاف معتقد است که خانم ترامپ عاشق همسرش است، اما در عین حال به اندازه او اهل حسابگری و برنامه‌ریزی است. 

کتی که پشتش نوشته شده بود: «برای من اهمیت ندارد، برای شما چطور» و ملانیا ترامپ آن را برای بازدید از کودکان مهاجران پوشید، یکی از روش‌های او برای بیان عصبانیتش بود؛ «عملیات ممانعت ایوانکا»، تلاشی برای ممانعت «دختر اول» از قبضه کردن کانون توجهات، نمونه دیگری است.

کیت بنت، گزارشگر سی‌ان‌ان و نویسنده کتاب «ملانیا را آزاد کنید»، می‌نویسد که خانم ترامپ در اتاقی در طبقه سوم اقامتگاه مخصوص می‌خوابد، جایی که مادر میشل اوباما در طول زندگی در کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، در آن زندگی می‌کرد. 

آقای ترامپ بنا به گزارش‌ها در اتاق خواب اصلی در طبقه اول می‌خوابد. 

حال زندگی او در خارج از کاخ سفید چه شکلی خواهد داشت؟

او ممکن است، با توجه به شرایط قرارداد پیش از ازدواجشان، به آسانی آقای ترامپ را ترک کند. 

انریکه پنا نیتو، رییس‌جمهور سابق مکزیک، در دسامبر ۲۰۱۸ ریاست جمهوری را ترک کرد:‌ تا ماه فوریه، همسرش که بازیگر سریال‌های تلویزیونی بود، اعلام کرد که از او جدا می‌شود.

معلوم نیست که آیا آقای ترامپ به او آزادی عمل برای چنین توهینی را خواهد داد یا نه. 

به نظر می‌رسد که آقای ترامپ در دوران پس از ریاست جمهوری، در مارالاگو زندگی خواهد کرد، تا از نفرت‌پراکنی‌های همشهریانش در نیویورک به دور باشد. او آن جا آزادی بیشتر و استقبال گرم‌تری را تجربه خواهد کرد؛ و خانم ترامپ می‌تواند زندگی سابقش در برج ترامپ را از سرگیرد. 

حساب‌های او در رسانه‌های اجتماعی از زندگی او قبل از ریاست جمهوری، می‌تواند تصویری احتمالی از زندگی او را در دوران پساریاست جمهوری بیان کند. 

کیت ایمباک، در مطلبی در وب‌سایت مدیوم، او را «زندانی قصر شاه پریان، به انتخاب خود» توصیف کرده است. 

خانم ایمباک  ۴۷۰ عکسی را تحلیل کرد که او در سه سال بین سوم ژوئن ۲۰۱۲ تا ۱۱ ژوئن ۲۰۱۵ در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرده و گفته است که تقریبا تمامی آن‌ها از پشت شیشه گرفته شده‌اند، پنجره اتومبیل، و یا پنجره‌های برج ترامپ. 

او گفت:‌ «او حتی برای بازدید از اماکن از اتومبیل خارج نمی‌شود و در پارک قدم نمی‌زند. 

او هرگز در میان جمع نیست، حتی برای یک ثانیه.» 

© The Independent

بیشتر از جهان