تنها ۲۷ درصد جمهوری‌خواهان معتقدند که بایدن سوگند ریاست‌جمهوری‌ خواهد خورد

ترامپ هنوز شکست در انتخابات را نپذیرفته است

جو بایدن بیش از ۲۷۰ رأی مورد نیاز در کالج انتخاباتی را کسب کرده است- REUTERS/Jonathan Ernst

براساس یک نظرسنجی جدید که از سوی موسسه یوگاو انجام شده است، تنها ۲۷ درصد جمهوری‌خواهان احتمال سوگند یاد کردن جو بایدن به عنوان رئیس جمهور را «خیلی زیاد» ارزیابی می‌کنند. 

این نظرسنجی که بیش از یک هفته پس از انتخابات عمومی انجام شده است، نشان می‌دهد که تقریباً نیمی (۴۷ درصد) جمهوری‌خواهان هنوز فکر می‌کنند که دونالد ترامپ برای دوره دوم ریاست جمهوری سوگند یاد خواهد کرد. 

نتایج این نظرسنجی در حالی اعلام می‌شود که شنبه گذشته آسوشیتدپرس و شبکه‌های خبری مهم پس از این که جو بایدن بیش از ۲۷۰ رأی مورد نیاز در کالج انتخاباتی را کسب کرد، او را برنده انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ اعلام کردند. 

آقای ترامپ هنوز شکست در انتخابات را نپذیرفته است. وی از زمان برگزاری انتخابات وقت خود را صرف تبلیغ ادعاهای بی‌اساس درباره تقلب در رای‌گیری ایالت‌های کلیدی کرده است که به گفته او وی را از کسب پیروزی بازداشته است. 

پس از اعلام پیروزی آقای بایدن، ستاد انتخاباتی آقای ترامپ بلافاصله بیانیه‌ای صادر کرد و در آن از قول رئیس جمهور اظهار داشت که مسابقه هنوز پایان نیافته است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق این نظرسنجی، سه درصد از جمهوری‌خواهان فکر می‌کنند که به احتمال زیاد در روز تحلیف «اتفاق دیگری» رخ خواهد داد، اما نظرسنجی مشخص نمی‌کند که آن اتفاق نامنتظره چه می‌تواند باشد. 

۲۳ درصد از جمهوری‌خواهان اظهار داشته‌اند که که مطمئن نیستند که در روز تحلیف چه اتفاقی خواهد افتاد. 

از طرف دیگر، ۹۲ درصد از دموکرات‌های نظرسنجی‌شده معتقد هستند که احتمالاً آقای بایدن در روز ۲۰ ژانویه مطابق برنامه به عنوان رئیس جمهور سوگند یاد خواهد کرد. دو درصد دموکرات‌ها نیز فکر می‌کنند که «اتفاق دیگری» رخ خواهد داد. 

در مجموع، دو سوم بزرگسالان آمریکایی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، تصور می‌کنند که به احتمال زیاد آقای بایدن به عنوان رئیس جمهور سوگند یاد خواهد کرد. در مجموع ۱۷ درصد هنوز معتقدند که آقای ترامپ می‌تواند نهایتاً پیروز انتخابات باشد. 

به گفته یوگاو، ۷۶۰۷ بزرگسال آمریکایی در این نظرسنجی که در ۱۱ نوامبر انجام شد، شرکت کرده‌اند. 

این نتایج در حالی منتشر می‌شود که اکثریت قانونگذاران حزب جمهوری‌خواه در برابر شکایات حقوقی آقای ترامپ سکوت اختیار کرده‌اند. فقط تعداد معدودی از جمهوری‌خواهان صاحب‌نام به معاون سابق رئیس جمهور تبریک گفته‌اند. 

به گزارش بلومبرگ، ستاد انتخاباتی ترامپ از روز انتخابات تا به امروز حداقل هفت پرونده قضایی را درباره تقلب در شمارش آراء در ایالت‌های کلیدی طرح کرده است. 

روز چهارشنبه، آسوشیتدپرس آقای ترامپ را به عنوان برنده ایالت آلاسکا معرفی کرد. با این پیروزی آقای ترامپ ۲۱۷ رای در کالج انتخاباتی دارد که از آرای ۲۹۰ تایی آقای بایدن کمتر است. هنوز برخی از ایالت‌ها نتایج‌شان را اعلام نکرده‌اند.

© The Independent