خواهر جو بایدن: برادرم برای دور دوم نامزد می‌شود

بایدن چهار سال دیگر ۸۲ساله خواهد بود

جو بایدن به همراه خواهرش والری بایدن در سفر به جورجیا ـJIM WATSON / AFP

همزمان با گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه آیا جو بایدن ۷۷ ساله برای انتخاب مجدد خود را نامزد خواهد کرد یا نه، خواهر رئیس جمهور منتخب می‌گوید که او چنین خواهد کرد.

آقای بایدن هنگام روی کار آمدن در سال ۲۰۲۱، ۷۸ ساله خواهد بود و اگر برای بار دوم برای این مقام برگزیده شود و در سن ۸۲ سالگی وارد کاخ سفید شود، تنها رئیس ‌جمهور هشتاد ساله در تاریخ آمریکا خواهد بود. در آن صورت، وی در حالی کاخ سفید را ترک خواهد کرد که ۸۶ ساله است.

حتی قبل از تأیید رسمی نتایج انتخابات و قسم خوردن چهل و چهارمین رئیس جمهور، دموکرات ها با این سوال روبرو هستند که آیا  قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آقای بایدن کنار‌گیری خواهد کرد و زمام کار را به معاون منتخب رئیس جمهور، کامالا هریس، خواهد سپرد یا نه.

خواهر والری بایدن اوونز در مصاحبه با اکسیوس در اچ‌بی‌او در پاسخ این پرسش که آیا آقای بایدن که پیش از این از خود به عنوان «نامزد انتقالی» نام برده است، برای دوره دوم نامزد می‌شود، پاسخ داد که او «قطعاً» این کار را خواهد کرد.

وی گفت: «او از این حیث انتقالی است که همه این جوانان را با خود همراه کرده است و [ما] را دوباره برمی گرداند به وضعیت پیشین [بنابراین] ما ملت تقسیم‌شده‌ای نخواهیم بود ... اما مطمئناً، او قوی است.»

در ماه ژوئن آقای بایدن در یک مراسم انتخاباتی برای جمع‌آوری کمک مالی گفت که او استعدادهای چشمگیری را در تیم خود بر خواهد گزید که «آماده ورود به میدان باشند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی گفت: «من خودم را به عنوان یک نامزد انتقالی می‌بینم. شما باید افراد زیادی را روی نیمکت داشته باشید که آماده ورود به میدان باشند. کسانی که به مربی بگویند: «من آماده بازی هستم. مرا به زمین بفرست.» خوب، افراد زیادی وجود دارند که آماده بازی هستند، هم زن و هم مرد.»

آقای بایدن گزارش‌های منتشر شده در پولیتیکو را مبنی بر اینکه وی  به دلیل سن بالا و انتقادهایی که از «گاف‌های لفظی» او می‌شود، قصد دارد در همان دور اول ریاست جمهوری کناره‌گیری کند و به دنبال انتخاب مجدد نباشد، تکذیب کرده است. 

آقای بایدن در نوادا در جریان تبلیغات انتخاباتی  به خبرنگاران گفت: «من برنامه‌ای برای رئیس‌جمهور یک‌دوره‌ای بودن ندارم. من هنوز به آنجا نرسیده‌ام.»

در طول مبارزات انتخاباتی، دونالد ترامپ این ادعا را مطرح کردن که دموکرات‌ها قصد دارند با به راه‌ انداختن سازوکار متمم ۲۵‌ام قانون اساسی، و طرح عدم توانایی بایدن، خانم هریس را جایگزین او کنند.

آقای ترامپ در توئیتی نوشت: «نانسی پلوسی دیوانه به دنبال استفاده از متمم ۲۵ است تا كاملا هریس را جایگزین جو بایدن كند.»

«دموکرات‌ها می‌خواهند که این کار هر چه سریعتر اتفاق بیفتد، زیرا جوی خواب‌آلود از دست رفته است.»

خانم بایدن اوونز گفت که برادرش قصد «بخشش» رئیس جمهور را ندارد و تنها کارش این است که آقای ترامپ را نادیده بگیرد.

وی گفت: «او دیگر هرگز به دیدن دونالد ترامپ نخواهد رفت.»

«دونالد ترامپ در تاریخ ۲۰ ژانویه از صحنه خارج می‌شود. او دیگری بخشی از تاریخ خواهد بود. جو قرار نیست درباره دونالد ترامپ صحبت کند. ادعاهای ترامپ دیگر برای کسی مهم نخواهد بود.»

© The Independent

بیشتر از جهان