هشدار حسن نصرالله: «باید در بالاترین سطح هشیاری باشیم»

دبیرکل حزب‌الله لبنان به تغییر مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا واکنش نشان داد

حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان - AL-MANAR TV / AFP

دبیرکل حزب‌الله لبنان هشدار داد که «با توجه به تغییر وزیر دفاع آمریکا، در روزهای باقیمانده از دولت دونالد ترامپ باید بالاترین سطح از هوشیاری و آمادگی را داشت.»

به گزارش رویترز، حسن نصرالله در یک برنامه تلویزیونی روز چهارشنبه ۲۱ آبان‌ماه با تاکید بر اینکه «در محور مقاومت باید هوشیار و محتاط باشیم» ادامه داد: «در اواخر دوره ترامپ هر احتمالی ممکن است.»

او با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تغییری در رویکرد واشنگتن در قبال منطقه ایجاد نمی‌کند، افزود که «از شکست فردی که دستور کشتن قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را داد»، خوشحال است.

این موضع‌گیری نصرالله درحالی انجام شده است که رسانه‌های آمریکایی برآورد کرده‌اند جو بایدن، نامزد دموکرات و رقیب دونالد ترامپ، ۲۷۹ رای الکترال به دست آورده و احتمالا رئیس‌جمهور آینده خواهد شد. این درحالی است که دونالد ترامپ روند قضایی رسیدگی به «تخلف در جریان رای‌گیری» را آغاز کرده‌است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه «ترامپ می‌خواهد آرای ده‌ها میلیون آمریکایی را به نفع خود مصادره کند» افزود: «سیاست دولت‌های آمریکا در منطقه ما، خواه دولت‌های سوی جمهوری‌خواهان و خواه دمکرات‌ها، سیاستی اسرائیلی بوده است. ما نباید به دولت جدید آمریکا دل ببندیم.»

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنرانی خود به مشکلات سیاسی اخیر لبنان اشاره کرد و گفت: «آمریکا اکنون مشغول تحریک مردم لبنان است و این کار را از چند طریق ایجاد بحران اقتصادی و تهدید به تحریم اقتصادی و پولی انجام می‌دهد.»

او افزود: «می‌خواهند وضعیت را آنقدر سخت کنند که به مردم بگویند حالا اگر می‌خواهید از مشکلات رهایی یابید، دست از حمایت حزب الله بردارید.»

بیشتر از جهان