رکورد روزانه جان‌باختگان کرونا، اعزام نیروی کمکی به گورستان‌ها

آمار روزانه مبتلایان به کرونا از مرز ده هزار نفر در روز گذشته است

۳۹ هزار و ۲۰۲ نفر بر اثر کرونا در ایران جان خود را از دست داده‌اند- عکس از ایرنا

افزایش صعودی آمار مبتلایان به کرونا و مرگ‌ومیر حاصل از آن در ایران رکورد روزانه ثبت می‌کند؛ مرگ ۴۵۳ نفر در شبانه‌روز گذشته شمار رسمی قربانیان این ویروس را در کشور به ۳۹ هزار و ۲۰۲ نفر رساند.

وزارت بهداشت ایران می‌گوید ۱۰ هزار و ۳۳۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا نیز طی شبانه‌روز گذشته شناسایی شده‌اند.

ولی دولت همچنان اصرار در قرنطینه نکردن شهرهای با وضعیت قرمز و به خصوص تهران دارد. استان تهران تاکنون روزانه حدود نیمی از جان‌باختگان کرونا را به خود اختصاص داده است.

در تهران روزانه مرگ ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر به دلیل ابتلا به کرونا و آلودگی هوا ثبت می‌شود. این آماری است که رییس شورای شهر تهران دو روز پیش اعلام کرد. شورای شهر و مجمع نمایندگان تهران طی ماه‌های گذشته بارها خواستار تعطیلی دو هفته‌ای تا ۲۰ روزه تهران از نهادهای اجرایی همچون ریاست جمهوری، دولت و ستاد مقابله با کرونا شدند ولی اختلاف مسؤولان در ایران بر سر این مساله تا آن جا پیش رفته است که ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گوید رییس جمهور دستور تعطیلی دوهفته‌ای تهران را داده است ولی استاندار تهران می‌گوید موضوع منتفی است.

در برخی شهرهای ایران از جمله تهران و تبریز به دلیل آمار بالای جان‌باختگان کرونا قبرستان‌های جدید احداث شده است.

در تهران اما سپاه خبر از ورود به بخش کفن و دفن وفات‌یافتگان داد و علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دو روز پیش گفت با بررسی قسمت‌های مختلف بهشت زهرا (بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین قبرستان تهران) تصمیم به مداخله در این امر گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز امروز با اعلام این که نیروهای کمکی در بهشت زهرای تهران مستقر شده‌اند گفت: «با توجه به افزایش تعداد مرگ‌ومیر ناشی از کووید-۱۹ بهشت زهرا در این ایام خیلی درگیر است. در دو هفته اخیر آمار فوتی‌های روزانه تهران در بهشت زهرا افزایش پیدا کرده است که بخش قابل توجهی از آن مربوط به کووید-۱۹ است و این مساله حجم کار را در بهشت زهرا بالا می‌برد.»

آمار روزانه مبتلایان به کرونا از مرز ده هزار نفر در روز گذشته است و هشدار پزشکان و کادر درمان به دولت جهت اعلام قرنطینه دو هفته‌ای یا یک ماهه تا این لحظه بدون جواب مانده است.

۳۹ هزار و ۲۰۲ نفر بر اثر کرونا در ایران جان خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که آمارهای رسمی اعلام شده در مورد تعداد جان‌باختگان و مبتلایان به کرونا در ایران از ابتدا مورد شک و ابهام بوده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت در ایران، استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

بیشتر از