صائب عریقات در اثر ابتلا به کرونا درگذشت

مذاکره‌کننده ارشد فلسطینی در هفته‌های گذشته به دلیل بیماری کرونا در بیمارستانی در اسرائیل بستری بود

با توجه به سابقه طولانی مشکلات سلامتی، از جمله پیوند ریه در سال ۲۰۱۷ روند درمان آقای عریقات از ابتدا پیچیده به‌نظر می‌رسید-ABBAS MOMANI / AFP

صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین امروز سه‌شنبه در اثر بیماری کرونا در سن ۶۵ سالگی درگذشت.

سازمان فتح در بیانیه‌ای خبر درگذشت عریقات را اعلام كرد و یكی از نزدیكان وی و یك مقام فلسطینی مرگ وی را تأیید كردند.

صائب عریقات روز ۲۸ مهرماه به دلیل آلودگی به ویروس کرونا و وخامت حالش در بیمارستان اسرائیلی «هداسا عين كارم» در اورشلیم بستری شده بود.

اگرچه در ابتدا وضعیت آقای عریقات پایدار بود و روند درمان را در فلسطین شروع کرده بود، اما وضعیت سلامتی وی رو به وخامت نهاد و همین امر انتقال وی به بیمارستانی در اورشلیم را ضروری کرد. در هفته‌های گذشته او تحت عمل جراحی در بیمارستان اسرائیل قرار گرفت.

با توجه به سابقه طولانی مشکلات سلامتی، از جمله پیوند ریه در سال ۲۰۱۷ روند درمان آقای عریقات از ابتدا پیچیده به‌نظر می‌رسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عریقات مذاکره‌کننده ارشد فلسطینی در مذاکرات با اسرائیل، و مشاور رهبر سابق فلسطین یاسر عرفات و رهبر کنونی، محمود عباس بود .

این مقام فلسطینی که تحصیلات خود را در ایالات متحده و بریتانیا گذرانده بود، تقریباً در همه ادوار مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطینی‌ها شرکت داشت.

او طی چند دهه گذشته با حضور مداوم در رسانه‌های غربی، بی‌وقفه خواستار حل درگیری میان دو کشور شده بود. وی همواره از عملکرد رهبری فلسطین در مذاکرات دفاع می‌کرد و اسرائیل را مسئول عدم دستیابی به توافق می‌دانست.

بیشتر از جهان