وخامت حال صائب عریقات به دلیل ابتلا به کرونا

مذاکره‌کننده ارشد فلسطینی به دلیل بحرانی‌شدن وضعیت سلامتی‌اش در بیمارستان اسرائیلی بستری شد

عریقات علاوه بر نقش خود به عنوان مذاکره‌کننده ارشد، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین است-ABDELHAK SENNA / AFP

ساعتی پیش بیمارستان اسرائیلی «هداسا عين كارم» در بیت‌المقدس با انتشار بیانیه‌ای، از وخامت حال وزیر صلح فلسطین، صائب عریقات، که اخیراً به کرونا مبتلا شده است، خبر داد و وضعیت وی را «بحرانی» توصیف کرد.

در بیانیه بیمارستان آمده است: «آقای عریقات یک شب آرام را سپری کرد اما امروز صبح وضعیت وی وخیم شده است، و به دلیل اختلال در تنفس در وضعیت بحرانی قرار دارد.»

تلویزیون اسرائیل نیز اعلام کرد که درخواست برای بستری‌شدن عریقات در بیمارستان اسرائیلی پس از وخامت وضعیت سلامتی او مطرح شد و مقام‌های اسرائیلی با آن موافقت کردند.

صائب عریقات، ۶۵ ساله که از فیبروز ریوی رنج می‌برد، در سال ۲۰۱۷ نیز در بیمارستانی در ایالات‌متحده پیوند ریه انجام داده است.

از سوی دیگر «صابر عریقات» به خبرگزاری فرانسه گفت که وضعیت برادرش خوب نیست و او از ضعف عمومی و کمبود اکسیژن رنج می‌برد.

در روز  ۹ اکتبر، سازمان آزادی‌بخش فلسطین اعلام کرد که مذاکره‌کننده ارشد این گروه که از مشکلات مزمن ریه رنج می‌برد به کرونا مبتلا شده است.

 این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که «عریقات به دلیل ابتلا به کرونا فعلاً مشغول استراحت است و از کار رسمی خود در تشکیلات فاصله گرفته است.»

عریقات علاوه بر نقش خود به عنوان مذاکره‌کننده ارشد، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او چهره اصلی در دو دهه مذاکره مقام‌های فلسطینی با طرف‌های اسرائیلی بوده است و روابط گرمی با یاسر عرفات، رهبر فقید تشکیلات خودگردان و محمود عباس، رهبر فعلی این سازمان دارد.

در هفته‌های گذشته و پس از توافق عادی‌سازی روابط میان امارات و بحرین با اسرائیل، آقای عریقات مخالفت خود را با این روند اعلام کرده بود.

کرانه باختری رود اردن که مقر اصلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین است از ابتدای وقوع کرونا ۴۲ هزار مورد ابتلا به کرونا را ثبت کرده است. ۳۸۱ فلسطینی نیز در این منطقه به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.   

بیشتر از جهان