حکیم جرقه زد، چلسی آتش بازی راه انداخت

بازیکن مراکشی چلسی، در سه گل از چهار گل تیمش نقش مستقیم داشت

حکیم زباش از شاگردان مکتب آژاکس آمستردام است - PETER CZIBORRA / POOL / AFP

چلسی توانایی قابل‌توجهی در فریب حریف در میدان بازی دارد، این تیم استعدادهای زیادی را جمع کرده است.

روز شنبه، پیروزی ۴ بر ۱ آنها برابر شفیلد یونایتد از آن بازی‌های دیدنی بود.

شاید خیلی زود باشد که بگوییم فرانک لمپارد تیم فوق‌العاده‌‌ای در غرب لندن ساخته است.

اما تا همینجا مسلم است که تیم او قطعاً قادر به خلق لحظات هیجان‌انگیز است.

بازیکنان چلسی در مقابل تیم کریس وایلدر بازی جذابی ارائه دادند. حکیم زیاش چشمگیرترین بازی‌ها را به نمایش گذاشت. این بازیکن ۲۷ ساله که تابستان گذشته به بهای  ۳۳.۴ میلیون پوند  از آژاکس به چلسی رفت، در این بازی مهارت‌های کامل خود را نشان داد و در سه گل از چهار گل تیمش سهیم بود.

این بازیکن مراکشی از هوش و بینایی فوق‌العاده‌ای برای پاس گل دادن به هم‌تیمی‌های خود در مناطق شلوغ زمین برخوردار است.

ارسال هوشمندانه توپ توسط او به متئو کوواچیچ اجازه داد تا تمی آبراهام گل تساوی را برای چلسی به ثمر رساند و یک سانتر عمیق و خطرناک توسط او به بن چیلول این فرصت را فراهم کرد تا او توپ را درون دروازه رقیب جای دهد.

ضربه از راه دور زیاش به زیبایی توپ را جلوی پای تیاگو سیلوا انداخت تا او گل سوم بازی را بر ثمر برساند و برتری چلسی را رقم زند. توپی که زیاش از عمق برای تیمو ورنر فرستاد، نفسگیر بود. ورنر آلمانی این شانس را اول از دست داد، اما به سرعت خود را بازیافت و گل سوم چلسی را به ثمر رساند.

چلسی آغاز کُندی داشت، اما بعد از اندکی خود را در زمین پیدا کرد. همخوانی روزافزون بین زیاش و کوواچیچ و ریس جیمز تیم‌های قوی‌تر از شفیلد یونایتد را نیز را به دردسر خواهد انداخت. مدتی طول کشید تا ورنر، از چپ میان، بازی خود را بیابد، اما همین‌که میسون مانت شروع به ایجاد موقعیت‌های حمله از مرکز میدان برای چلسی کرد، دفاع تیم حریف فرو ریخت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در نیمه اول مانت خیلی توپ را در زمین نچرخاند. اما وقی در وقت استراحت، لمپارد او را بر سر این کار سرزنش کرد، بازی او در نیمه دوم عوض شد.

این جوان ۲۱ ساله در نیمه دوم توپ را به سرعت پاسکاری می‌کرد. مانت اینک نقش خلاقانه‌تری در بازی چلسی دارد. به دلیل وجود استعداد‌های هجومی فراوان در چلسی نقش مانت در تیم عوض شده است. او می‌گوید: «اکنون نقش من این است که توپ را به مهاجمان برسانم و بگذارم آنها هر چه می‌خواهند با آن بکنند.»

در عقب میدان، تیم میزبان به غیر از ۱۰ دقیقه ابتدایی بازی که آشفته ظاهر کرد، محکم و استوار بازی کرد. چیلول شروع ناخوشایندی داشت و توسط کریس باشام که آگاهی و خونسردی او در حمله آغازین دیوید مک گلدریک درخشید، دروازه چلسی را سه بار تحت فشار قرار گرفت. گل یونایتد از یک کرنر به ثمر رسید. اما شفیلد یونایتد فرصت دیگری برای در هم شکستن دروازه چلسی پیدا نکرد.

لمپارد گفت: «اینکه سال گذشته تعداد زیادی گل از روی ضربه ایستگاهی دریافت کردیم، ما را آزار می‌داد. اینها قسمت حیاتی از بازی مدرن هستند. ما در طول خارج از فصل به این مسئله پرداخته‌ایم. پرسنل قطعاً کمک کرده‌اند. به طور طبیعی  تیم ما بزرگتر و تهاجمی‌تر شده است.»

سیلوا و کورت زوما عمدتا در زمین یا هوا بازی بی‌دردسری داشتند. انگولو کانته نیز بازی معمول خود را ارائه داد و کمک‌کار دفاع چلسی بود. ادوارد مندی دروازه‌بان چلسی نیز جدا از یک گل که از یک کرنر دریافت کرد، حضور اطمینان‌بخشی در دروازه داشت.

شفیلد یونایتد که با یک امتیاز در انتهای جدول گیر کرده است، و چیزی که مایه دلگرمی‌اش باشد، ندارد. بعد از گل اول، اعتماد به نفس یونایتد به سرعت ته کشید. ناامیدی ویلدر در حاشیه میدان کاملاً مشهود بود. او از داوران شکایت داشت که تصمیم اشتباه‌شان موجب دریافت دو گل توسط تیمش شده است. مصدومیت‌های بازیکنان این تیم در شروع ضعیف آن در این فصل بی‌تاثیر نبوده است. روز شنبه این‌گونه به نظر رسید که یونایتد محکوم به شکست است. این تصویر در آغاز این فصل باید برای این تیم خیلی مایه نگرانی باشد.

به توجه به ضعف شفیلد یونایتد، سوال این است که لمپارد چگونه باید پیروزی تیمش را قضاوت کند. نشانه‌ها مثبت است، اما آزمایش‌های بسیار بزرگتری در پیش است. در بازی‌ها آینده حریف‌های قدرتری در مقابل چلسی ظاهر خواهند شد.

© The Independent

بیشتر از ورزش