کرونا در ایران؛ تعطیلی یک‌ماهه کسب‌وکارهای غیرضروری از ساعت ۱۸

ایران می‌گوید میزان تست‌های روزانه کرونا را به در مرحله اول به ۴۰ هزار و س‍پس ۷۰ هزار مورد افزایش می‌دهد

از روز بیستم آبان‌ماه و به مدت یک ماه همه مشاغل غیرضروری در شهرهای پرجمعیت ایران از ساعت شش بعدازظهر تا صبح روز بعد تعطیل خواهند بود.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران گفت که این محدودیت‌ها برای «تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای پر جمعیتی است که ستادهای استانی در مورد ‌آن تصمیم می‌گیرد.»

او از نیروهای نظامی، بسیج و مساجد خواست به دولت کمک کنند تا کشور از «شرایط بحرانی کرونا» خارج شود.

پس از پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا نیز، علیرضا رئیسی، سخنگوی این ستاد گفت که محدودیت‌های جدید شامل «همه مراکز شغلی به جز مراکز ضروری» است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او مراکز ضروری که شامل این محدودیت‌ها نمی‌شوند را «مراکز درمانی، داروخانه‌ها، مراکز آتش‌نشانی، امداد و نجات، آمبولانس ها، خدمات سرویس‌های عمومی آب و برق و تلفن و سوپرمارکت‌‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای» اعلام کرد و گفت «بقیه مشاغل تا صبح فردای هر روز، تعطیل می‌شوند.»

او همچنین از اجرای طرح محلی مقابله با کرونا با همکاری بسیج و وزارت بهداشت خبر داد و گفت: «در این طرح بسیج محله ها و با همکاری خانواده ها در محلات طرح بسیار جامعی را اجرا می کنند، در واقع با همکاری وزارت بهداشت و سازمان بسیج  همه خا نواده ها را هوشیار می کنیم.»

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از افزایش میزان تست کرونای روزانه در ایران هم خبر داد و گفت که ایران به‌زودی تست‌های تشخیص سریع این بیماری را تولید می‌کند: «میزان انجام تست کرونا به ۴۰ هزار تست در روز می رسد...به زودی تست های سریع در داخل کشور ساخته می شود و هم به مقدار زیادی این تست ها را وارد می کنیم.»

او گفت که با تولید و توزیع تست‌های تشخیص فوری، انتظار دارند که میزان غایی تست‌های روزانه در مرحله بعد به ۷۰ هزار تست هم افزایش یابد.

ایران هم‌اکنون با موج سوم بیماری کرونا مواجه است. روز گذشته و براساس آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت، ۸۸۶۴ ایرانی دیگر به کرونا مبتلا شده‌ و ۴۴۲ نفر نیز جانشان را از دست داده‌اند.

هم‌اکنون بیش از پنج هزار ایرانی نیز در وضعیت بحرانی این بیماری قرار دارند.

بیشتر از