اختلاف‌نظر در کارگروه مبارزه با کرونای کاخ سفید

دبورا برکس همکاری خود را به دلیل انتشار اطلاعات غلط توسط این کارگروه متوقف کرد

Spencer Platt/Getty Images/AFP

دکتر دبورا برکس، هماهنگ‌کننده کارگروه مبارزه با کرونا در کاخ سفید، همکاری با این کارگروه را به دلیل انتشار اطلاعات غلط توسط آن متوقف کرده است.

گفته می‌شود که این پزشک برجسته از تابستان گذشته این کارگروه را تحریم کرده و تصمیم گرفته است که دیگر در جلسات آن شرکت نکند.

به گزارش سی‌ان‌ان، دکتر برکس که ماه‌ها به رئیس جمهوری آمریکا مشاوره می‌داد، تصمیم گرفته است که پیام خود را مستقیماً به مردم منتقل کند. تصمیم او به تحریم این کارگروه، عمدتاً معلول انتصاب دکتر اسکات اطلس به مشاورت آقای ترامپ است.

دکتر برکس به همكارانش گفته است كه او در هیچ جلسه‌ای با حضور دكتر اطلس شرکت نخواهد کرد. دکتر اطلس، مشاور جنجالی كاخ سفيد و هيچ سابقه‌ای در خصوص بيماری‌های مسری و بهداشت عمومی ندارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی پس از چند ماه حضور در برنامه‌های فاکس نیوز و انتقاد از سیاست قرنطینه، پوشیدن ماسک و سایر اقدامات پیشگیرانه، مورد توجه آقای ترامپ قرار گرفت و در ماه اوت به سمت مشاورت او منصوب شد.

کیت بنت از سی‌ان‌‌ان، در مورد این گزارش گفت: «هیچ دوست ندارم که این را بگویم، اما نکته این است که پزشکی استخدام‌‌ شده است که نسخه از پیش نوشته شده را امضا کند. دونالد ترامپ پزشکی را پیدا کرده است که با سیاست‌های او موافق باشد.»

دکتر اطلس هفته گذشته گفته بود که ماسک برای کنترل شیوع ویروس کرونا مؤثر نیست. توییتر آن پست توییتری را به عنوان اطلاعات غلط سانسور کرد.

وی همچنین وقتی آقای ترامپ بر اثر کرونا در بیمارستان بستری شد، اظهار داشت که «هیچ دلیلی برای وحشت» وجود ندارد. او هوادار سیاست «ایمنی جمعی» است که به نظر کارشناسان باعث تلفات فوق‌العاده زیادی خواهد شد.

دکتر جروم کیم، مدیرکل انستیتوی بین‌المللی واکسن و یکی از همکاران سابق دکتر برکس، به سی‌ان‌ان می‌گوید: «من مدت‌هاست دبی را می‌شناسم. او واقعاً آدم باانگیزه‌ای است و همیشه می‌کوشد مسئولیت‌هایش را به درستی انجام دهد. ولی فکر می‌کنم [درباره همکاری با کاخ سفید] ناامید شده است.»

دکتر کیم می‌گوید: «اگر او نتواند این کار را در کاخ سفید انجام دهد، راه دیگرش این است که خود وارد میدان شود، وخیم بودن اوضاع را برای سیاستمداران شرح دهد، و با استفاده از نفوذ شخصی‌اش، آنان را به اتخاذ سیاست درست متقاعد کند.»

گفته می‌شود که دکتر برکس از ماه اوت بیش از ۲۰ هزار مایل سفر کرده است و از ۴۰  ایالت بازدید کرده است، جلسات متعددی را با مقامات محلی برگزار کرده است، و به آن‌ها برای مقابله با کرونا مشاوره داده است.

© The Independent

بیشتر از جهان