خز دیگر مد نیست!

پِتا از بوکسور معروف خواست دیگر پالتو پوست نپوشد

MIKE LAWRIE / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

سازمان «مردم برای رفتار اخلاقی با حیوانات» (پِتا) از کانر مک گرگور، بوکسور و رزمی‌کار ترکیبی، خواست تا پوشیدن پوست و خز را متوقف کند و پالتو پوست‌های خود را به برنامه عفو این گروه اهدا کند.

روز چهارشنبه، پس از آن که مک گرگور، قهرمان هنرهای رزمی، عکس‌هایی از کلکسیون کت‌های خز گوچی را در اینستاگرامش به اشتراک گذاشت، سازمان حقوق حیوانات در نامه سرگشاده‌ای از او خواست به حیوانات «امکان مبارزه» بدهد. 

در این نامه که امضای الیسا الن، مدیر «پِتا»، را در پای خود دارد، جزئیاتی درباره وضعیت بی‌رحمانه‌ موجود در مزارع پرورش خز آمده است، و سپس از این ورزشکار هنرهای رزمی ترکیبی (یو اف سی) خواسته شده است که به فهرست روبه‌افزایش مشاهیری بپیوندد که پوشیدن خز را متوقف کرده‌اند.

الن نوشته است: «گرچه دیگر برای حیواناتی که به خاطر پالتوهای شما کشته شده‌اند، خیلی دیر است، اما اکنون می‌توانید با اهدای پالتوهایت به «پتا» از رنج حیوانات بیشتر پیش‌گیری کنید.»

این کنش‌گر حمایت از حقوق حیوانات توضیح داده است که اگر مک گریگور پالتوهایش را به آنها اهدا کند، آنان چگونه در برنامه عفو و بخشش خز از آنها استفاده خواهند کرد. 

الن گفته است که «پتا» می‌تواند آن پوشاک‌ها را به معرض نمایش بگذارد تا در مورد تجارت خز مردم را آگاه کند، آنها را به پناهندگان کشورهای جنگ‌زده یا مردمی بدهد که بستری برای خواب ندارند، و حتی رختخوابی برای توله‌های یتیم حیوانات درست کند.

الن ادامه می‌دهد:«پوشیدن خز دیگر کهنه شده است. و با اقدام به تعطیلی مرحله‌ای مزارع پرورش خز در ایرلند که هفته پیش اعلام شد، این پیام هیچگاه روشن‌تر از این نبوده است. بنابراین چه می‌گویید؟ آیا حاضرید با نپوشیدن خز و اهدای پالتوهای خود، در پایان بخشیدن به خشونت و ظلم به حیوانات به ما کمک کنید؟»

پس از آن‌که مک گریگور در اینستاگرام عکس دو پالتوی «منحصربه فرد» خود را که هر دو از خز مینک (سمور) هستند و مارک گوچی بر خود دارند، به اشتراک گذاشت، فعالان کارزار حمایت از حقوق حیوانات به او انتقاد کردند و این نامه، در پی آن انتقادها منتشر شد. 

در زیرنویس عکس‌ها، مک گریگور توضیح داده است که او ۵۵ هزار دلار (۴۳ هزار و ۷۳۰ پوند) برای پالتو سفید، و برای پالتو دیگر که یک اژدها در پشت آن طراحی شده است، ۸۰ هزار دلار (۶۳ هزار و ۶۰۸ پوند) پرداخته است. 

مک گریگور نوشته است: «چون گوچی  استفاده از پوست حیوانات را در تولیدات لباسش متوقف کرده، حالا پالتوهای من حتی کمیاب‌تر از پیش هم شده‌اند.» مک گریگور در ادامه توضیح داده است که این دو پالتو را در یک فریزر بزرگ نگهداری می‌کند و این روش را از طراح مُد، دوناتلا ورساچی، در مراسم جوایز طراحان مد بریتانیا آموخته است. 

گوچی از اکتبر ۳۰۱۷ استفاده از خز را در مجموعه تولیداتش متوقف کرد. 

این ورزشکار، پست اینستاگرامی‌ خود را با ذکر این نکته به پایان رسانده است که درنظر دارد این کت‌ها را برای بچه‌هایش بگذارد و انتظار دارد که ارزش آنها در آینده بسیار بیشتر شود. 

بسیاری از کاربران رسانه‌های اجتماعی در پای پست مک گریگور به او برای خریدن پالتو پوست انتقاد کرده‌اند. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

The Original Gucci mink! I bought this coat for 55 thousand U.S Dollars at the Gucci boutique store on 5th Avenue in New York. The same location I then bought the second one, with the dragon emblazoned on the back. Costing 80k. Both these coats are hand made 1 of 1’s! None others produced. Not only are these coats iconic from a fight game standpoint - One being apart of the UFC’s first legal event in the state of New York, and the night the Champ Champ was born, and the other being apart of the highest grossing event, and biggest crossover fight in combat sports history, McGregor/Mayweather, they are now even more rare and iconic, as Gucci have since discontinued all animal skin clothing from their line. These coats are 1 of 1 and the last of their kind. All white, floor length, Gucci mink! And I have the only two in existence! The plain one has a large tiger embroidered into the seem of the coat, which I paired with a pair of wide-end Gucci pants, while the other has the unescapable dragon, emblazoned across the back, reaching around to the front, and through the entire belly of the coat! Which I paired with my very own @augustmcgregor pants! I currently have both minks in a large freezer to maintain them. I was advised this by Donatella Versace at the British Fashion awards. I’m not sure what will become of them, but I know one things for sure. These babies are iconic! One of a kind, and never to be made again! Wow! I knew upon purchase these coats would come back to me some how, and they did in PPV revenue, but the more I think of it, these babies are like art pieces now! I am going to leave them to my kids, kids. Who knows what they will be worth in many years to come? I estimate a hell of a lot! When you’re good you’re good, and when you’re great, you’re Gucci! Yours sincerely, The Gucci mink pimp, The Champ Champ, The Notorious Conor McGregor Sr.

A post shared by Conor McGregor Official (@thenotoriousmma) on

مینک اصل گوچی 
من این پالتو را ۵۵ هزار دلار آمریکا از بوتیک گوچی در خیابان پنجم نیویورک خریدم. 
از همین فروشگاه دومین پالتو را که پشتش یک اژدها طراحی شده، به قیمت ۸۰ هزار دلار خریدم. هر دوی این پالتوها دست‌دوز هستند و تک. 
هیچکس دیگری آنها را تولید نمی‌کند.
نمادین بودن این پالتوها فقط به این خاطر نیست که یادگاری از مسابقات هستند(یکی مربوط به اولین مسابقه قانونی یو اف سی در ایالت نیویورک و شبی که قهرمان قهرمانان متولد شد، و دیگری مربوط به بزرگترین رویداد تاریخ ورزش‌های رزمی مبارزه بین مک گریگور/ می ودر)، بلکه حالا دیگر کمیاب‌تر و نمادین‌تر هم هستند، چون گوچی استفاده از پوست حیوانات را در خط تولید لباس‌هایش متوقف کرده است. 
این پالتوها تک هستند و آخرین نمونه در نوع خودشان. 
سفید، بلند تا زمین، مینک گوچی!
و من مالک تنها دو پالتوی موجود هستم! 
آن پالتو ساده یک ببر بزرگ برودری‌دوزی شده دارد که من با شلوار گوچی جورش کردم، در حالی که دیگری یک اژدهای دربند کشیده در پشتش طراحی و دوخته شده و از پشت تا کناره‌های جلو پالتو تا روی شکم آمدهکه من با یک شلوار مخصوص خودم آن را جفت وجور کردم!
در حال حاضر من هر دو پالتوی مینک را در یک فریزر بزرگ نگهداری می‌کنم. این توصیه‌ای است که دوناتلا ورساچی در شو مد بریتانیا به من داد. 
مطمئن نیستم که این‌ها چه خواهند شد، اما یک چیز را مطمئن هستم. این بچه‌ها نمادین هستند!منحصربه‌فرد، و هرگز دوباره تولید نمی‌شوند!
واو!
می دانستم که پول خرید این پالتوها، یک جورهایی به من برمی‌گردد، و با پربیننده شدنم این پول به من برگشت، اما چیزی که بیشتر به آن فکر می‌کنم این است که این بچه‌ها حالا مثل آثار هنری هستند
می خواهم آنها را برای بچه‌های بچه‌هایم بگذارم. چه کسی می‌داند که اینها سال‌های سال بعد، چقدر ارزش خواهند داشت؟ تخمین می‌زنم خیلی خیلی زیاد!
هنگامی که خوب باشید، خوب هستید، و وقتی عالی باشید، می‌شوید «گوچی»!
ارادتمند شما،
دلال بدکار مینک گوچی،
قهرمان قهرمانان، 

کانر مک گریگور بدنام

شخصی نوشته است: «خیلی باحال است، بیایید با پوست حیواناتی که وحشیانه کشته و پوست کنده شدند تا بشوند پالتو، پز بدهیم و چطور تو احمقانه این همه پول برای آنها داده‌ای.»   

دیگری نوشته است: «قاطی کردم چرا تو با پوشیدن حیوانات مرده که دوست داشتند زندگی کنند، پز می‌دهی».

یکی از سخن‌گویان «پتا» به «ایندیپندنت» گفت که آن نهاد، هنوز پاسخی از قهرمان بوکس دریافت نکرده است. 

سخن‌گوی پتا گفت: «ما هنوز پاسخی از مک گریگور نشنیده‌ایم، اما امیدواریم که او به تقاضای ما مورد توجه کند.»

اگر مک گریگور تصمیم بگیرد پالتوهای پوست خود را به «پتا» اهدا کند، به جمعی از چهره‌های مشهور، از جمله ماریا کری، کیم کاترال و آنجلیکا هوستون خواهد پیوست که قبلا چنین کاری را انجام داده‌اند. 

در سال ۲۰۰۶، ماریا کری دو کت پوست خود را که هواداران روسی‌اش برایش فرستاده بودند، به «پتا» اهدا کرد و کاترال نیز در سال ۲۰۱۳ کتی را که در فیلم «سکس و شهر» پوشیده بود، به آن نهاد داد. 

سال گذشته، هوستون خزهای قدیمی‌، از جمله ژاکت خز گربه وحشی، کت خز موش آبی، و کلاه خز خرگوش مشکی خود را  به آن نهاد اهدا کرد.

از بعضی از کت‌ها برای گرم کردن بی‌خانمان‌ها استفاده شد، و بعضی دیگر نیز برای توله‌های یتیم حیوانات در حیات وحش ارسال شد.

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی