کشتی‌گیر زن از تجربه آزار جنسی در این ورزش می‌گوید

وقتی ۱۶ساله شد کشتی‌گیران مسن‌تر «از توی کلاهی قرعه برمی‌داشتند» تا ببینند چه کسی با او رابطه جنسی داشته باشد

نادیا سفیر کشتی‌گیر حرفه‌ای بریتانیایی- عکس از اینستاگرام نادیا سفیر

یک کشتی‌گیر حرفه‌ای بریتانیایی گفته در نوجوانی و آغاز حضور در عرصه ورزش حرفه‌ای کم‌کم به او نزدیک شده‌اند و او را مورد آزار جنسی قرار داده‌اند.

نادیا سفیر که کشتی را در سن ۱۴ سالگی آغاز کرد، می‌گوید وقتی ۱۶ساله شد دوستان کشتی‌گیرش «از توی کلاهی قرعه برمی‌داشتند» که ببینند چه کسی با او رابطه جنسی داشته باشد.

او در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت وقتی وارد مدرسه کشتی شد سیل پیام‌ها از سوی سایر کشتی‌گیران به سمتش روانه شد، چه دوستان نوجوانش و چه کشتی‌گیرانی که ۱۵ سال از او بزرگ‌تر بوده‌اند.

سفیر که اهل کاردیف و حالا ۲۹ساله است گفت: «در ولز که بودم وقتی آن‌همه مرد به من پیام می‌دادند، برعکس تصور عموم اصلاً احساس نمی‌کردم من را دوست دارند یا خاص هستم.

با آن که هنوز بزرگسال نبودم… «جیگر» حساب می‌شدم که در واقع واژه‌ای است رایج میان کشتی‌گیران… مثل دختری که میان دست و پای گروه‌های موسیقی مشهور می‌پلکد تا با آن‌ها بخوابد.»

سفیر که پس از شرکت در جشنواره‌های زیبایی به کشتی روی آورده است، گفت نمی‌توانست با فعالان آن عرصه درباره اتفاقاتی که می‌افتاد آزادانه صحبت کند و بدین ترتیب افراد خارج از حیطه ورزش طردش کرده بودند.

او افزود: «احساس می‌کردم نمی‌توانم با مادرم در میان بگذارم چون ممکن بود مانع ادامه کشتی‌ام شود… و مانند سایر افراد حاضر در عرصه کشتی نمی‌خواستم به آن‌ها بگویم که مرا جیگر صدا می‌کنند چون می‌ترسیدم این را باور کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سفیر که در ۱۵ سالگی با کشتی‌گیری بزرگ‌تر از خودش رابطه جنسی داشته است، می‌گوید تصمیم گرفته است تا در مورد تجربه‌هایش با صدای بلند صحبت کند تا به دختران دیگری که می‌خواهند در ورزش حرفه‌ای جای خود را باز کنند کمک کند.  

کشتی ورزشی است که از دیرباز آن را جنسیت‌زده و بسیار مردانه می‌دانسته‌اند و زنان از قدیم به جای کشتی‌گیر، «جیگر» بوده‌اند.

الکس دیویس-جونز نماینده پونتی‌پرید در مجلس و از هواداران کشتی تحقیق و تفحصی در خصوص نبود قوانین و سوءمدیریت در حوزه این ورزش در مجلس آغاز کرده است.

سفیر از جمله کشتی‌گیران حرفه‌ای است که با استفاده از هشتگ #افشاگری پا پیش نهاده‌اند و در فضای مجازی از آزارهای جنسی، روانی و جسمی‌ای که در این عرصه دیده‌اند سخن گفته‌اند.

© The Independent

بیشتر از ورزش