پومپئو: سیاست آمریکا در سوریه با آزادی گروگان‌‌ها تغییر نمی‌کند

«رئیس‌جمهور به وضوح گفته که ما هزینه بازگشت گروگان‌ها را پرداخت نمی‌کنیم»

کنفرانس خبری وزیر امور خارجه آمریکا، ۳۰ مهر ۱۳۹۹- NICHOLAS KAMM / POOL / AFP

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد که ایالات متحده سیاست‌هایش درباره سوریه را در ازای آزادی آستین تایس، روزنامه‌نگار و دیگر آمریکایی‌های بازداشت‌شده تغییر نمی‌دهد.

پمپئو روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری وزارت امور خارجه گفت: «درخواست ما این است که سوری‌ها آقای تایس را آزاد کنند و آنچه را می‌دانند به ما بگویید. آنها انتخاب کرده‌اند که این کار را انجام ندهند. ما روی بازگشت آنها کار می‌کنیم؛ نه تنها برای آستین، بلکه برای هر آمریکایی که گرفتار شود این کار را انجام می‌دهیم. ما نمی‌خواهیم برای انجام این کار، سیاست آمریکا را تغییر دهیم.»

به گزارش رویترز، این اظهارات پمپئو در پی افشاگری سفر مخفیانه مقام ارشد مبارزه با تروریسم کاخ سفید در اوایل سال جاری به دمشق صورت گرفت.

گفته شده که این مقام ارشد در پی آزادسازی تایس، روزنامه نگاری است که به صورت آزاد با رسانه‌ها کار می‌کند و سال ۲۰۱۲ ناپدید شده‌است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرد دیگری که از او در دلیل سفر مقام ارشد کاخ سفید به سوریه نام برده شده، مجد کمالماز، روان‌درمانگر آمریکایی است که از سال ۲۰۱۷ مفقود شده است.

پمپئو در پاسخ به این پرسش که آیا آمریکا آماده است در مقابل بازگشت تایس و دیگر آمریکایی ها حدود ۶۰۰ سرباز آمریکایی را از سوریه خارج کند یا خیر، به طور مستقیم به این سفر دمشق نپرداخت.

وزیر امور خارجه به پرسش خبرنگاران در این خصوص اینگونه پاسخ داد: «رئیس‌جمهور به وضوح گفته است که ما هزینه بازگشت گروگان‌ها را پرداخت نمی‌کنیم. ما کار می‌کنیم تا پرونده‌ای که باید این افراد را برگردانند، آماده کنیم.»

سربازان آمريکایی به عنوان بخشی از ائتلاف بين‌المللی که با بقایای دولت اسلامی (داعش) می‌جنگد، در شمال سوريه مستقر هستند. آنها همچنین نگهبانی میادین نفتی آن منطقه را برعهده دارند.

بیشتر از جهان