همسر بایدن: اگر بانوی اول بشوم، باز به معلمی‌ ادامه می‌دهم

محافظان جیل بایدن هشت سال با لباس مبدل در کلاس‌هایش شرکت می‌کردند

ادامه کار معلمی بعد از ورود جو بایدن به کاخ سفید تجربه جدیدی برای خانم بایدن نخواهد بود- DEMOCRATIC NATIONAL CONVENTION / AFP

اگر همسرش پیروز انتخابات ریاست جمهوری شود، او بانوی اول آمریکا خواهد شد. اما انتظار نداشته باشید که دکتر جیل بایدن حرفه معلمی خود را رها کند.

دکتر بایدن که چهار مدرک دانشگاهی دارد، می‌گوید که حتی اگر شوهرش قدرتمندترین سیاستمدار جهان شود، همچنان به کار تمام وقت خود به عنوان استاد آموزشکده کاردانی ادامه خواهد داد.

در آن صورت دکتر بایدن که پنج نوه دارد، اولین بانوی اول آمریکا خواهد بود که یک زندگی حرفه‌ای خارج از کاخ سفید خواهد داشت.

وی به سی‌بی‌اس نیوز می‌گوید: «اگر وارد کاخ سفید شویم، همچنان به تدریس ادامه خواهم داد.

کار معلمی برای من مهم است. من می‌خواهم مردم برای معلمان ارزش قائل شوند و ارزش آن‌ها را برای جامعه درک کنند. با کار معلمی می‌خواهم جایگاه این حرفه را در جامعه ارتقا دهم.»

ادامه کار معلمی بعد از ورود همسرش به کاخ سفید تجربه جدیدی برای خانم دکتر بایدن نخواهد بود.

دکتر بایدن پس از سوگند آقای بایدن به عنوان معاون رئیس جمهور باراک اوباما در ژانویه ۲۰۰۹ همچنان به تدریس در آموزشکده کاردانی ویرجینیا شمالی ادامه داد. در آن هشت سال محافظان شخصی او با لباس مبدل در پوشش دانشجو در کلاس ظاهر می‌شدند.

او چنان [در مخفی کردن هویت خود] موفق بود که برخی دانش‌آموزان نمی‌دانستند «دکتر ب» چه کسی است. او حتی با استفاده از نام خانوادگی اصلی خود جیکوبز از پایان‌نامه خود دفاع کرد.

وی در مصاحبه‌ای با مجله ووگ درباره تجربه همسر معاون رئیس جمهور بودن می‌گوید: «بسیاری شب‌ها ضیافت عصرانه یا شام داشتیم. از کلاس درس به خانه برمی‌گشتم و بعد از نیم ساعت استراحت یا دراز کشیدن بلند می‌شدم و به طبقه پایین می‌رفتم تا از مهمانان میزبانی کنیم.»

دکتر بایدن ۶۹ ساله تنها ۱۸ سال داشت که با شوهر اول خود بیل استیونسون ازدواج کرد. اما آن ازدواج تنها پنج سال به طول انجامید.

در مارس ۱۹۷۵ او و آقای بایدن به اولین قرار ملاقات‌شان در زادگاهش فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا رفتند.

آن زمان، آقای بایدن یک سناتور تازه‌انتخاب‌شده آمریکایی از ایالت دلاور بود که به تازگی همسرش نیلیا و نائومی دختر نوزادش را در یک تصادف رانندگی در سال ۱۹۷۲ از دست داده بود.

او به نشریه فیلادلفیا اینکواییر می‌گوید: «این یک قرار ملاقات کور بود. ما بیرون رفتیم و فکر نمی‌کردم آن ملاقات تبدیل به رابطه شود. با خودم گفتم یک بار او را ملاقات می‌کنم و بعد تمام می‌شود.

فکر نمی‌کردم که او مرا مجذوب خود کند.»

اما او به ووگ گفت که بعد از این که از قرار ملاقات و تماشای فیلم «یک مرد و یک زن» در سینمایی در فیلادلفیا به خانه برگشت، به مادرش تلفن کرد.

وی به یاد می‌آورد: «هنگامی که قرار ملاقات تمام شد فقط با هم دست دادیم.

من به طبقه بالا رفتم و ساعت یک بامداد با مادرم تماس گرفتم و گفتم: مادر! بالاخره با یک جنتلمن آشنا شده‌ام.»

آقای بایدن غالباً این داستان را در مبارزات انتخاباتی‌اش تعریف می‌کند و می‌گوید که برای او متقاعد کردن همسرش به ازدواج با او و پذیرش مادری دو پسرش، هانتر و بو، منجر به دو سال تلاش شده و پنج بار پیشنهاد داده است.

آقای بایدن در یک پیام ویدیویی در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها تابستان امسال، در مورد معنایی که ازدواجش با خانم بایدن برای خانواده او داشت، صحبت کرد.

«او ما را دوباره جمع کرد. او زندگی مرا به من برگرداند. او خانواده ما را به ما برگرداند.»

ناظران می‌گویند خانم دکتر بایدن دوست دارد با نزدیکانش شوخی‌های غافلگیرانه کند. وی یک بار در هواپیمای معاون رئیس جمهور خود را در محفظه چمدان‌ها مخفی کرد تا آقای بایدن را غافلگیر کند.

دکتر بایدن حس شوخی خود را میراثی از رابطه والدین خود می‌داند.

او می‌گوید: «زندگی مشترک پدر و مادرم قوی و پر از محبت و پر از خنده بود.»

کریس کوونز، سناتور ایالت دلاور که از حامیان برجسته آقای بایدن است، درباره دکتر بایدن به اینکواییر چنین می‌گوید: «جیل کسی است که قلب گشاده‌ای دارد. او یک دختر قوی فیلادلفیایی است، اما خوش‌برخورد است.

صریح بگویم. برای من یکی از راه‌های ارزیابی شخصیت همکاران سیاسی‌ام ارزیابی شخصیت همسران آن‌ها است. من بیشترین تحسین را برای آقایان سناتوری دارم که همسران‌شان افرادی بااراده، توانمند و مستقل هستند.»

همسر سناتور کوونز، ایمی کوونز، نیز به مصاحبه‌کننده می‌گوید که بیشتر از همه، استقلال دکتر بایدن از سیاست مایه تحسین او است.

«[شخصیت خانم دکتر بایدن این درس را به دیگران می‌دهد که] هر آدمی برای خودش باید هویت مستقل داشته باشد. پیش از همه باید خودت به خودت ایمان داشته باشی. نباید خود را تسلیم محیط کنی. باید همان کسی باشی که هستی.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم دکتر بایدن هرگز آدم سیاسی نبوده است. اما او برای جو و کارزار انتخاباتی او بسیار ارزشمند بوده است.»

دکتر بایدن همچنین از نظر سیاسی و حتی جسمی مدافع قوی شوهرش بوده است.

در ماه فوریه، در یک رویداد در نیوهمشایر، وقتی یک معترض قصد تعرض به آقای بایدن را داشت، خانم بایدن مداخله کرد و معترض را به کناری پرت کرد.

وی پس از حادثه با لبخند به خبرنگاران گفت: «من دختر فیلادلفیایی خوبی هستم.»

سپس در ماه مارس در یک  تجمع در لس‌آنجلس برای محافظت از آقای بایدن جلوی دو معترض حقوق دام را گرفت تا این که محافظان امنیتی آن‌ها را از صحنه خارج کردند.

دکتر بایدن می‌گوید که در صورتی که بانوی اول آمریکا شود، موضوع آموزش و پرورش و رفاه خانواده‌های نظامیان را در اولویت‌های اصلی خود قرار خواهد داد.

«زیبایی بانوی اول بودن این است که شما می‌توانید آن را هر طور که می‌خواهید تعریف کنید و این همان کاری است که من به عنوان بانوی دوم انجام دادم. من آن نقش را همان‌طور که می‌خواستم تعریف کردم.

قصد دارم روی همان مسائلی کار کنم که در مقام بانوی دوم بر آن‌ها متمرکز بودم. آموزش و پرورش جزو اولویت‌های من خواهد بود و نیز رفاه خانواده‌های نظامی. می‌توانم به سراسر کشور سفر کنم و برای رایگان کردن آموزشکده کاردانی تلاش کنم.»

چهار خواهر دکتر بایدن می‌گویند او یک بانوی اول «طبیعی» خواهد بود.

بنی جیکوبز می‌گوید: «او از من مراقبت کرد. هر وقت به او احتیاج داشتم برای یاری رساندن آماده بود.

هر چه بزرگ‌تر می‌شد، کارهای او را تماشا و تقلید می‌کردم. وقتی شروع به آرایش کرد، هر وقت از خانه بیرون می‌رفت از لوازم آرایشی او استفاده می‌کردم.

هر چهار نفر هیجان‌زده‌ایم که خواهر ما ممکن است بانوی اول شود. اما، در قالب نقش بانوی اول رفتن برای او خیلی طبیعی خواهد بود.»

© The Independent

بیشتر از جهان