رایج‌ترین پرسش پس از مناظره: بایدن چند خانه دارد؟

ترامپ در مناظره بارها گفت که بایدن زندگی خیلی مرفهی دارد

جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری دموکرات و معاون رئیس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا در جریان مناظره انتخاباتی مقابل دونالد ترامپ، ۲۲ اکتبر ۲۰۲۰- JIM WATSON / AFP

بعد از دومین و آخرین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری ایالات متحده در شامگاه پنج‌شنبه، مردم آمریکا به گوگل هجوم بردند تا داغ‌ترین سؤال را بپرسند: جو بایدن مالک چند خانه است؟

افزایش جست‌وجوها بعد از آن بود که دونالد ترامپ ادعا کرد که جو بایدن، نماینده حزب دموکرات، «در همه جا خانه‌هایی دارد»، ادعایی که به نظر دروغ می‌رسد.

طی مناظره در شهر نشویل ایالت تنسی، آقای ترامپ به کرات تاکید کرد آقای بایدن «زندگی خیلی مرفهی» در خانه‌های پرتعداد خود دارد که باعث شد این سؤال در جست‌وجوی گوگل بالا رود که «جو بایدن چند خانه دارد؟» البته افراد دیگری هم، گرچه با شدت کمتر، به دنبال این سؤال رفتند که «ترامپ چند خانه دارد؟»

به نظر می‌رسد آقای ترامپ هم به تبلیغی جعلی و پربیننده در رسانه‌های اجتماعی اشاره دارد که می‌گوید آقای بایدن در گران‌ترین خانه ایالت خود، دلاور، زندگی می‌کند. این ادعا توسط راستی‌آزمایان، از جمله آژانس خبری رویترز رد شده است.

به یافته رویترز، نماینده دموکرات تنها دو خانه در ایالت دلاور دارد، ایالتی که از سال ۱۹۷۳ تا ۲۰۰۹ سناتور آن بوده است و هیچ یک از این دو خانه به گران‌ترین منزل این ایالت حتی نزدیک هم نیستند.  

از سوی دیگر، رئیس جمهور ترامپ ده‌ها ملک و املاک در سراسر جهان دارد، از جمله در شهر نیویورک که یکی از گران‌ترین شهرهای ایالات متحده برای مالکیت ملک و املاک است.  

علاوه بر بحث‌های عجیب درباره ملک و املاک یکدیگر، مناظره دوم شامل بحث و تبادل نظر درباره اموری نظیر تامین اجتماعی، بحران اقلیمی، عدالت نژادی و پناهندگان بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بعد از مناظره، جست‌وجو به دنبال آمار «بیکاری» نیز در گوگل بالا رفت چرا که هر دو کاندیدا سیاست‌های خود را برای بازگشت اقتصاد به اوج  تشریح کردند.

گرچه آقای ترامپ به سؤالات درباره نژادپرستی پاسخ داد، اما در طول مناظره کیفیت آب و هوای هند را «کثیف» توصیف کرد که باعث انتقاد شهروندان هندی‌تبار آمریکایی در فضای مجازی شد.

با این که چندین مورد از حملات شخصی در این مناظره هم اتفاق افتاد، ولی به دلیل این که نسبت به مناظره اول بسیار بهتر و بیشتر کنترل شد، مورد ستایش همه قرار گرفت.

این دو کاندیدا دیگر به مصاف رو در روی هم نخواهند رفت تا سوم نوامبر تکلیف رئیس جمهور بعدی ایالات متحده روشن شود.

© The Independent

بیشتر از جهان