خامنه‌ای: آمریکا در زمینه موشکی عقب‌مانده است و از ایران می‌ترسد

«ترسوها حق ندارند اسم عقلانیت را بیاورند»

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی گفت برای حل مشکلات معیشتی نباید چشم به خارج داشت - عکس از خبرگزاری مهر

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، روز دوشنبه در مراسمی نظامی، گفتگو در زمینه برنامه موشکی ایران و حمایت آن از گروه‌های شبه‌نظامی در منطقه خاورمیانه را بار دیگر رد کرد.

به گزارش خبرگزاری‌های داخلی ایران، آقای خامنه‌ای از طریق پیامی ویدیویی گفت: «سروصداهای اذاذل مسلط بر ملت آمریکا نباید ذهن کسی را مشغول کند.» او افزود: «ین یاوه گویی ها ناشی از ترس آنها و همچنین عقب ماندگی آنها در این عرصه است.»

رهبر جمهوری اسلامی، بدون ذکر نام شخص یا گروهی، گفت که «رسوها حق ندارند اسم عقلانیت را بیاورند زیرا عقلانیت به معنای محاسبه درست است. البته دشمن تلاش دارد تا معنای غلط عقلانیت را تلقین کند و برخی هم نادانسته، در داخل همان حرف دشمن را تکرار می‌کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ماه‌های گذشته بسیاری از چهره‌های اصلاح‌طلب و منتقد جریان حاکم بر ایران، خواهان گفتگو با دولت آمریکا برای بحران اقتصادی مزمن کشور شده‌اند، بحرانی که همه‌گیری ویروس کرونا آن را دوچندان کرده است.

اما آقای خامنه‌ای روز دوشنبه گفت که مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به شرط چشم امید نداشتن به خارج قابل حل هستند.» او در سال‌های اخیر بارها خواستار تقویت تولید داخلی و بی‌نیازی از خارج شده، خواسته‌هایی که هرگز به نتیجه نرسیده‌اند.

این در شرایطی است که صادرات نفت ایران به گفته وزیر نفت «به صورت مویرگی» انجام می‌شود، ارتباط ایران با شبکه بین‌المللی بانکی قطع است، و شرکت‌های اروپایی و شرق آسیا هم از بیم تحریم‌ آمریکا جرئت دادوستد با ایران را ندارند. ارزش پول ملی ایران هم تنها در حدود یک ماه گذشته در برابر ارزهای دیگر به یک سوم کاهش یافته است.

رهبر جمهوری اسلامی به‌شدت از دولت آمریکا انتقاد کرد و گفت: «وضع امروز آمریکا با هزاران میلیارد دلار کسری بودجه و دهها میلیون گرسنه و انسان زیر خط فقر بسیار بد است و ملت ایران به توفیق الهی با قدرت ایمان و عزم ملی و به کوری چشم مسئولین رذل، خائن و جنایتکار آمریکا بر مشکلات فائق خواهد آمد و از تحریم نیز به‌عنوان وسیله‌ای برای مقاوم‌سازی واقعی اقتصاد کشور استفاده خواهد کرد.»

آقای خامنه‌ای بار دیگر از «مدیریت ضعیف دولت» ایران در برخی بخش‌ها انتقاد کرد.

همزمان، محمد باقری، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی هم در پیامی ویدیویی به این مراسم گفت: «ناکامی‌های اخیر آمریکا تنها بخشی از شکست‌های دشمن محسوب می‌شود و عصبانیت شیطان بزرگ و تلاش‌ها و تحرکات نظامی پرطمطراق اما توخالی دشمنان و عادی‌سازی روابط خیانت‌بار برخی از کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، تردیدی در برتری جبهه حق ایجاد نخواهد کرد.»

بیشتر از