توطئه ربودن فرماندار ميشيگان كشف و خنثی شد

به گفته پلیس فدرال آمریکا این گروه قبل از روز انتخابات قصد قتل فرماندار را داشتند

گرچن ویتمر، فرماندار ایالت میشیگان-Pugliano/Getty Images/AFP

پلیس فدرال ایالات متحده آمریکا، اف بی آی، می‌گوید یک «توطئه شبه‌نظامی خشونت‌آمیز» برای ربودن گرچن ویتمر فرماندار ایالت میشیگان را کشف و خنثی کرده است.

دادستان‌های فدرال می‌گویند قصد دارند در مورد جزئیات پرونده، از جمله عملیات شناسایی و دستگیری مظنونان و اتهامات وارده به آنها، عصر پنجشنبه به وقت محلی توضیح دهند.

ماموران اف بی آی و پلیس ایالتی چهارشنبه شب به خانه‌ای در شهر هارتلند یورش بردند و افرادی را دستگیر کردند که گمان می‌رود برای ربودن فرماندار نقشه کشیده بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق گزارش یکی از ماموران اف بی آی، که نشریه دیترویت نیوز آن را خوانده است، چند تن از عوامل توطئه از قتل «مستبدان» یا «از میان برداشتن» فرماندار می‌گفتند.

در این گزارش همچنین نوشته شده است، «گروه به این نتیجه رسیده بود که بر تعداد اعضا باید اضافه شود و همدیگر را به صحبت با همسایه‌ها و انتقال پیامشان ترغیب می‌کردند.»

ادم فاکس، بری کرافت، تای گاربین، کلب فرانکس، دانیل هریس و برندون کاسرتا، شش نفری هستند که تاکنون در ارتباط با این توطئه دستگیر شده‌اند.

در پی همه‌گیری کرونا، خانم ویتمر محدودیت‌هایی را در میشیگان اعمال کرده و از منتقدان سرسخت واکنش دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده به این بحران است.

© The Independent

بیشتر از جهان