جزئیات نخستین مناظره ترامپ و بایدن با اجرای پروتکل‌های ویژه

مناظره سه‌شنبه ۹شب به وقت شرق آمریکا انجام می‌شود

مناظره‌های دوم و سوم برای ۱۵ و ۲۲ اکتبر برنامه‌ریزی شده است-JIM WATSON, Brendan Smialowski / AFP

جو بایدن و دونالد ترامپ در اولین جلسه از سه جلسه مناظره برنامه‌ریزی شده در تاریخ ۲۹ سپتامبر (سه‌شنبه شب) بدون پوشیدن ماسک و با پرهیز از دست دادن، شرکت خواهند کرد. در بحبوحه بحران کرونا اقدامات بهداشتی پیش‌گیرانه متعددی برای این برنامه در نظر گرفته شده است.

به گفته خبرنگار فاکس نیوز، کریس والاس، هیچ یک از دو نامزد ریاست جمهوری با مجری برنامه دست نخواهند داد.

برنامه‌ریزان و مسئولین مناظره، که در دانشگاه کیس وسترن ریزرو در اوهایو برگذار می‌شود، برای محدود کردن تعداد شرکت‌کنندگان در داخل استودیو و کم کردن تعامل نامزدها، از دستورات و مقررات بهداشتی کووید-۱۹ پیروی می‌کنند.

پیتر آیر، مشاور ارشد کمیسیون مناظره‌های ریاست جمهوری، گفت: «هر کسی که در سالن مناظره حضور پیدا کند با پروتکل‌های بهداشتی از جمله آزمایش کووید-۱۹ رو به رو خواهد شد.

وی گفت: «تنها تعداد کمی از مهمانان که از قبل بلیت خریده‌اند» در برنامه حضور پیدا خواهند کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کمیسیون مناظره به درخواست ایندیپندنت که تعداد حضار و چیدمان صندلی‌ها را مورد پرسش قرار داده بود پاسخی نداد. فرانک فارنکوپف، معاون این کمیسیون، به سی‌ان‌ان گفته کمتر از ۷۰ نفر به صورت حضوری در مناظره شرکت خواهند کرد.

آقای ترامپ پشت تریبون در سمت راست صحنه خواهد ایستاد و رقیب دموکرات او در سمت چپ قرار می‌گیرد.

نامزدها فرصت صحبت مقدماتی نخواهند داشت و در عوض به سؤالات آقای متیو، که پشت میز رو به روی آنها نشسته است، پاسخ خواهند داد.

سؤال اول از آقای ترامپ پرسیده خواهد شد.

این مناظره ۹۰ دقیقه‌ای بدون آگهی تجاری انجام خواهد شد و از شش بخش ۱۵ دقیقه‌ای تشکیل شده که عبارتند از کووید-۱۹، اقتصاد، آینده دادگاه عالی آمریکا، «نژاد و خشونت در شهرهای ما» و «یکپارچگی انتخابات».

آقای والاس سؤالی را مطرح خواهد کرد و هر نامزد دو دقیقه فرصت دارد که پاسخ دهد. سپس هر یک فرصت دارند به صحبت‌های طرف مقابل پاسخ دهند. طبق اعلام کمیسیون، در جریان «بحث‌های عمیق‌تر» در مورد هر موضوع، زمان‌گیری انجام خواهد شد.

مناظره طبق برنامه قرار است روز ۲۹ سپتامبر (سه‌شنبه) رأس ساعت ۹ شب به وقت شرق آمریکا آغاز شود و شبکه‌های خبری بزرگ و آنلاین، از جمله یوتیوب، آن را پخش خواهند کرد.

مناظره مایک پنس، معاون رئیس جمهور و کامالا هریس، نامزد معاونت ریاست جمهوری، روز ۷ اکتبر در دانشگاه یوتا در شهر سالت لیک انجام خواهد گرفت. سوزان پیج، رئیس روزنامه یواس‌ای تودی در شعبه واشینگتن اجرای مناظره را به عهده خواهد داشت.

جلسه دوم مناظره ریاست جمهوری قرار است روز ۱۵ اکتبر در مرکز آدرین آرشت در میامی انجام شود و تهیه‌کننده ارشد و سردبیر سیاسی شبکه سی اسپن، استیو اسکالی، ناظر آن خواهد بود.

مناظره دوم به شکل جلسات شورای شهر خواهد بود که رأی‌دهندگان غیرمتعهد در فلوریدا سؤالاتی را مطرح می‌کنند.

تاریخ مناظره سوم و پایانی روز ۲۲ اکتبر و در دانشگاه بلمور در شهر ناشیویل تنسی تنظیم شده و کریستن ولکر، خبرنگار ان‌بی‌سی و همکار برنامه «امروز» اجرای آن را به عهده خواهد داشت.

© The Independent