جیمی کارتر: «بایدن در برهه کنونی تاریخ کشور بهترین گزینه است»

جیمی کارتر، جو بایدن را «دوست وفادار و مخلص» خود خواند

جو بایدن، کاندیدای حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، جیمی کارتر، رییس‌جمهور پیشین آمریکا و میشل اوباما، بانوی اول سابق آمریکا - ROBYN BECK / AFP

رییس جمهور سابق ایالات متحده جیمی کارتر در پیامی ویدیویی که روز سه‌شنبه در گردهمایی ملی حزب دموکرات پخش شد ضمن تأیید جو بایدن، صمیمانه یادآوری کرد که بایدن «اولین و مؤثرترین حامی‌اش در مجلس سنا» بود و هنوز هم «دوستی وفادار و مخلص است».

آقای کارتر که از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ رییس جمهور آمریکا بود گفت: «جو آن قدر باتجربه، باشخصیت و محترم است که بتوانیم گرد او جمع شویم تا آمریکا را دوباره به اوج خود برسانیم. ملت ما لایق رییس جمهوری صادق و عادل است، کسی که راستگو و منصف باشد، کسی که مصلحت مردم آمریکا را در نظر بگیرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این رییس جمهور سابق آمریکا حالا ۹۵ ساله است و برای گردهمایی انتخابات ۲۰۲۰ این پیام ویدیویی را داد. همسرش روزالین کارتر نیز در این ویدیو حضور پیدا کرد و از این اقدامشان با عنوان «پاسخگویی به نیازهای بیش از ۵۳ میلیون پرستار بی‌مزد و مواجبی» یاد کرد که «با به خطر انداختن سلامت جسمانی و روانی خود در کشور ما زحمت می‌کشند و وقت خود را میان کار و مسؤولیت‌های زندگی خانوادگی تقسیم می‌کنند.»

او گفت: «جو خیلی خوب با غم‌ و زحمت پرستار خانواده بودن آشنا است.»

آقای بایدن در آستانه شروع اولین دوره سناتوری ایالت دلاور مجبور شد به علت مرگ همسرش نیلیا، به همراه دختر نوزادشان نائومی در تصادف، از دو پسر جوانش بیو و هانتر مراقبت کند.

 روزالین کارتر گفت: «من و جیم هم با چالش‌های مراقبت از نظامیان دچار زخم‌های آشکار و نهان آشنا هستیم. خوب می‌دانیم که چنین پرستارانی به رهبری دردآشنا در کاخ سفید نیاز دارند. من و جیمی به جو رأی می‌دهیم چون با چالش‌های فراروی خانواده‌های ما آشنا است و دل و جرات آن را دارد که زندگی تمام آمریکایی‌ها را بهتر کند.»

آقای کارتر با اشاره به همه‌گیری کرونا که جان بیش از ۱۷۰ هزار آمریکایی را گرفته است، افزود آقای بایدن «در برهه کنونی از تاریخ کشور بهترین گزینه است».

«او می‌داند که صداقت و شرافت صفاتی‌اند که لزوماً نه تنها چشم‌انداز، بلکه کنش‌های ما را نیز تعیین می‌کند... در این بلبشوی روزگار جو بایدن می‌داند طبق توصیه کارشناسان استفاده از ماسک و آزمایش دادن هر روز جان بسیاری از آمریکایی‌ها را نجات می‌دهد.»

در شب دوم گردهمایی یک‌هفته‌ای دموکرات‌ها برای معرفی رسمی معاون سابق رییس جمهور به عنوان رقیب دونالد ترامپ در انتخابات ماه نوامبر، پس از سخنان کارتر، بیل کلینتون نیز در تماس تصویری زنده‌ای پیام خود را داد.

© The Independent