نخستین بازیکن اسرائیلی در لیگ فوتبال امارات

به دنبال عادی سازی روابط بین اسرائیل و امارات، ضیا سبع به باشگاه النصر دبی می‌رود

مدت این قرارداد او، سه سال و دستمزد سالانه وی نیز سالی سه میلیون دلار خواهد بود - عکس از شبکه مجازی

در پی توافق عادی سازی روابط بین اسرائیل و امارات متحده عربی، ضیا سبع، بازیکن فلسطینی الاصل که ملیتی اسرائیلی دارد، به باشگاه النصر دبی پیوست.

این نخستین باری است که یک بازیکن اسرائیلی از سال ۱۹۷۴ که لیگ خلیج (نامی که امارات بر روی لیگ فوتبال خود گذاشته است) تاسیس شده، در این کشور بازی خواهد کرد.

سبع با انتشار تصاویر خود در اینستاگرام که داخل هواپیما و در حال سفر به دبی بود، تایید کرد که به منظور امضای قرارداد به دبی می‌رود.

این بازیکن ۲۷ ساله قرار است از گوانجو چین به النصر بپیوندد. مدت این قرارداد او، سه سال و دستمزد سالانه وی نیز سالی سه میلیون دلار خواهد بود. قرار است سبع در تیم النصر شماره ۹ را به تن کند.

مذاکرات سبع با النصر بلافاصله پس از توافق عادی سازی روابط در ماه اوت آغاز شد.

افیخای آدرئی، سخنگوی ارتش اسرائیل با انتشار تصویر سبع در توئیتر خود نوشت: « ضیا سبع بازیکن فوتبال اسرائیل در حال رفتن به دبی برای پیوستن به تیم النصر امارات برای تبدیل شدن به اولین بازیکن اسرائیلی در لیگ خلیج.»

 

ورود سبع به امارات از سوی هواداران النصر و فوتبال‌دوستان این کشور نیز با واکنش‌های مثبتی همراه بود.

ضیا سبع متولد شمال الجلیل در فلسطین است. او فوتبال خود را از مجد الكروم آغاز کرد و در سال ۲۰۱۲ به باشگاه مکابی تل‌آویو پیوست. تا پیش از پیوستن به گوانجو، در چندین باشگاه دیگر اسرائیلی نیز بازی کرد. مبلغ انتقال این بازیکن ملی‌پوش به گوانجو، پنج میلیون دلار بود که وی را به یکی از گرانترین بازیکنان اسرائیل بدل کرد. پیش از انتقال به گوانجو، او با انتقال ۲.۵ میلیون دلاری به هاپوئل بئر السبع، به عنوان گرانترین انتقال داخلی لیگ اسرائیل نیز شناخته می‌شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 

توافق ابراهیم که زمینه را برای عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و امارات متحده عربی فراهم می‌کند، در تاریخ ۱۳ اوت ۲۰۲۰ با میانجیگری ایالات متحده اعلام شد و نهایتا در روز ۱۵ سپتامبر، در کاخ سفید به امضای طرفین رسید. 

امارات سومین کشور پس از مصر و اردن است که با اسرائیل روابطش را عادی کرده و اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد. بحرین نیز همزمان با امارات توافق عادی‌سازی روابط با اسرائیل را امضاء کرد. بر اساس این توافقنامه، قرار است دو کشور در سایر زمینه‌ها از جمله  گردشگری، تجارت، پزشکی و علمی نیز، با یکدیگر همکاری داشته باشند.

بیشتر از ورزش