تلویزیون عهد بوق اینترنت روستا را به هم ریخت

تداخل امواج دستگاه‌های برقی ممکن است باعث اختلال در اینترنت شود

تداخل الکتریکی منتشر شده از یک دستگاه الکتریکی می‌تواند موجب اختلال اینترنت باند پهن شود-PIXABAY

ساکنان روستایی در ولز، ۱۸ ماه  با مشکل اختلال در اینترنت باند پهن مواجه بودند. منشاً مشکل، یک دستگاه تلویزیون قدیمی متعلق به یکی از ساکنان روستا بود.

مهندسان دریافتند که تداخل الکتریکی منتشر شده از یک دستگاه تلویزیون قدیمی، هر روز صبح باعث کندی سرعت اینترنت در روستای ابرهوسن در شهرستان پوییس می‌شده است.

این روستا دارای تراکم پایین جمعیتی است. در یک مساحت ۵۲۰۰ کلیومتر مربعی، تنها ۱۳۲ هزار نفر زندگی می‌کنند.

صاحب این دستگاه تلویزیون از مشکلی که دستگاه تلویزیون او ایجاد می‌کرد، بی‌خبر بود و وقتی مهندسان شرکت مخابراتی اُپن‌ریچ موضوع را به او اطلاع داند، «دود از کله‌اش بلند شد.»

مهندس مایکل جونز گفت: «تیم ما ماه‌ها دنبال چاره مشکل اختلال اینترنت در ابرهوسن بود.»

«به عنوان آخرین راهکار، تصمیم گرفتیم دست به دامن یک تیم  ازمهندسان خبره خارج از منطقه شویم.»

مهندسان در ابتدا معتقد بودند که اختلالات احتمالاً ناشی از کابل‌های قدیمی است. این کابل‌ها با کابل‌های نو جایگزین شدند، اما مشکل همچنان پابرجا بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جونز اظهار داشت: «ما تمام وضعیت‌های احتمالی دیگر را بررسی کردیم، و در قدم آخر، تصمیم به انجام یک آزمایش نهایی گرفتیم تا ببینیم آیا مشکل ناشی از پدیده موسوم به «شاین» (اختلال تک‌ضربه‌ای سطح بالا) است که در آن تداخل الکتریکی منتشر شده از یک دستگاه الکتریکی می‌تواند موجب اختلال اینترنت باند پهن شود. 

پس از آن بود که تلویزیون قدیمی به عنوان منبع اختلال کشف شد. پدیده شاین معمولاً هنگام روشن یا خاموش شدن دستگاه الکتریکی رخ می‌دهد.

جونز گفت: «همان طور كه ​​می‌توانید تصور کنید، وقتی به خانواده صاحب تلویزیون اطلاع دادیم که منشأ اختلال اینترنت باند پهن در كل روستا دستگاه تلویزیون قدیمی دست‌دوم ‌آن‌ها است، از شدت تعجب برق از سرشان پرید. آن‌ها بلافاصله توافق كردند كه تلويزيون را خاموش كنند و دیگر از آن استفاده نكنند.»

سیگنال‌های الکتریکی بر روی اتصالات فیبر نوری که سیگنال‌ها درون آن‌ها با استفاده از لیزر ارسال می‌شوند، اختلالی ایجاد نمی‌کنند.

این بدان معنا است که در آینده با استفاده انحصاری از فیبر نوری برای اتصالات اینترنتی، مشکل تداخل الکتریکی دیگر رخ نخواهد داد.

© The Independent

بیشتر از زندگی