تام کروز برای فیلم‌برداری به فضا سفر می‌کند

قرار است این فیلم ماه اکتبر و در فضا فیلم‌برداری شود.

ANGELA WEISS / AFP

تام کروز در چارچوب طرح فیلم جدید و بی‌سابقه‌اش برای انجام فیلم‌برداری به فضا سفر می‌کند. 

بازیگر ۵۸ساله فیلم‌های «ماموریت ناممکن» به کمک ایلان ماسک همراه داگن لیمن کارگردان این فیلم که هنوز نامی ندارد، به این سفر می‌رود تا صحنه‌های آن را فیلم‌برداری کند. 

به گزارش نشریه اسپیس شاتل، کروز و لیمن در اکتبر ۲۰۲۱ با سفینه اکسیوم اسپیس کرو دراگون متعلق به شرکت اسپیس‌ایکس ایلان ماسک به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر خواهند کرد. 

بنابر گزارش‌ها در این سفر برای یک نفر دیگر هم جا هست و ممکن است یکی دیگر از بازیگران فیلم نیز همسفر آن‌ها شود. 

خبر این فیلم نخستین بار در ماه مه منتشر شد که جیم بریدنستاین مدیر ناسا در توییتر نوشت از همکاری با کروز در این طرح به «هیجان» آمده است. 

او نوشت: «برای الهام به نسل جدید مهندسان و دانشمندان در مسیر تحقق طرح‌های بلندپروازانه ناسا به رسانه‌های محبوب نیاز داریم.» و ماسک هم در پاسخ نوشت فرایند کار باید «خیلی سرگرم‌کننده» باشد. 

گویا لیمن علاوه بر کارگردانی نوشتن فیلم‌نامه را هم به عهده داشته است و طبق گزارش ماه ژوییه «ددلاین» شرکت یونیورسال پیکچرز قول داده است برای تولید این فیلم حدود ۲۰۰ میلیون دلار خرج کند. 

«تایید شده است که فرمانده ام‌ال‌ای در ماموریتی گردشی کارگردان داگ لیمن و تام کروز را با سفینه اکسیوم اسپیس به فضا می‌برد. یک جای خالی هم وجود  دارد. پرواز در اکتبر ۲۰۲۱ انجام می‌گیرد.» 

اگر این سفر انجام گیرد نخستین باری است که از فیلمی داستانی در فضا فیلم‌برداری می‌کنند.

© The Independent

بیشتر از زندگی