میشل عون: دولت تشکیل نشود لبنان «به سمت جهنم» می‌رود

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، نیز در سفر اخیر خود به لبنان خواستار تشکیل دولت جدید شده بود

میشل عون، رئیس جمهور لبنان-DALATI AND NOHRA / AFP

رئیس جمهوری لبنان روز دوشنبه از رویکرد طیف‌های سیاسی مختلف در برابر تشکیل کابینه جدید انتقاد کرد و در مورد عواقب وخیم ‌عدم تشکیل سریع یک دولت جدید هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، میشل عون در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در پاسخ به این پرسش که اگر دولت جدید تشکیل نشود، لبنان به چه سمتی خواهد رفت، گفت: «به سمت جهنم.»

وی همچنین از اصرار متحدان سیاسی خود، گروه شیعه حزب‌الله و جنبش امل برای کنترل وزارت دارایی و دیگر پست‌های عالی‌رتبه و کلیدی انتقاد کرد و خواستار همکاری متقابل شد.

لبنان با یکی از بی‌سابقه‌ترین بحران‌های اقتصادی خود روبه‌رو است و همین موضوع موجب بروز دور جدیدی از بحران‌های سیاسی در این کشور واقع در منطقه خاورمیانه شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وضعیت اقتصادی نامناسب لبنان پس از انفجار مهیب چهاردهم مرداد در بندر بیروت، که منجر به مرگ نزدیک به ۲۰۰ تن و به بار آوردن میلیاردها دلار خسارت شد، بدتر هم شده است.

اصرار رئیس جمهوری لبنان برای تشکیل دولت جدید در سریع‌ترین زمان ممکن، علاوه بر بحران کنونی، مهلتی است که امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه پیش‌تر هم تعیین کرده بود.

آقای ماکرون در جریان سفر به لبنان، پس از انفجار بیروت، خواستار تشکیل یک دولت جدید متشکل از متخصصان مستقل جهت اعمال اصلاحات لازم، تا پیش از ۲۵ شهریور شده بود.