جریمه ده هزار پوندی برای بریتانیایی‌هایی که حاضر به قرنطینه خود نیستند

بر اساس مقررات جدید، کارفرمایان در صورت اصرار به حضور کارمندان کرونایی در محیط کار، بیش از سایرین جریمه خواهد داشت

بریتانیا قوانین قرنطینه را سخت‌تر از گذشته می‌کند - Steve Parsons / POOL / AFP

بر اساس مقررات جدید در بریتانیا، افرادی که از انجام قرنطینه خودداری کنند، در گام نخست هزار پوند و در صورت تکرار تا ده هزار پوند جریمه خواهند شد.

وزیر بهداشت بریتانیا هشدار داد، کسانی که حاضر به انجام قرنطینه نیستند، تا ده هزار پوند جریمه خواهند شد. همچنین، در صورتی که دستورالعمل‌های پیشگیرانه رعایت نشود، محدودیت‌های سنگینی در انگلستان اجرا خواهد شد.

مت هنکاک در گفت‌>گو با بی‌بی‌سی گفت که در صورتی که مردم ضوابط اعلام شده بهداشتی را رعایت نکنند، «ناچار به اجرای قرنطینه سراسری خواهیم شد».

در همین حال نخست وزیر بریتانیا در حال بررسی راهکاری برای جلوگیری از ازدحام جمعیت و کاهش ساعات کاری میخانه‌ها است. ممکن است این کار به صورت موقتی و طی دو هفته اعمال شود تا روند رو به رشد شیوع کرونا را کاهش دهد.

در بریتانیا و در روز شنبه ۴۴۲۲ مورد بیمار جدید و ۲۷ مورد مرگ بر اثر کرونا گزارش شده است. در اسکاتلند ۳۵۰ مورد جدید گزارش شده که بالاترین میزان از ماه مه تاکنون بوده است. در ولز و ایرلند شمالی نیز به ترتیب ۲۱۲ و ۲۲۲ مورد بیمار جدید کرونا مشاهده شده است.

بر اساس قانون جدید اگر آزمایش کرونای افراد مثبت باشد یا با افراد مبتلا به کرونا در ارتباط باشند، باید خود را قرنطینه کنند.

همچنین، در قانون جدید، کمک هزینه‌ای ۵۰۰ پوندی برای حمایت از افرادی که درآمد کمی دارند، در نظر گرفته شده است. کارفرمایان نیز اگر به دلیل قرنطینه شدن یک کارمند با او برخورد کنند، با جریمه دولتی مواجه خواهند شد.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد، این قانون باعث می‌شود تا مردم مقررات را جدی بگیرند. این بدان معناست که اگر ناقل ویروس هستید یا سیستم درمانی بریتانیا از شما خواسته که خود را قرنطینه کنید، باید به این درخواست توجه کنید و آن را انجام دهید.

او در ادامه گفت که ما باید تمام تلاش خود را برای کنترل شیوع این ویروس و آلوده شدن افراد آسیب‌پذیر انجام دهیم. همچنین، باید از سیستم درمانی بریتانیا (NHS) محافظت کنیم و جان انسان‌ها را نجات دهیم.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در اوایل هفته گذشته، دادستان کل اعلام کرد که بیش از ۱۹ هزار مورد جریمه برای افراد متخلف صادر شده است. البته هنوز نیمی از آنها پرداخت نشده است.

در همین رابطه، کی‌یر استارمر، رهبر حزب کارگر، به شبکه اسکای‌نیوز گفت که از قانون جدید جریمه حمایت می‌کند و این طور ادامه داد که تنها تعداد کمی از مردم از رعایت قوانین سرباز می‌زنند. بنابراین باید در این مورد اقدامی صورت می‌گرفت.

کسانی مانند کارفرمایان که از قرنطینه افراد جلوگیری کنند، بیشترین میزان جریمه را متحمل خواهند شد. این جریمه در مورد افرادی که از خارج از بریتانیا وارد آن می‌شوند نیز صادق است. بر این اساس افرادی که از کشورهای پرخطر وارد بریتانیا می‌شوند، باید ۱۴ روز خود را قرنطینه کنند.

بیشتر از جهان