ویروس کرونا؛ دستگیری زنی که سعی در دور زدن کنترل بهداشت فرودگاه داشت

به گفته سخنگوی سفارت چین، مردم با سفیر این كشور در فرانسه تماس گرفته‌اند

بیمارستانی که فرد دستگیر شده در فرانسه، در آن بستری شده است - GEORGES GOBET / AFP

به گفته مقامات فرانسوی، زنی که از شهر ووهان چین به این کشور سفر و ادعا کرده بود که داروهایی را مصرف کرده تا در فرودگاه نشانه‌های احتمالی این ویروس مرگبار را مخفی کند، ردیابی و شناسایی شده است.

به گفته مقامات سفارت چین در فرانسه، خانم یان در رسانه‌های اجتماعی چینی ادعا کرده بود که پس از دچار شدن به تب و سرفه، داروی تب‌بر مصرف کرده و توانسته است از کنترل فرودگاه رد شده و وارد خاک فرانسه شود.

طبق گزارش‌ها او از شهر ووهان، قلب محل انتشار ویروس کرونا ، آمده بود و اکنون در قرنطینه است.

به گفته سخنگوی سفارت چین در فرانسه: «سفارت درباره این پست آنلاین تماس‌ها و ایمیل‌هایی از چند شهروند چینی دریافت کرده و سپس با این زن تماس گرفته و از او خواسته است که فورا با خدمات اورژانس تماس بگیرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم یان گفت، مقامات بهداشتی به او گفتند كه نیازی به آزمایش ندارد زیرا دیگر علائمی ندارد.

به گزارش بی‌بی‌سی، خانم یان در رسانه‌های اجتماعی نوشت که تب دارد اما بعد از مصرف دارو توانسته بدون مشکل وارد فرانسه شود.

بنا بر گزارش‌ها، او همچنین گفته است که در لیون غذاهای خوشمزه‌ای می‌خورد و نوشته است: « وقتی در شهر غذاهای لذیذ هستید، مطمئناً باید غذای میشلین بخورید.»

فرودگاه‌ها در سراسر جهان از ترس اینکه مبادا این ویروس - که باعث مرگ حداقل 26 نفر شده است - از مرکز ظهور آن در ووهان به سراسر جهان منتشر شود، به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

موارد دیگری نیز در ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور، تایلند، ایالات متحده و ویتنام گزارش شده‌ است.

به گفته سازمان بهداشت عمومی انگلستان، در بریتانیا، چهارده نفر به ظن ابتلا به ویروس کرونا آزمایش شده‌اند. نتیجه آزمایش پنج نفر از آن‌ها منفی بوده و نتیجه بقیه هنوز مشخص نشده است.

مقامات بهداشتی گفته‌اند که 800 نفر به این بیماری، که علائم آن شبیه آنفلوانزا است اما می‌تواند فرد را به سینه‌پهلو مبتلا کند، مبتلا شده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی گفته است که هنوز خیلی زود است به خاطر این بیماری، در سطح بین‌المللی شرایط اضطراری بهداشتی اعلام شود.

© The Independent

بیشتر از جهان