گفتگوی تلفنی ملک سلمان و پوتین، تاکید بر گسترش روابط اقتصادی

ریاض و مسکو از اجرای توافقنامه «اوپک پلاس» استقبال کردند

سفر سال گذشته ولادیمیر پوتین به ریاض- Alexander Zemlianichenko/POOL/AFP

کرملین اعلام کرده است پوتین رئیس جمهور روسیه و ملک سلمان پادشاه عربستان در تماس تلفنی امروز دوشنبه بر عزم مشترک خود برای توسعه روابط گسترده در زمینه‌های اقتصادی و تجاری تاکید کردند. آن‌ها همچنین از نحوه اجرای توافق نفتی اوپک استقبال کرده‌اند.

به گزارش شبکه العربیه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در تماس تلفنی با ملک سلمان بن عبدالعزیز، رئیس آل سعود و پادشاه عربستان به بررسی جنبه‌های همکاری دو جانبه به خصوص اجرای نتایج سفر رئیس‌جمهوری روسیه به ریاض در اکتبر سال گذشته میلادی پرداخته است و دو طرف بر رویکرد متقابل برای توسعه روابط در زمینه‌های تجاری، سرمایه‌گذاری و اقتصادی تاکید کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طی این تماس، تلاش کشورهای گروه ۲۰ را که امسال به ریاست عربستان برگزار خواهد شد، و همچنین آماده‌سازی دیدار رهبران کشورهای عضو گروه ۲۰ بررسی شد.

رسانه‌های محلی عربستان امروز، دوشنبه، به نقل از الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفتند که گروه اوپک ممکن است در این ماه درباره کشورهایی که در تعهد خود برای کاهش تولید نفت خود سست هستند، بحث و گفت‌وگو کند.

بر اساس بیانیه کرملین دو طرف همچنین نسبت به اجرای توافق «اوپک پلاس»، ابراز خرسندی کردند که فرصت ایجاد ثبات را در بازارهای جهانی نفت می‌دهد.

پادشاه عربستان همچنین درخصوص همکاری دو کشور روسیه و عربستان در تهیه واکسن کرونا ابراز امیدواری کرد.

بیشتر از جهان