رئیس تبلیغات اسلامی تهران: به سلطنت‌طلب‌ها اجازه تطهیر رژیم پهلوی را نمی‌دهیم

آیا آمار کشته شده‌های میدان ژاله با واقعیت تطابق دارد؟

آمار کشته‌های میدان ژاله، کمتر از چیزی است که ادعا می شود- عکس از میزان

محسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، که به منظور برگزاری سالگرد روز ۱۷ شهریور با خبرنگاران صحبت می‌کرد، ۱۷ شهریور را باعث افزایش سرعت پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷ دانست.

او در ادامه مدعی شد که واقعه میدان ژاله با هماهنگی اسرائیل و آمریکا رخ داده و افزود که نباید به سلطنت‌طلب‌ها و وابستگان آنها اجازه تطهیر رژیم پهلوی را بدهیم.

این سخنان می‌تواند واکنشی باشد به شعارهای مردم در تجمعات اعتراضی اخیر در کشور.

در اعتراضات و تظاهرات دی‌ماه ۹۶ و آبان ۹۸، برخی از تظاهرکنندگان شعارهایی در حمایت از رضاشاه پهلوی سر دادند. از آن زمان به بعد، تبلیغات حکومت ایران علیه رضاشاه و دوران پهلوی شدت گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در چهار دهه گذشته در کتاب‌ها و برنامه‌های وابسته به حکومت ایران، تعداد کشته‌های واقعه میدان ژاله حتی تا چهار هزار نفر هم ذکر شده است.

اما پس از مدت‌ها عمادالدین باقی، روزنامه‌نگار و نویسنده کتاب تاریخ معاصر برای آموزش و پرورش جمهوری اسلامی، بر اساس تحقیقی که از سازمان بنیاد شهید انقلابی داشته، اعلام کرد که آمار کشته‌شده‌ها در روز ۱۷ شهریور نهایتا ۸۸ نفر بوده که از این تعداد، ۶۴ مورد در میدان ژاله رخ داده است.

همچنین، عبدالله نوری، وزیر کشور دولت خاتمی نیز در این باره گفته است که تعداد کشته‌های میدان ژاله بسیار کمتر از چیزی است که توسط جامعه روحانیت مبارز تبلیغ می‌شود.

بیشتر از