واژگونی کشتی در نزدیکی ژاپن: ۴۲ خدمه و ۶۰۰۰ راس دام غرق شدند

کشتی با محموله دام از نیوزیلند راهی چین بود

گارد ساحلی ژاپن می‌گوید از ۴۲ کارکنان کشتی، ۳۸ نفر اهل فیلیپین، دو نفر اهل نیوزیلند و دو نفر استرالیایی هستند - (VIA REUTERS)

به دنبال واژگون شدن یک کشتی حامل ۶ هزار دام و  ۴۳ خدمه در هوای طوفانی ساحل ژاپن، عملیات نجات گسترده‌ای آغاز شده است. 

این کشتی باربری در أواخر ساعات چهارشنبه با درگیر شدن در توفان «مایساک» که ژاپن و شبه جزیره کره را آماج قرار داده، تقاضا کمک کرد. 

گارد ساحلی ژاپن می‌گوید یکی از خدمه کشتی را در حالی که جلیقه نجات بر تن داشته در آب‌های جنوب چین یافته‌اند.

تصاویر شگفت‌انگیزی که گارد ساحلی منتشر کرده است، شخصی را در جلیقه نجات نشان می‌دهد که در تاریکی شب از میان أمواج خروشان دریا بیرون کشیده می‌شود.  

این مرد ۴۵ ساله که سارِنو ادواردو نام دارد و اهل فیلیپین است افسر ارشد این کشتی است. او به تیم امداد گفته که کشتی پیش از برخورد به یک موج و واژگون شدن، یک موتورش را از دست داده بود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت در حالی که کشتی در حال واژگون شدن بود، به کارکنان و خدمه کشتی گفته شد جلیقه‌های نجاتشان را برتن کنند. او می‌گوید پیش از آن که کشتی غرق شود، به داخل أمواج پریده بوده اما پیش از نجات ندیده بوده که کسی از خدمه کشتی زنده باشد. 

گارد ساحلی ژاپن می‌گوید از ۴۲ کارکنان کشتی، ۳۸ نفر اهل فیلیپین، دو نفر اهل نیوزیلند و دو نفر استرالیایی هستند. 

این کشتی که «گلف لایو استاک ۱» نام داشت تعداد ۵۸۶۷ راس دام را از «نَپیِر» در نیوزیلند به بندر «تانگ شان» در ساحل شرقی چین منتقل می‌کرد. این کشتی که متعلق به موسسه «گلف نَویگِیشِن هولدینگ» و مقر آن در امارات متحده عربی بود، «نپیر» را در روز ۱۴‌ اوت ترک کرده بود.   

گارد ساحلی ژاپن می‌گوید سه کشتی، پنج هواپیما و دو غواص در عملیات نجات شرکت دارند که روز پنج‌شنبه پس از گذشتن توفان در هوای آرام عملیات نجات را ادامه دادند. 

این واقعه موضوع صنایع نقل و انتقال دام را برجسته کرده است. مقامات نیوزیلند می‌گویند در ارتباط با این حادثه رسیدگی به تقاضانامه‌ها را موقتا متوقف کرده است. 

سال گذشته، دولت نیوزیلند به دنبال مرگ هزاران قلاده دام از این کشور و استرالیا در جریان انتقال، ترتیبات مربوط به نقل و انتقال دام صادراتی‌اش را  که تنها در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۲۷.۴ میلیون پوند می‌شد، مورد بررسی مجدد قرار داد.  

فعالان سازمان دفاع از حقوق حیوانات در نیوزیلند، «سِیف»، می‌گویند این واقعه حاکی از خطراتی است (که نقل و انتقال حیوانات) برای حیوان و انسان در بر دارد. 

ماریان مک دونالد به خبرگزاری رویترز می‌گوید این احشام نباید به دریا فرستاده می‌شدند. 

«این یک بحران واقعی است و قلب ما با خانواده‌های ۴۳ خدمه مفقود شده کشتی است. اما این سؤال همچنان به قوت خود باقی است که چرا به این تجارت اجازه ادامه داده شده است.»

© The Independent

بیشتر از جهان