موج دوم کرونا در ۵۷ کشور جهان

ویروس کرونا: با عبور آمار جهانی ابتلا از مرز ۲۵ میلیون نفر، ۵۷ کشور جهان با افزایش موارد جدید ابتلا به ویروس روبه‌رو شدند

طی کمتر از سه هفته، تعداد کل مبتلایان به کرونا در سراسر جهان  از۲۰ میلیون به ۲۵ میلیون نفر افزایش یافته است-Victoria Jones / POOL / AFP

طبق آخرین آمار، موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در بیش از ۵۰ کشور جهان رو به افزایش است. 

با نگاهی به میانگین داده‌های هفت روزه در موارد تایید شده کووید-۱۹، دست کم در۵۷ کشور روند صعودی آشکاری وجود دارد. 

در سایر کشورها هم داده‌ها کافی نیست و یا سیر صعودی مشخصی وجود ندارد و البته در ده‌ها کشور دیگر هم هنوز کاهشی در موارد جدید ابتلا مشاهده نشده است. 

اروپا، شمال آفریقا و جنوب آسیا از میان سایر کشورها بالاترین میزان ابتلا را به موارد جدید  ویروس کرونا دارند. 

داده‌های جمع‌آوری شده توسط OurWorldInData نشان می‌دهد که بریتانیا در زمره آسیب ‌دیده‌ترین کشورها قرار دارد و در حال حاضر شاهد افزایش موارد جدید روزانه است. 

از میان تمام کشورهایی که موج شیوع را تجربه می‌کنند، آرژانتین به طور سرانه بالاترین موارد جدید ابتلا را گزارش می‌دهد،  به طوری که ۲۰۰ مورد جدید از میان هر یک میلیون نفر به صورت روزانه گزارش می‌شود. 

این کشور آمریکای جنوبی هنوز در موج اول شیوع به سر می‌برد و همچنان شاهد افزایش موارد جدید روزانه است. 

اسپانیا هم شاهد موارد روزانه جدید است و حالا موج دوم شیوع این ویروس کشنده را از سر می‌گذراند. ۱۶۲مورد جدید روزانه در هر میلیون نفر تقریباً معادل اوج همه‌گیری این کشور در اواخر ماه مارس است که روزانه نزدیک به ۱۷۰ مورد جدید را شاهد بود. 

ایالات متحده و برزیل از لحاظ تجمع مبتلایان، از آسیب‌دیده‌ترین کشورها در سراسر جهان به  شمار می‌روند، اگرچه هر دوی این کشورها شاهد شروع کاهش روزانه موارد ابتلا هستند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نظر می‌رسد تعداد موارد جدید ابتلا در سطح جهان نه در حال افزایش است و نه در حال کاهش و از اواخر ماه ژوئیه تاکنون تنها با افزایش ۲۵۰ هزار مورد ابتلای جدید روزانه به نقطه اوج خود رسیده و سپس ثابت شده است. 

این میزان سرایت به این معنی است طی کمتر از سه هفته، تعداد کل مبتلایان در سراسر جهان  از۲۰ میلیون به ۲۵ میلیون نفر افزایش یافته است. 

در حالی که موارد جدید روزانه همچنان در ده‌ها کشور در حال افزایش است، سازمان بهداشت جهانی به رهبران کشورها هشدار داد که برای آغاز دوباره محدودیت‌های احتمالی قرنطینه آماده شوند. 

طبق گفته تدروس ادهانوم دبیرکل سازمان بهداشت جهانی بازگشایی زودهنگام کشورها می‌تواند «دستورالعملی برای یک فاجعه» بشود. 

وی روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت: «سازمان بهداشت جهانی از تلاش برای فعالیت دوباره اقتصاد و جوامع استقبال می‌کند. ما می‌خواهیم شاهد بازگشت کودکان به مدرسه و همچنین بازگشت افراد به محل کارشان باشیم اما می‌خواهیم که این کارها در امنیت و سلامت صورت گیرد. 

درعین حال هیچ کشوری نمی‌تواند ادعا کند که این همه‌گیری پایان یافته است. واقعیت این است که ویروس کرونا به راحتی گسترش می‌یابد و می‌تواند برای مردم در همه سنین کشنده باشد، و اغلب مردم همچنان مستعد ابتلا به بیماری‌اند.»

© The Independent

بیشتر از جهان