هفته مد نیویورک بدون تماشاگر: سایه کرونا بر بزرگترین نمایش مد جهان

«با حضور مدل ها، طراحان و عوامل پشت صحنه، دیگر جایی برای تماشاگران نمی ماند»

با شیوع کووید -۱۹ در نیویورک ، بسیاری از مراسم محبوب ما به اجبار لغو شده و یا به تأخیر افتاده است - Kena Betancur / AFP

هفته مد نیویورک در ماه سپتامبر برگزار خواهد شد اما به نظر می‌رسد که بسیار متفاوت از فصل‌های دیگر باشد. 

اندرو کومو فرماندار نیویورک روزسه‌شنبه اعلام کرد این رویداد دوسالانه طبق برنامه‌ریزی اجازه برگزاری از تاریخ ۱۳ تا ۱۷ سپتامبر را دارد. 

البته وی افزود که با توجه به پیشروی همه‌گیری ویروس کرونا این رویداد با رعایت دقیق  دستورالعمل‌های بهداشتی و ایمنی ایالتی نیویورک، محقق خواهد شد. 

کومو در بیانیه‌ای گفت: «شهر نیویورک پایتخت مد جهان است و هفته مد نیویورک نبوغ این شهر و استعداد خلاق بی‌بدیل ما را جشن می‌گیرد. 

با شیوع کووید -۱۹ در نیویورک ، بسیاری از مراسم محبوب ما به اجبار لغو شده و یا به تأخیر افتاده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تا پایان این همه‌گیری راه درازی مانده است، اما ما با افتخار ازآی‌ام جی (IMG) برگزارکننده این رویداد، پشتیبانی می‌کنیم تا با رعایت دستورالعمل‌های سفت و سخت بهداشت عمومی هفته مد نیویورک را به پیش ببرند.» 

اما این دستورها برای این نمایش مد چیست؟ طبق یک بیانیه مطبوعاتی، در این فصل تمامی نمایش‌ها با ظرفیت۵۰ نفر در فضای باز برگزار می‌شود در حالی از ۵۰ درصد ظرفیت فضای بسته استفاده خواهد شد. با حضور مدل‌ها، طراحان، عوامل پشت صحنه و سایرین دیگر جایی برای حضور تماشاگران در این نمایش باقی نخواهد ماند. 

علاوه بر این شرکت‌کنندگان ملزم می‌شوند مقررات مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی را در همه زمان‌ها رعایت کنند و همچنین از قوانین پیشگیری نظیر بررسی روندهای بهداشتی پیروی کنند که بررسی اولیه دمای بدن افراد حاضر در مراسم و پوشیدن ماسک‌های صورت را شامل می‌شود. 

آقای کومو گفت: «مثل همیشه، ایمنی اولویت اصلی ماست و ما از میزبان‌ها و کلیه طراحان شرکت‌کننده، به دلیل راه حل‌های خلاقانه‌شان در نیویورک هوشمند (شهری که از حسگرهای الکترونیک برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده می‌کند)، برای زنده نگه داشتن این رویداد، قدردانی می‌کنیم.» 

هفته مد نیویورک در این فصل ترکیبی از نمایش‌های مد زنده و مجازی، اجراها و برنامه‌هایی مانند راه رفتن مانکن‌ها بر سکوهای نمایش، محتویات اختصاصی مربوط به طراحان و برنامه‌های فرهنگی را شامل می‌شود. 

لسلی روسو، معاون اجرایی گروه رویدادهای مد آی‌ام جی گفت: «ما از فرماندار کومو و رهبری او برای واکنش سریع و موفق وی در مبارزه با شیوع ویروس کرونا تشکر می‌کنیم چرا که اکنون معیار برتری برای کشور ما به وجود آورده است. 

شش ماه گذشته برای صنعت مد بسیار دشوار بوده است و باعث افتخار ماست که راهی برای طراحان، مانکن‌ها، طراحان سبک، آرایشگران، پیرایشگران مو، عکاسان، گروه تولید (و تعداد بیشماری از افراد حرفه‌ای دیگر که درطول هفته مد نیویورک در صنعت مد یا پیرامون آن فعالیت می‌کنند) گشوده‌ایم تا درکمال ایمنی و سلامت در ماه سپتامبر به صحنه بازگردند.» 

در حالی که برنامه کامل این رویداد هنوز اعلام نشده است، جیسون وو به تازگی به دبلیو دبلیو دی گفت که او میزبان یک نمایش زنده از مانکن‌ها و مخاطبان ۲۵ تا ۳۰ نفری در پشت بام سالن اسپرینگ استودیوز خواهد بود که این برنامه نیز به صورت زنده پخش خواهد شد. 

ماه گذشته، شورای مد انگلیس (بی اف سی BFC) تأیید کرد که هفته مد لندن نیز در ماه سپتامبر  جاری برگزار می‌شود. 

این رویداد که از۱۷ تا ۲۲ سپتامبر برگزار می‌شود، شامل نمایش‌های دیجیتالی و همچنین قالب‌های معمول سنتی است که با پیروی از توصیه دولت مبنی بر رعایت قوانین حفظ فاصله اجتماعی برگزار خواهد شد. 

شبکه دیجیتال ال اف دبلیو هم - که اوایل این ماه و طی هفته مد مردان لندن آغاز به کار کرد – در دسترس است و همچنان به میزبانی برنامه اختصاصی چندرسانه‌ای ادامه خواهد داد که در دسترس مخاطبان اعم از مصرف‌کنندگان و صاحبان مشاغل تجاری قرار خواهد گرفت.

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی