ادعای جدید ترامپ در مورد به تاخیر افتادن واکسن کرونا تا بعد از انتخابات

این هفته در آمریکا، آمار مرگ و میر ویروس کرونا از مرز ۱۷۳ هزار نفر عبور کرد

ترامپ اوایل ماه اوت مدعی شد واکسن احتمالا تا انتخابات ریاست جمهوری یا «همان حول و حوش» آماده خواهد شد- JIM WATSON / AFP

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در توئیتی صبح روز شنبه شایعه بی‌اساسی را مطرح کرد مبنی بر این که «حکومت پشت پرده» در تلاش است تا واکسن ویروس کرونا را تا پایان انتخابات به تأخیر بیندازد.

وی نوشت: «حکومت پشت پرده، یا بعضی‌ها، در اداره غذا و دارو دارند چوب لای چرخ شرکت‌های دارویی می‌گذارند تا نتوانند برای آزمایش واکسن دارو داوطلب پیدا کنند. واضح است که می‌خواهند کار را تا سوم نوامبر به تعویق بیندازند. ولی باید سریع عمل کرد و جان مردم را نجات داد.»

رئیس اداره غذا و دارو یعنی دکتر استیون هان در سال ۲۰۱۹ توسط خود آقای ترامپ انتخاب شد.

آزمایش واکسن کووید ۱۹ روی انسان در سراسر جهان در حال اجراست، اما هنوز مسائل زیادی در مورد ویروس وجود دارد که دانشمندان به طور کامل کشف نکرده‌اند. این ویروس تاکنون حدود ۸۰۰ هزار نفر را در سراسر جهان به کام مرگ کشانده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ترامپ به دنبال توئیت خود به موضوع دیگری اشاره کرده مبنی بر تصمیم اداره غذا و دارو برای لغو مجوز فوری استفاده از داروی هیدروکسی کلوروکین برای درمان کووید ۱۹ با این استدلال که مدرکی برای «اثربخش بودن آن وجود ندارد».

او بدون ارائه هیچ سندی گفت: «بسیاری از پزشکان و محققان با این تصمیم مخالف هستند.»

دکتر آنتونی فاوچی، مقام ارشد بیماری‌های عفونی در آمریکا و عضو ستاد مبارزه با ویروس کرونا در کاخ سفید، اظهار امیدواری کرده است که واکسن مطمئن کرونا اواخر سال ۲۰۲۰ یا اوایل سال ۲۰۲۱ آماده شود.

ترامپ اوایل ماه اوت جاری مدعی شد واکسن احتمالا تا انتخابات ریاست جمهوری یا «همان حول و حوش» آماده خواهد شد.

دکتر فاوچی در هفته جاری در مورد تعجیل در فرآیند تهیه واکسن هشدار داد و با اشاره به ادعای روسیه در رسیدن به واکسن گفت: «وقتی روسیه یا چین یا هر جای دیگری می‌گوید به واکسنی رسیده‌اند که به قول خودشان کار می‌کند، باید مراقب باشیم. آنها ممکن است به محصولی رسیده باشند که دوست دارند ریسک امتحان آن روی مردم را بپذیرند، بدون این که لزوما ثابت شده باشد اثری دارد یا بی‌ضرر است.»

دولت ترامپ سفارش پیش‌خرید صدها میلیون دوز واکسن را به شرکت‌های واکسن‌سازی داده است تا به صورت رایگان توزیع شوند.

این هفته در آمریکا، آمار مرگ و میر ویروس کرونا از مرز ۱۷۳ هزار نفر عبور کرد و موارد ابتلا در مجموع به ۵.۵ میلیون نفر رسید.

با وجود شروع روند نزولی موارد ابتلا در کشور در هفته‌های اخیر، میزان مرگ و میر سیر نزولی نداشته است. بیشتر تلفات از ایالت‌های آریزونا، فلوریدا، کالیفرنیا و تگزاس بوده است.

© The Independent

بیشتر از جهان