جو بایدن به‌صورت رسمی نامزد دمکرات‌ها شد

دموکرات‌ها می گویند که حزبشان کاملاً متحد شده تا از دوران ترامپ عبور کنند

همسر جو بایدن پس از این مراسم گفت: «مسئولیتی که ما قبول کرده‌ایم، بسیار سنگین و نیازمند شانه‌های قوی است.»-POOL /GETTY IMAGES VIA AFP

جو بایدن در رأی‌گیری مجازی با به دست آوردن آرای ۵۷ ایالت و قلمرو آمریکا، به‌صورت رسمی کاندیدای دمکرات‌ها شد.

این کاندیدای ۷۷ ساله ریاست جمهوری آمریکا، که شامگاه سه‌شنبه به‌وقت محلی، همراه با همسر و نوه‌هایش، در اتاقی پر از کتاب مشغول تماشای این رأی‌گیری مجازی بود، گفت: «از صمیم قلب از همه شما سپاسگزارم. این برای من و خانواده‌ام یک دنیا ارزش دارد. روز پنجشنبه شما را می‌بینم.»

جیل بایدن،‌ همسر جو بایدن و بانوی دوم سابق ایالات‌متحده، پس از این مراسم گفت: «مسئولیتی که ما قبول کرده‌ایم، بسیار سنگین و نیازمند شانه‌های قوی است.»

با توجه به این‌که ویروس کرونا آمریکا را به‌شدت تحت تأثیر قرار داده، دمکرات‌ها بحث آن شب را به موضوع سلامت کشاندند. جو بایدن متعهد شده که قانون مراقبت مقرون‌به‌صرفه یا «اوباماکر» را به اجرا درآورد. این بحث، کیفرخواستی علیه ترامپ هم بود چون سعی داشت این قانون را حذف کند.

بیل کلینتون رئیس‌جمهور پیشین هم به انتقادات بی‌امان علیه ترامپ افزود: «حزب ما متحد شده تا گزینه متفاوتی به شما ارائه دهد: یک رئیس‌جمهور برای کار، مردی که پاهایش روی زمین است و کارها را به سرانجام می‌رساند.»

تمام سخنرانان شب رأی‌گیری، از این فرصت استفاده کردند تا به جنبه‌های مختلف شخصیت بایدن بپردازند. به این ترتیب، تلاش شد تا گستره وسیعی از افراد که در مقابل ترامپ ایستاده و از بایدن حمایت می‌کنند، نمایش داده شود.

موضوعاتی از جمله سلامت، امنیت ملی و حاکمیت قانون به بحث گذاشته شد. اعضای حزب اظهار داشتند که حزبشان کاملاً متحد شده تا از دوران ترامپ عبور کنند.

بیشتر از جهان