هجوم جمعیت چندهزار نفری به پردیس آبی در ووهان پس از رفع قرنطینه

شهری که نقطه آغاز این همه‌گیری جهانی بود به حالت عادی بازگشته است

عکس‌هایی از هزاران نفری که در یک پردیس آبی در ووهان از سر و کول هم بالا می‌روند، اهالی فضای مجازی را بهت‌زده کرده است. شهری که کووید-۱۹ اولین بار از آن‌جا سر بر آورد حالا کم‌کم به حالت عادی بازمی‌گردد. 

آخر هفته گذشته برگزاری جشنواره موسیقی الکترونیکی در پردیس آبی ساحل مایای ووهان باعث هجوم خوش‌گذران‌های این شهر به این پارک شد. 

در عکس‌هایی که به سرعت در فضای مجازی دست به دست می‌شود، هزاران خوش‌گذران با مایو و عینک شنا همراه لاستیک‌های بادی‌شان و در حال تماشای دی‌جی‌ها و اجراهای گروه‌های موسیقی در گوشه و کنار این پردیس گردش می‌کنند. 

به نظر نمی‌رسد کسی نگران فاصله‌گیری اجتماعی باشد. هیچ‌کدام هم ماسک به صورت ندارند. 

در صحنه‌ای یک نفر سوار بر تخته جت با عبور از بالای سر تماشاچیان و پاشیدن آب از پشت جتش آنان را سرگرم می‌کند. 

قرنطینه سراسری اولین بار در روز ۲۳ ژانویه در استان هوبی و شهر ووهان اعمال شد. اما از ماه آوریل این محدودیت‌ها کم‌کم در این منطقه کاهش یافت، در حالی که شمار مبتلایان در بریتانیا و بیشتر کشورهای دیگر جهان به اوج خود می‌رسید. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش مقامات چین از میانه ماه مه هیچ مورد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا در داخل استان هوبی گزارش نشده است. 

البته به گزارش رسانه‌های محلی، این پردیس آبی برای پرهیز از شلوغی زیاد با نصف ظرفیتش پذیرای مردم بوده است. 

مدیر این پردیس برای تشویق مردم به حضور در آن جا، آخر هفته گذشته قیمت بلیط آن را برای همه زنان نیم‌بها اعلام کرد. 

به همین ترتیب، استانداری هوبی شهروندان را به بیرون آمدن از خانه تشویق کرده تا اقتصاد محلی دوباره رونق بگیرد و ورود به ۴۰۰ مرکز گردشگری این استان را موقتاً رایگان اعلام کرده است. 

بسیاری از اهالی فضای مجازی هنوز تحت قرنطینه شدید با مقررات سختگیرانه در مورد تجمع روزگار می‌گذرانند و عکس‌های جمعیتی که در این پردیس آبی گرد هم آمده آنان را بهت‌زده کرده است. 

در ماه‌های گذشته این ویروس به صورت دوره‌ای و بیشتر به واسطه مبتلایانی که از خارج به این کشور سفر کرده‌اند دامنگیر چینی‌ها شده است. مقامات این کشور هم در شهرهایی که اندک‌شماری مبتلا داشته مکرراً و فوراً قرنطینه سراسری اعمال کرده‌اند و به نظر می‌رسد این رویه در جلوگیری از شیوع بیشتر آن در داخل این کشور مؤثر بوده است.

© The Independent

بیشتر از جهان