مرگ رابرت ترامپ برادر کوچک رئیس جمهور آمریکا

برادر کوچکتر و بهترین دوست رئیس جمهور آمریکا در ۷۱ سالگی درگذشت

رابرت ترامپ برادر کوچک‌تر رئیس جمهور آمریکا- CHIP SOMODEVILLA / AFP

به گفته رئیس جمهوری ایالات متحده، رابرت ترامپ، برادر کوچکتر دونالد ترامپ، شنبه شب در سن ۷۱ سالگی، دقایقی بعد از آن که در بیمارستان بستری شد، درگذشت.

آقای ترامپ با صدور بیانیه‌ای اظهار داشت: «با قلبی اندوهگین باید بگویم برادر عزیزم رابرت امشب در آرامش درگذشت. او تنها برادر من نبود، بلکه بهترین دوستم هم بود. بی‌نهایت دلتنگ او خواهم شد، ولی ما دوباره هم را خواهیم دید. یاد و خاطره او برای همیشه در قلب من زنده می‌ماند. رابرت من عاشقت هستم. در آرامش بخواب.»

رابرت ترامپ که ۳ سال از رئیس جمهوری ۷۴ ساله کوچکتر بود، به تجارت و خرید و فروش املاک مشغول بود. برعکس برادرش که ستاره سریال‌های واقع‌گرایانه تلویزیونی بود، رابرت همواره از قرار گرفتن در مرکز توجه اجتناب می‌کرد.

رئیس جمهوری ترامپ روز جمعه به نیویورک سفر کرد تا در مرکز پزشکی پرسبیترین ویل از برادرش ملاقات کند و سپس بیمارستان را به مقصد باشگاه گلف خود در بدمینستر در ایالت نیوجرسی برای آخر هفته ترک کرد.

یکی از دستیاران او گفت که قرار است رئیس جمهوری در مراسم خاکسپاری برادرش شرکت کند. برنامه سفر رئیس جمهوری در روزهای آینده خیلی شلوغ است، چرا که برنامه دارد به عنوان بخشی از کارزار انتخاب مجدد خود از ایالات مورد رقابت دیدار کند.

دلیل مرگ رابرت ترامپ اعلام نشده است. دونالد ترامپ روز جمعه به خبرنگاران گفت برادرش «وضع خوبی ندارد»، ولی از بیماری او حرفی نزد.

در ماه ژوئن گزارش شد که رابرت ترامپ بیش از یک هفته در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان مونت سینای در نیویورک بستری شده است.

در همان ماه او توانست دستور موقتی برای جلوگیری از انتشار کتاب افشاگر برادرزاده‌اش، ماری ترامپ، بگیرد که واقعیاتی ناخوشایند درباره رئیس جمهوری ایالات متحده و خانواده او اظهار می‌کرد.

دیوان عالی نیویورک در شهر پوکیپسی بعدتر درخواست توقف انتشار آن کتاب را رد کرد و دستور موقت سابق را نیز ملغی کرد.

رابرت ترامپ که دانش‌آموخته دانشگاه بوستون بود، حرفه خود در وال استریت را در بخش امور مالی شرکت‌ها آغاز کرد، ولی بعدتر او نیز به تجارت خانوادگی پیوست و به عنوان یکی از مدیران ارشد سازمان ترامپ، مدیریت ملک و املاک آن را بر عهده گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او که روزگاری فردی شناخته شده در مجامع منهتن بود، طی سال‌های اخیر کوشید تا از توجهات دور بماند.

او طی ریاست جمهوری برادرش نیز از هرگونه توجه رسانه‌ها به دور ماند و خود را در دره هادسون بازنشسته کرد. اما در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۶ با نیویورک پست، خود را یکی از حامیان بزرگ برادرش در رقابت برای کسب کاخ سفید معرفی کرد.

رابرت ترامپ گفت: «من هزاردرصد پشتیبان دونالد هستم.»

در اوایل مارس ۲۰۲۰ او با دوست‌ دختر دیرینه خود، آن ماری پالان، ازدواج کرد.

دیگر خواهران زنده رئیس جمهوری شامل الیزابت ترامپ گراو و ماریان ترامپ بری (قاضی بازنشسته تجدیدنظر فدرال) هستند.

نویسندگان، مایکل کارنیش و مارک فیشر، در کتاب «پرده‌برداری از ترامپ: زندگی‌نامه کامل ۴۵مین رئیس جمهوری ایالات متحده» (Trump Revealed: The Definitive Biography of the 45th President) رابرت ترامپ را به عنوان فردی که به آرامی ولی متین سخن می‌گوید توصیف کرده‌اند.

در آن کتاب آمده است: «او از جاذبیت دونالد ترامپ بهره‌ای نبرده و کاملا خوشحال است که تمام توجهات را معطوف برادرش دارد، اما او  نیز گهگاه بارقه‌هایی از خلق و خوی برادرش را به نمایش می‌گذارد.»

گزارش‌های تکمیلی از سایر آژانس‌های خبری

© The Independent

بیشتر از جهان