برادرزاده ترامپ: دستور سکوت پیش از انتشار کتاب اقدامی کلاهبردارانه است

کتاب خانم ماری ال ترامپ قرار است اواخر ماه جاری میلادی منتشر شود

به گفته ماری ال ترامپ رفتار و شخصیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، بخشی از این کتاب است-Nicholas Kamm / AFP

برادرزاده دونالد ترامپ ادعا کرده است که قرارداد عدم افشای اطلاعات که زمان توافق بر سر میراث با خانواده خود امضا کرده است، جلو انتشار کتاب افشاگر جدید او درباره رئیس جمهوری را نمی‌گیرد.

کتاب ماری ال ترامپ که «خیلی زیاد و نه هرگز کافی: چگونه خانواده من خطرناک‌ترین مرد جهان را خلق کرد» (Too Much and Never Enough: How My Family Created The World’s Most Dangerous Man) نام دارد، بعد از آن که در هفته جاری دادگاه تجدیدنظر نیویورک حکم جلوگیری از پخش این کتاب را ملغی کرد، قرار است در ۲۸ ژوئیه منتشر شود.

رابرت ترامپ، برادر رئیس جمهوری، کوشیده است جلو انتشار این کتاب را بگیرد، چرا که به اعتقاد او در تضاد با توافق محرمانه خانواده بر روی میراث پدرشان، فرد ترامپ است که ۱۹ سال پیش توسط خانم ترامپ امضا شده بود.

خانواده ترامپ باز هم درخواست فرجام و صدور حکم منع انتشار کتاب خانم ترامپ را مطرح خواهند کرد، ولی او از دیوان عالی نیویورک خواسته است که آن مانع را رفع کند، چرا که به ادعای او قرارداد عدم افشای اطلاعاتی که امضا کرده شامل این مورد نمی‌شود.

این کتاب ظاهرا فاش خواهد کرد که او منبع اصلی نیویورک تایمز برای تحقیقات این نشریه درباره ادعای کارهای کلاهبردارانه این خانواده در زمینه امور مالیاتی بوده است.

به گزارش دیلی بیست، او مدعی است که مطلع شدنش از این نکته که ارثش بسیار کمتر از چیزی که به او گفته شده بود ارزش دارد،  آن قرارداد را به یک کلاهبرداری و قراردادی بدون ضمانت اجرایی تبدیل می‌کند.

تد بوتراوس، وکیل خانم ترامپ، روز پنجشنبه در دادخواست خود نوشت: «شاکی (رابرت ترامپ) نمی‌تواند بر اساس ادعاهای جنجالی خود گامی از پیش بردارد، چرا که بند محرمانه نگه داشتن اطلاعات در این قرارداد چند ده ساله درباره اختلافات مالی است و استدلال شاکی به آن غیرعملی و بدون ضمانت اجرا است. این قرارداد از آن جهت فاقد ضمانت اجرا است که شاکی و خویشاوندان او، بر اساس تخمین‌های کذب و ارزش‌گذاری‌هایی جعلی که جزئیات و شرح آن در گزارش افشاگر نیویورک تایمز در اکتبر ۲۰۱۸ درباره امور مالی خانواده ترامپ منتشر شده است، با فریب و کلاهبرداری خانم ترامپ را راضی به امضای آن کرده‌اند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم ترامپ افزود، او هرگز فکر نمی‌کرده که امضای قرارداد عدم افشای اطلاعات بتواند جلو او را برای نوشتن «داستان زندگی» خود بگیرد که به ادعای او، شامل «رفتار و شخصیت عموی من، رئیس جمهوری فعلی ایالات متحده در کارزار انتخاباتی او برای پیروزی مجدد در انتخابات است.»

او ادعا کرد که از آنجا که اعضای خانواده او، از جمله خود رئیس جمهوری، «درباره امور خانواده و اختلافات بر سر وصیت بارها صحبت کرده‌اند» این قرارداد عدم افشای اطلاعات از اعتبار ساقط است.

او نوشت: «هیچ یک از طرفین این قرارداد، از جمله عموهایم دونالد ترامپ و رابرت ترامپ، یا عمه‌ام ماری‌ان ترامپ، هرگز برای صحبت عمومی درباره امور خانوادگی ما یا رابطه شخصی خود با من، از من، برادرم فرد، یا حتی یکدیگر، اجازه نگرفته‌اند.»

کتاب خانم ترامپ قرار است توسط انتشاراتی سایمون و شوستر در اواخر ماه جاری میلادی منتشر شود، چرا که قاضی الن دی شینکمن روز چهارشنبه حکم داد که قرارداد عدم افشای اطلاعات مانع انتشار آن کتاب نمی‌شود.

آقای شینکمن نوشت: «گرچه خانم ترامپ بدون شک و مانند هر امریکایی دیگر از حقوق مندرج در اصلاحیه اول قانون اساسی [حق آزادی بیان] برخوردار است، اما او همچنین حق این را دارد که به اختیار در هر قراردادی وارد شود، از جمله ورود به قراردادی که حق آزادی بیان او را محدود می‌کند. برعکس خانم ترامپ، انتشاراتی سایمون و شوستر اما هرگز توافق نکرده‌ است که حقوق آزادی بیان خود را محدود یا تسلیم کند.»

گرچه این انتشاراتی پیش از رسیدگی دادگاه از قرارداد عدم افشای اطلاعات خانم ترامپ باخبر نبود، بعد از لغو تعویق انتشار توسط دادگاه با صدور بیانیه‌ای حمایت خود از خانم ترامپ را اظهار داشت.

در آن بیانیه آمده است: «ما از حق خانم ماری ال ترامپ برای بازگویی داستان خود در کتاب «خیلی زیاد و نه هرگز کافی» حمایت می‌کنیم که کتابی بسیار مهم و جالب درباره بحث‌های جاری در کشور است و به خاطر منفعت عموم امریکاییان باید منتشر شود.»

[توضیح مترجم]

© The Independent

بیشتر از جهان