مطابق با حکم قاضی، مری ترامپ می‌تواند کتاب افشاگر خود را تبلیغ کند

مری ترامپ، روان‌پزشک گفته هیچ مشکلی برای خودشیفته نامیدن دونالد ندارد

هال بی گرینوالد، قاضی شهر پوگکیپزی: «حکم ضبط کتاب اعتباری ندارد و  این محدودیتی علیه آزادی بیان است» - SAUL LOEB / AFP

یک قاضی در ایالت نیویورک حکم داد مری ترامپ، برادرزاده دونالد ترامپ، می‌تواند کتاب خود را درباره وضعیت روانی رییس‌جمهور علنا منتشر و تبلیغ کند.

حکمی که جلوی خانم ترامپ را می‌گرفت به سال ۲۰۰۱ برمی‌گردد، وقتی او و دیگر اعضای خانواده قراردادی را مبنی بر عدم افشای اطلاعات امضا کردند که رابرت ترامپ، برادر رییس جمهور می‌گوید جلوی انتشار این کتاب و بحث علنی درباره آن را می‌گیرد.

او چندین شکایت حقوقی برای جلوگیری از انتشار کتاب «بیش از اندازه و هرگز کافی» (Too Much and Never Enough) ثبت کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با وجود این روز پیش از انتشار کتاب، هال بی گرینوالد، قاضی شهر پوگکیپزی رای داد حکم ضبط اعتباری ندارد و گفت این محدودیتی علیه آزادی بیان است.

او نوشت: «با وجود این که این کتاب تاکنون منتشر و به مقدار عمده توزیع شده است، محروم کردن خانم مری ال ترامپ از عواید آن کاری بسیار اشتباه است و هیچ نفعی نخواهد داشت و تنها به شکل صوری خواهد بود.»

تئودوروس بوتراوس جونیور، وکیل خانم ترامپ گفت قاضی گرینوالد «رای درست را صادر کرد تا جلوی تلاش‌های خانواده ترامپ را برای سرکوبی حق آزادی بیان سیاسی خانم مری ترامپ بگیرد.»

او افزود: «اصلاحیه اول قانون اساسی هرگونه محدودیتی را از پیش بر آزادی بیان ممنوع می‌کند چرا که این محدودیت‌ها نقض غیرقابل تحمل حق مردم برای شرکت در دموکراسی است. فردا همه شهروندان امریکا می‌توانند سخنان مهم مری را بخوانند و خود تصمیم بگیرند.»

طرح جلد کتاب مری ترامپ - عکس از شبکه‌های اجتماعی

کتاب خانم ترامپ دومین کتاب انتقادی مهم در ماه‌های اخیر علیه آقای ترامپ است که رییس جمهور و دستیارانش سعی داشتند جلوی انتشارش را بگیرند.

کتاب جان بولتون، مشاور سابق رییس جمهور با نام «اتاقی که همه چیز آن‌جا اتفاق افتاد» (The Room Where it Happened) که شرح‌نوشت حضور او در کاخ سفید ترامپ است نیز پیش از انتشار چندین بار به تعویق افتاد.

کتاب «بیش از اندازه و هرگز کافی» امروز توسط انتشاراتی سایمون و شوستر منتشر شد که کتاب آقای بولتون را هم منتشر کرده است.

این انتشاراتی با صدور بیانیه‌ای اظهار داشت از این تصمیم قاضی «بی‌نهایت راضی» است.

این بیانیه نوشت: «حق انتشار بدون قید و شرط، یک آزادی مقدس آمریکایی و از اصول بنیان‌گذار جمهوری ما است، به همین خاطر ما قدردان دادگاه برای تایید و بر پا نگاه‌داشتن این رویه دیرینه علیه هرگونه محدودیت بر آزادی بیان و شروط پیش از انتشاریم.»

بیانیه ادامه داد: «کتاب بیش از اندازه و هرگز کافی، اثری بسیار مهم است که تاثیراتی واقعی بر بحث‌‌های جاری در سطح کشور دارد و ما بی‌صبرانه منتظر ارائه آن به عموم مردم‌ایم که آشکارا و مشتاقانه می‌خواهند آن را بخوانند.»

خانم ترامپ که روان‌پزشک است، در این کتاب می‌نویسد او «هیچ مشکلی برای خودشیفته نامیدن دونالد ندارد، او تمام ۹ شرط اصلی را در راهنمای تشخیصی و آماری بیماری‌های روانی این بیماری داراست.»

با وجود این، او مخالفت خود با هرگونه تلاش برای تشخیص بیماری‌های روانی عمویش بدون ارزیابی بالینی کامل اظهار می‌دارد. او می‌نویسد آسیب‌ها و رفتارهای عمویش آن قدر عجیب است که «تشخیص دقیق و جامع بیماری او نیازمند انجام طیف کاملی از آزمایش‌های روانی و جسمی-عصبی است که او هیچ وقت راضی به انجام آن‌ها نخواهد شد.»

© The Independent