کاهش بودجه اداره پست ایالات متحده آمریکا در آستانه انتخابات

تظاهرات‌کنندگان آمریکایی خواستار استعفای رئیس پست شدند

کاهش بودجه خدمات پستی ایالات متحده آمریکا موجب کاهش سرعت کار پست خواهد شد-Paul Ratje / AFP

با افزایش اعتراض‌ها نسبت به کاهش بودجه پست آمریکا در آستانه برگزاری انتخابات ماه نوامبر، و تهدیدهای دونالد ترامپ درباره رای پستی، روز شنبه تعدادی تظاهرات‌کننده در مقابل خانه رئیس کل خدمات پستی ایالات متحده در واشنگتن ‌دی‌سی تجمع کردند.

حدود یکصد نفر در مقابل آپارتمان لوکس لوییس دو جوی، رئیس‌کل پست آمریکا تجمع کردند. آقای دو-جوی که متحد ترامپ و یکی از حامیان مالی کارزار انتخاباتی اوست، اوایل تابستان به این سمت منصوب شد.

تظاهرات‌کنندگان با دمیدن در بوق‌هایی که در دست داشتند  و فریادهایی خطاب به آقای دو-جوی، به او «هشدار» دادند و خواستار استعفای او از مقام ریاست ‌کل خدمات پستی ایالات متحده شدند.  آقای دو جوی بودجه‌های پست را کاهش داده است که به کاهش اضافه‌کاری و برداشتن ماشین‌های ضروری تقسیم‌بندی نامه‌ها منجر شده‌است. این درحالی ‌است که با وجود همه‌گیری ویروس کرونا، ادارات پست باید برای کار دشوار ارسال برگه‌های رای در روز انتخابات آماده شوند.

این کاهش بودجه که موجب اشکال در اجرای طرح رای پستی می‌شود، در حالی صورت گرفته است که رئیس‌جمهوری ادعای نادرست احتمال تقلب در انتخابات با آرای پستی را مطرح می‌کند. با اینحال، او همین هفته برای خودش درخواست برگه رای پستی داده‌ است.

کاهش بودجه خدمات پستی ایالات متحده، علاوه بر تهدیدات انتخاباتی، پرداخت‌های پستی اجاره‌بها و سایر صورتحساب‌های شهروندان را با مشکل مواجه می‌کند و موجب کاهش سرعت کار پست خواهد شد.

این گروه تظاهرات‌کنندگان گفته‌اند که صبح روز شنبه تظاهرات پر سروصدایی را در مقابل آپارتمان گران‌قیمت آقای دو جوی به راه انداختند تا «هشدار بسیار ضروری» به او بدهند.

تظاهرات‌کنندگان پلاکاردهایی با شعارهایی چون «خائن» و «دو جوی را بیرون بنداز» در دست داشتند. آن‌ها برگه‌های رای تقلبی را به ساختمان آپارتمان آقای دو جوی وصل کردند تا به دولت ترامپ درخواست دهند که طرح رای پستی تامین مالی شود و قابلیت‌های اداره پست را برای روز انتخابات افزایش یابد.

این گروه معترضان در بیانیه‌ای اظهارداشتند: «خدمات پست ایالات متحده در دوران همه‌گیری، یک ضرورت اساسی برای دمکراسی است. کارکنان اداره پست، با تحویل امن برگه‌های رای، به عبارتی دمکراسی را تحویل می‌دهند. ترامپ با انتصاب دو جوی در جایگاه مدیریت پشتیبانی، می‌خواهد امن‌ترین و دردسترس‌ترین راه رای‌دادن از بین برود.»

اقای دو جوی که در ماه ژوئن این سمت را به عهده گرفت، تدابیر کاهش بودجه‌ای را که به اجرا درآورده است «برنامه راهبردی برای رسیدن به کارکرد عالی و ثبات مالی» می‌نامد که «به دلیل کاهش کار ادارات پست در دوره همه‌گیری کرونا» اجرا شده ‌است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تقریبا همه ایالت‌ها و نیز واشنگتن‌دی‌سی هشدارهایی از ادارات پست دریافت کرده‌اند که می‌گوید قوانین انتخابات برای رای‌گیری غیابی با واقعیت‌های امکانات پستی «ناهمخوان» است.

در آن نامه که پیش‌نویس آن قبل از انتصاب لوییس دوجوی، به‌عنوان رئیس‌کل پست آمریکا آماده شده است، آمده است که اداره پست تضمین نمی‌کند که در انتخابات سوم نوامبر برگه‌های رای به‌موقع برای شمارش به ۴۶ ایالت و واشنگتن دی‌سی برسد. این امر نشانه‌ای از احتمال محروم شدن عده زیادی از حق رای است.

در ماه جاری، خدمات پست ایالات متحده گفت که ظرفیتش را برای تطبیق با روند سراسری رای‌گیری تنظیم می‌کند تا بتواند خدمات پستی مرتبط با رای‌گیری را به موقع انجام دهد.

آقای ترامپ روز پنجشنبه تایید کرد که عدم تامین مالی خدمات پستی، اجرای رای پستی را دشوار می‌کند. او در گفت‌وگویی با شبکه بیزینس فاکس به صراحت اظهارداشت که دو ماده تامین اعتبار که دمکرات‌ها خواهان آن هستند، در کنگره آمریکا معوق مانده‌است. او گفت که خدمات پستی بدون پول اضافه، نمی‌تواند منابع لازم برای تحویل سیل برگه‌های رای مردمی را فراهم کند که به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا از رفتن به محل‌های رای‌گیری امتناع می‌کنند.

ترامپ گفت: «اگر ما قرارداد نبنیدیم، یعنی پول نمی‌گیریم. این به معنی آن است که نمی‌توانند رای‌گیری سراسری پستی را اجرا کنند.»

آقای ترامپ بارها این ادعای اشتباه را تکرار کرده است که برگه‌های رای غیابی به افزایش تقلب در انتخابات منجر می‌شود. او به صراحت گفت که تامین اعتبار جهت افزایش گزینه‌ها و ظرفیت‌ها را رد می‌کند، چون موجب افزایش مشارکت می‌شود. ترامپ اوایل سال جاری به فاکس‌نیوز گفته‌ بود که افزایش رای‌های پستی به معنی آن است که «شما دیگر هرگز نخواهید دید که در این کشور یک جمهوری‌خواه انتخاب شود.»

مقام‌های بهداشت عمومی و شهروندان آسیب‌پذیر نگرانی خود را مبنی بر این‌که تجمع در محل‌های رای‌گیری ممکن است منجر به گسترش ویروس کووید-۱۹ شود اعلام کرده‌اند.

© The Independent