اداره پست آمریکا هشدار داد که میلیون‌ها رای پستی به موقع نخواهد رسید

ترامپ گفته است که افزایش رای‌ پستی به معنی آن است که «دیگر هرگز نخواهید دید که در این کشور یک جمهوری‌خواه انتخاب شود.»

پست ایالات متحده به ۴۰ ایالت هشدار داده،قوانین آن‌ها برای درخواست، بازگشت و شمارش برگه‌های رای با خدمات پستی «ناهمخوان» است-JASON REDMOND / AFP

اداره خدمات پستی ایالات متحده نمی‌تواند تضمین کند که در انتخابات آینده در ماه نوامبر، برگه‌های رای غیابی ۴۶ ایالت و واشنگتن ‌دی‌سی به موقع برای شمارش برسد. این امر نشانه‌ای از آن است که در پی آشفتگی‌های سیاسی و سرنوشت اقتصادی نامشخص اداره پست، احتمالا عده زیادی در آمریکا از رای دادن محروم می‌شوند.

در همین زمینه نامه‌ای که پیش‌نویس آن قبل از انتصاب لوییس دِجوی، متحد دونالد ترامپ، به‌عنوان رئیس‌ کل پست آمریکا آماده شده، به دست واشنگتن‌پست و سی‌ان‌ان رسیده ‌است. در این نامه به مقام‌های رسمی انتخاباتی و وزرای ایالات هشدار داده شده که قوانین انتخابات ایالتی ضرورتا تضمین نمی‌کند که برگه‌های رای به‌موقع برای شمارش برسد.

روز پنج‌شنبه هفته گذشته، دونالد ترامپ تردید خود را نسبت به توانایی این اداره در «رسیدگی» به تعداد زیاد برگه‌های ‌رای غیابی ابراز داشت و گفت که با تامین اعتبار خدمات پستی مخالف است، چون موجب افزایش رای ‌پستی می‌شود. این ‌در حالی ‌است که تجمع مردم در محل‌های رای‌گیری هم می‌تواند به گسترش ویروس کرونا منجر شود.

اداره خدمات پستی ایالات متحده ماه گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ظرفیتش را برای تطبیق با روند سراسری رای‌گیری تنظیم می‌کند تا بتواند برگه‌های رای را به موقع تحویل دهد.

پست ایالات متحده به ۴۰ ایالت نامه نوشته و هشدار داده که قوانین آن‌ها برای درخواست، بازگشت و شمارش برگه‌های رای با خدمات پستی «ناهمخوان» است.

مارتا جانسون، سخنگوی خدمات پستی ایالات متحده، در اطلاعیه‌ای به روزنامه واشنگتن‌پست اظهار داشت: «خدمات پستی از مقام‌های انتخاباتی و رای‌دهندگان می‌خواهد که به کارکرد پست واقع‌بینانه نگاه کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

درخواست ایندیپندنت برای نظرخواهی در این خصوص هم به سرعت پاسخ داده نشد.

آقای دجوی که در ماه ژوئن این سمت را به عهده گرفت، کاهش بودجه اخیر برای اداره خود را «برنامه‌ای راهبردی برای رسیدن به عملکرد عالی و ثبات مالی»، در پی کاهش نامه‌نگاری در زمان همه‌گیری خوانده ‌است. این کاهش بودجه‌ها شامل کاهش تعداد کارکنان و برداشتن تعدادی از ماشین‌های موردنیاز برای تقسیم‌بندی نامه‌ها می‌شود.

ترامپ هم روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز، درباره تلاش‌های آشکار برای کاهش رای ‌پستی در دوره همه‌گیری تهدید کرد که بودجه اضطراری و کمک‌های انتخاباتیِ خدمات پستی را متوقف خواهد کرد.

دونالد ترامپ گفت: «آن‌ها ۲۵ میلیارد دلار می‌خواهند، میلیارد، آن هم برای اداره پست. الان این پول را می‌خواهند تا ادارات پست بتوانند کار کنند و میلیون‌ها و میلیون‌ها برگه ‌رای را جابه‌جا کنند... الان، همین حالا نمی‌توانند به این هدف برسند. به‌ هر حال، این‌ها فقط دو خواسته هستند. اگر آنها به این دو خواسته نرسند، بدین معناست که شما نمی‌توانید یک رای‌گیری پستی همگانی داشته باشید... چون آن‌ها مجهز نیستند.»

آقای ترامپ دوباره ادعای غلط خود را مبنی بر این ‌که برگه‌های رای غیابی موجب افزایش تقلب می‌شود تکرار کرد.

او به صراحت گفت که تامین اعتبار جهت افزایش گزینه‌ها و ظرفیت را رد می‌کند چون موجب افزایش مشارکت در انتخابات می‌شود. ترامپ اوایل سال جاری به فاکس‌نیوز گفته ‌بود که افزایش رای‌ پستی به معنی آن است که «دیگر هرگز نخواهید دید که در این کشور یک جمهوری‌خواه انتخاب شود.»

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، برای پیش‌برد طرح رای‌دهی از خانه، درخواست ۳.۶ میلیارد دلار بودجه کمکی کرده ‌بود. او گفته‌ بود که تهدید رئیس ‌جمهور با هدف تضعیف خدمات پستی ایالات متحده و برنده شدن دوباره او در انتخابات دنبال می‌شود.

سین الدریج، رئیس «استندآپ آمریکا»، که یک گروه مترقی حق رای است، می‌گوید: «دونالد ترامپ حرف‌های مگو را بلند می‌گوید؛ تلاش‌های ادامه‌دار او برای زمین‌گیر کردن خدمات پستی ایالات متحده، تلاش آشکاری برای خرابکاری در انتخابات و سرکوب آرا در دوران همه‌گیری است.»

او می‌افزاید: «اگر جمهوری‌خواهان سنا ارزشی برای آینده دموکراسی ما قائل باشند، خواستار آن می‌شوند که دولت ترامپ به میز مذاکره درباره لایحه کمکی کووید ۱۹ برگردد. این لایحه کمک می‌کند که انتخابات به‌صورت ایمن برگزار شود و بودجه اداره پست را تامین می‌کند.»

این خبرها در حالی است که رئیس ‌جمهور و بانوی اول، ملانیا ترامپ، خود درخواست کرده‌اند که برگه‌های رای‌شان به محل اقامت آن‌ها در ماره‌لاگوی فلوریدا ارسال شود.

© The Independent

بیشتر از جهان