امکان تاخیر در اعلام نتایج انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

این هشدار را یک مقام رسمی کمیسیون انتخابات فدرال داده ‌است

خبرنگاران با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی در انتظار حضور جو بایدن، ۱۴ ژوئیه ۲۰۲۰ - Olivier DOULIERY / AFP

آمریکایی‌ها احتمالا باید تا بعد از شب انتخابات صبر داشته ‌باشند تا متوجه شوند رئیس‌جمهور آینده کشورشان کیست.

الن وینتراوب، که سه دوره ریاست کمیسیون انتخابات فدرال را به عهده داشته، روز دوشنبه گفت که افزایش رای پستی به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ می‌تواند اعلام نتایج انتخابات سوم نوامبر را به تاخیر بیندازد. 

خانم وینتراوب به سی‌ان‌ان گفت: «اجازه دهید به همه بگویم که امسال همگی باید یک نفس عمیق بکشیم و صبور باشیم. چون به احتمال زیاد تا آن شب از نتیجه انتخابات آگاه نخواهیم شد.» 

او گفت که انتخابات مقام‌های محلی هم ممکن است با مسائل پشتیبانی مواجه شود چون میلیون‌ها شهروند آمریکایی تمایل دارند که رای خود را با پست ارسال کنند. 

او گفت: «احتمالا برای ریاست‌جمهوری، اما شاید برای سایر رقابت‌ها که برای مردم مهم هستند، اما مشکلی نیست اگر کمی بیشتر طول بکشد تا همه آرا با دقت شمارش شوند. اشکالی ندارد چون ما می‌خواهیم اطمینان پیدا کنیم که رای همه به حساب آمده‌ است.» 

خانم وینتراوب که یک دموکرات متولد نیویورک است، با ادعاهای بی‌اساس رئیس‌جمهور ترامپ مبنی بر این که برگ‌رای‌های پستی می‌تواند موجب تقلب در انتخابات شود مخالفت کرد: «قبلا این کار انجام شده‌است. روش امنی است. هیچ خطر قابل توجهی در رای‌گیری غیابی وجود ندارد.» 

با توجه به نتایج نظرسنجی‌های انتخاباتی، آقای ترامپ سعی دارد درباره مشروعیت انتخابات پیش‌رو تردید ایجاد کند و خواستار تاخیر انتخابات است. 

اما هر اقدامی مبنی بر تعویق رای‌گیری باید مصوبه کنگره را همراه داشته باشد، به این معنی که هر دو مجالس سنا و نمایندگان، که دموکرات‌ها در آن‌ها اکثریت دارند، باید آن را تایید کنند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ترامپ نتوانسته حمایت مجالس آمریکا را جلب کند. جمهوری‌خواهان ارشد ‌چون مارکو روبیو هم گفته‌اند که این انتخابات باید برگزار شود. 

تیم کارزار انتخاباتی رئیس‌جمهور ترامپ سپس از این فکر غقب‌نشینی کرد و خواستار ارایه تصویر مطمئنی از خود، در کارزار انتخاباتی شد. در عین حال، مارک میدوز، رئیس دفتر آقای ترامپ، به تاکید اعلام کرد که انتخابات برگزار می‌شود و «رئیس جمهور برنده انتخابات است.» 

آقای ترامپ در نظرسنجی‌های مهم، با فاصله زیادی از جو بایدن عقب افتاده ‌است. 

روز دوشنبه آقای بایدن با افرادی که برای پست معاون اولی انتخاب کرده‌ بود مصاحبه کرد تا در کارزار انتخاباتی او را همراهی کنند. او روز سه‌شنبه کمالا هریس را به عنوان شریک انتخاباتی خود معرفی کرد. 

آقای بایدن و معاون احتمالی‌اش، به صورت رسمی نامزدی حزب را در کنوانسیون ملی دموکراتیک، که ۱۷ تا ۲۰ ژوئیه برگزار می‌شود، خواهند پذیرفت. 

قرار بود آقای بایدن نظر خود را درباره شریک‌انتخاباتی‌اش روز چهارشنبه اعلام کند، اما یک روز زودتر، یعنی سه‌شنبه، خانم کمالا هریس را معرفی کرد.

© The Independent