آمار بیکاری ایالات متحده به زیر یک میلیون نفر رسید

با وجود وضعیت سخت معشیتی بیکاران در آمریکا کمک‌های تکمیلی بیمه بیکاری منتفی شد

مردی در خیابانی در نیویورک، سیگار به دست ایستاده در کنار مجسمه‌ای که ماسک بر صورت دارد - Dia Dipasupil / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

تعداد کارگرانی که در هفته گذشته برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کردند برای اولین بار از شروع بیماری عالم‌گیر ویروس کرونا در آمریکا به زیر یک میلیون نفر رسید. 

وزارت کار روز پنج‌شنبه گفت تعداد درخواست‌های هفته گذشته به ۹۶۳ هزار نفر رسید که برای دومین هفته متوالی و از ۱.۲ میلیون نفر در هفته پیش از آن، کاهش یافته است. 

این آمار هنوز حدود ۲۵۰ هزار نفر بیشتر از آمار قبل از شیوع بیماری عالم‌گیر است که هفتگی حدود ۷۰۰ هزار نفر بود چرا که آثار اقتصادی شیوع این ویروس هنوز باعث از دست رفتن شغل افراد وعدم استخدام آن‌ها می‌شود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این آمار در حالی منتشر شد که کمک‌های تکمیلی بیمه بیکاری ویروس کرونا در سراسر کشور منقضی شده است و مذاکرات برای تمدید آن در مجلس ایالات متحده منتفی شد. 

لیدیا بوسور، اقتصاددان ارشد دانشکده اقتصاد آکسفورد گفت: «کاهش غیرمنتظره دیگری در درخواست‌های بیمه بیکاری حاکی از این دارد که احیای مشاغل در کشور به راه افتاده است اما هنوز نیاز به پیشرفت بسیار بیشتری در بازار کار است.» 

خانم بوسور گفت این ارقام منعکس کننده «احیای دردناک و تدریجی بازار کار است». 

برای کمک به کسانی که هنوز در اثر این بیماری عالم‌گیر شغلی پیدا نکرده‌اند، دونالد ترامپ آخر هفته گذشته فرمانی اجرایی امضا کرد تا بیمه بیکاری را برای ۴۰۰ دلار در هفته افزایش دهد. 

با این حال، مقامات تردیدهایی در این باره دارند چرا که طول می‌کشد تا نظامی جدید ساخت تا بتوان پول را به افراد محتاج فرستاد و همچنین مقامات ایالتی نیز نگرانی و ترس خود را ابراز کرده‌اند که آن‌ها نیز به منابع لازم برای پرداخت ۲۵ درصد سهم خود از بیمه بیکاری به شهروندان دسترسی ندارند. 

کارگران کم‌درآمد از جمله پیش‌خدمت‌ها، کارگران آزاد در اقتصاد از جمله پیمانکاران مستقل و کارگران موقتی ممکن است مشمول پرداخت بیمه بیکاری بالاتر نشوند. 

تعداد افرادی که در ایالات متحده بیمه بیکاری دریافت می‌کنند در هفته گذشته از ۱۶.۱ میلیون به ۱۵.۵ میلیون رسید. 

با وجود این، اگر کارگران آزاد و مستقل را نیز به این آمار اضافه کنیم، به گفته وزارت کار این آمار به ۲۸.۲ میلیون نفر، یا ۱۸ درصد نیروی کار ایالات متحده، می‌رسد که به نحوی عواید بیکاری دریافت می‌کنند. 

اقتصاد سراسر کشور هنوز با تاثیرات بیماری عالم‌گیر فعلی دست و پنجه نرم کرده و سعی دارند با حفظ نرخ پایین موارد ابتلا، به قرنطینه و تعطیلی پایان داده و گره اقتصادی خود را باز کنند. 

در این هفته ایالات متحده از مرز ۵ میلیون مبتلا به ویروس کرونا گذشت و بنا به تحلیل رویترز، از هر ۶۶ نفر در این کشور یک نفر به ویروس آلوده است. 

گزارش‌های تکمیلی از آسوشیتد پرس

© The Independent