بنیاد خیریه شاهزاده هری و مگان مرکل رسما به کار خود پایان می‌دهد

مگان و هری برای بازگشایی مرکز خیریه جهانی و جدید خودشان به نام «آرچول» پیش می‌روند

دوک و دوشس ساسکس- AFP

بنیاد خیریه دوک و دوشس ساسکس حالا رسما روند تسویه حساب و اتمام کار را طی می‌کند.

طبق اسناد و مدارکی که توسط خانه شرکت‌ها (Companies House)  مورد بررسی قرار گرفته است، یک اظهارنامه تسویه حساب برای این بنیاد خیریه اعلام شده و یک فسخ داوطلبانه هم برای مرکز خیریه ساسکس رویال در نظر گرفته شده است.

شاهزاده هری و مگان مارکل رسما در حال تعطیلی این بنیاد خیریه بریتانیایی‌‌اند و برای بازگشایی مرکز خیریه جهانی و جدید خودشان به نام «آرچول» (Archewell) پیش می‌روند، این نام از اسم پسرشان آرچی مانتباتن - ویندزور الهام گرفته شده است.

این اظهارنامه تسویه حساب و سایر مدارک در ابتدای ماه ژوئیه ثبت شد، اما در نوبت بود و برای اولین بار درتاریخ ۲۸ ژوئیه توسط خانه شرکت‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

اوایل این ماه یک منبع که از نزدیک با این زوج سلطنتی کار می‌کند به ایندیپندنت گفت که درخواست‌های اداری و رسمی به خانه شرکت‌ها و کمیسیون خیریه فرستاده شده است تا تعطیلی رسمی رویال ساسکس انجام شود.

آن‌ها گفتند: «این روند طی روزهای آتی به صورت آنلاین به اطلاع عموم خواهد رسید.»

این منبع همچنین توضیح داد که بعد از منحل شدن رسمی این خیریه همه معتمدین آن به استثنای دوک ساسکس، از سمت خود کنار می‌روند.

این دوک به عنوان مدیر و معتمد خیریه ساسکس رویال تا پایان گرفتن روند فسخ، در سمت خود باقی می‌ماند.

این منبع افزود دوک و دوشس به خاطر راهنمایی‌ها و حمایت‌های معتمدین در این دوره بسیار قدردانند.

روز ۳۱ ماه مارس سال جاری این زوج سلطنتی به عنوان اعضای ارشد و شاغل این خاندان سلطنتی رسما کناره‌گیری کردند.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)



کمی بعد ملکه و مقامات رسمی‌‌اش اعلام کردند که این زوج نباید از کلمه سلطنتی (رویال) در نشان تجاری رویال ساسکس خود استفاده کنند، بعد از شکست دراین نشان تجاری موفق، این زوج جزئیاتی را از یک مرکز خیریه دیگر به نام آرچویل فاش کردند که شامل فعالیت‌های خیریه، گرو‌ه‌های ورزشی و یک تارنمای سلامت خواهد بود.

انتظار می‌رود این تارنما که شامل اطلاعاتی درباره سلامت روان، تغذیه و تندرستی عمومی است از وبلاگ سبک زندگی مگان که «د تیگ» (The Tig) نام داشت و دیگر فعال نیست، پیروی کند.

این زوج گفته‌‌اند که اطلاعات بیشتر راجع به طرح آرچویل را بعدتر «در زمان مناسب» ارائه می‌کنند.

© The Independent

بیشتر از زندگی