همسر سابق التون جان به دلیل نقض قوانین طلاق سه میلیون دلار غرامت می‌خواهد

رناته بلائل، به دلیل ادعاهای مطرح شده در کتاب خاطرات التون جان از او شکایت کرده است

التون جان سال گذشته کتاب خاطرات خود با نام  «من» منتشر کرد- KEVIN WINTER / Getty Images via AFP

رناته بلائل، همسر سابق التون جان بر سر ادعای این که التون جان مقررات تعیین شده هنگام طلاق را نقض کرده است، خواستار سه میلیون دلار خسارت شده است. 

بلائل، که از سال ۱۹۸۴ تا ۸۸، برای چهار سال با جان ازدواج کرده بود، از این خواننده برای نوشتن درباره او در کتاب خاطرات خود، به نام «من» شکایت کرده است. این کتاب در سال ۲۰۱۹ منتشر شد.  

به گفته اسناد قانونی دادگاه عالی لندن در هفته جاری، اظهارات منتشر شده در کتاب، مفاد توافقی را که ۳۲ سال پیش و در هنگام طلاق تعیین شده بود، نقض کرده است. 

این اسناد حقوقی حاکی است که جان با حذف برخی قسمت‌ها از کتاب، قبل از چاپ آن موافقت کرده بود اما بلائل، مهندس صدای متولد آلمان، می‌گوید که این اظهارات منجر به بروز دوباره برخی مشکلات روحی طولانی‌مدت او شده است. 

جان که اکنون با دیوید فرنیش، ازدواج کرده و دو فرزند دارد، در یک بخش از کتاب اذعان می‌کند از این که موجب آسیب به بلائل در دوران رابطه‌شان شده «احساس عذاب وجدان و پشیمانی می‌کند». 

او هم‌چنین درباره داشتن ارتباط بسیار محدود با بلائل پس از طلاق‌شان نوشته و گفته است که او را برای ملاقات با فرزندانش دعوت کرده است و گفت: «می‌خواستم که او بخشی از زندگی ما باشد، و ما هم به همین روش، بخشی از زندگی او باشیم.» 

به گفته جان: «اما او نمی‌خواست و من هم در این مساله اصرار نکردم. باید به احساسات او احترام می‌گذاشتم.»

رناته بلائل و التون جان در جوانی - STF / AFP

این دو در ۱۹۸۳ ملاقات کردند، و پس از آن که دوستانی نزدیک شدند، در روز ولنتاین ۱۹۸۴ در استرالیا ازدواج کردند. آنان چهار سال بعد طلاق گرفتند و کمی بعد جان اعلام کرد که هم‌جنس‌گرا است. 

نمایندگان جان از اظهارنظر و پاسخ‌گویی به ایندیپندنت خودداری کردند. 

 

 

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر