هشدار نماینده مجلس درباره احتمال سقوط نظام

«مردم روزی خواهند ریخت ما را از مجلس و دولتمردان را از دولت بیرون می‌کنند»

حسین‌علی شهریاری،نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور- عکس از خانه ملت

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، می‌گوید: «دو سال قبل من در همین مجلس گفتم اگر دولت کاری نکند، به‌خاطر فقر و گرسنگی و فشار محرومین مردم روزی خواهند ریخت ما را از مجلس و دولتمردان را از دولت بیرون خواهند کرد. خیلی زمان نمی‌برد.»

حسینعلی شهریاری، در نطق امروز، یکشنبه ۲۹ تیرماه، با اشاره به این که امروز شاهد «فقر، گرانی و تورم لجام‌گسیخته» هستیم، گفت: «آقای رئیس جمهوری یک شب گرسنه نخوابیده که متوجه شود معنای گرسنگی چیست. بی‌پول نبوده کهبچه‌اش را به خاطر بی‌پولی نتواند به مدرسه بفرستد. فرزندانش بیکار نبوده‌اند که ببیند بیکاری چه بلایی بر سر خانواده‌هامی‌آورد.»

این نماینده مجلس گفت: «خانواده‌هایی هستند که ۴ نفر یا ۵ نفر بیکار تحصیل‌کرده دارند و هیچ شغلی برای آنها وجود ندارد.»

او با تاکید براین که هیچ‌یک از ادعاهای مربوط به بهبود اقتصادی در کشور بعد از امضای برجام محقق نشده است،افزود: «علی‌رغم این که مقام معظم رهبری بارها فرموده بودند که به کدخدا و یاران اروپایی‌اش اعتماد نکنید، ولی متأسفانه مسئولان به این مسائل تکیه نکردند و باورشان این بود که کدخدا مشکلات را حل خواهد کرد.»

به گفته این نماینده مجلس، «امروز نه تنها اروپا جوابگو نیست، بلکه کشورهایی هم مثل کره که جمهوری اسلامی (ایران)در آنجا ۹ میلیارد دلار طلب دارد، متأسفانه طلب ما را پرداخت نمی‌کنند.»

حسین‌علی شهریاری سیاست خارجی نظام را «سیاست فشل» نامیده است که نه تنها در اروپا و آمریکا نتوانسته کاری انجام دهد، بلکه در کشورهای همسایه مانند پاکستان و افغانستان هم نتوانسته اقدامی صورت دهد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس  با اشاره به ماجرای گروگان‌گیری دو نفر از سپاهیان، خطاب به ظریف گفت: «بیش از یک سال و نیم می‌گذرد که دو نفر از عزیزان سپاه ما به گروگان گرفته شده‌اند و هیچ خبری از آزادی آنها نیست. آقای ظریف! اگر فرزند شما هم به گروگان گرفته می‌شد، آیا این طور برخورد می‌کردید؟»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نماینده مجلس با اشاره به سخنان دو سال قبل خود درباره امکان طغیان و خشم مردم در اثر مشکلات اقتصادی، افزود: «من در همین مجلس گفتم اگر دولت کاری نکند، به خاطر فقر و گرسنگی و فشار محرومین مردم روزی خواهند ریخت ما را از مجلس و دولتمردان را از دولت بیرون خواهند کرد. خیلی زمان نمی‌برد. چرا چشم و گوشتان را بسته‌اید و توجهنمی‌کنید؟»

او همچنین خطاب به دولتمردان گفت: «امیدواریم دولتمردان ما به خودشان بیایند قبل از آن که مردم با آنها برخورد کنند.»

هشدارها درباره طغیان دوباره خشم مردم در شهرهای مختلف ایران، در هفته‌های گذشته بیشتر شده است. چنان هشدارهایی گاه از زبان مقامات بهداشتی به گوش می‌رسد و گاه از زبان دولتمردان، و حالا هم مجلسی‌ها. 

چندی پیش سعید نمکی، وزیر بهداشت دولت روحانی، هشدار داد که مقامات اجرایی باید هرچه سریعتر به فکر وضعیت اقتصادی مردم باشند، چرا که در غیر این صورت، به گفته سعید نمکی کشور دچار «ناآرامی» خواهد شد.

در روزهای گذشته نیز زمزمه‌های از سرگیری دوباره اعتراضات گسترده مردم در برخی شهرها به گوش رسید. 

در بهبهان استان خوزستان، مردم در تجمع اعتراضی شعارهایی علیه نظام سر می‌دادند که یادآور اعتراضات آبان ماه بود.

اعتراضات مردم بهبهان البته خیلی زود صحنه دخالت خشن نیروهای امنیتی و پلیسی شد و به بازداشت تعدادی از معترضان در این شهر کوچک جنوبی انجامید؛ جایی که در اعتراضات آبان ماه شاهد کشته شدن نزدیک به ۱۰ نفر از شهروندانش بود.  

گزارش‌هایی نیز از تشدید جو امنیتی در برخی دیگر از شهرهای ایران مثل شیراز، مشهد و تهران نیز بازتاب یافته است.  

بیشتر از