رد اعتبارنامه نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی ایران 

غلامرضا تاجگردون متهم به فساد اداری و مالی بود

امروز، چهارشنبه ۱۸ تیرماه، بالاخره و پس از کشمکش‌های فراوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی رای به اخراج غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران دادند.  ۱۱۱رای مخالف، ۹۰موافق و ۱۳ رای ممتنع کافی بود تا اعتبارنامه این نماینده مجلس رد شود. 

ماجرای رد اعتبارنامه اما به همین‌جا ختم نشد و نماینده مردم گچساران که گویی از رد اعتبارنامه‌اش توسط هم‌کاران در مجلس سخت به خشم آمده بود، بلافاصله در صفحه شخصی خود در اینستاگرام خطاب به گچسارانی‌ها نوشت: « آن‌چه حجت بود گفته شد و از مردم خواسته خون‌سردی‌شان را حفظ کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بسیار دشوار است پذیرفتن این نکته که تعداد زیادی از جمعیت تقریبا ۲۰۰هزارنفری گچساران فقط به دلیل رد اعتبارنامه نماینده‌شان در مجلس «خونسردی‌شان» را از دست بدهند اما با این‌حال در فاصله تقریبا کوتاهی از این «پست اینستاگرامی» تاجگردون بود که ویدیو‌هایی در شبکه اجتماعی دست به دست شد که در آن اتوموبیل‌های نیروهای ضدشورش به سوی  شهر گچساران در حرکت هستند. ادعا شده که این نیروها از آن جهت به گچساران می‌روند تا با ناآرامی‌های احتمالی پس‌از رد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، مقابله کنند. 

در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی، که شاهد کم‌ترین میزان مشارکت مردم بود، حدود ۴۰هزار نفر به تاجگردون رای دادند. 

نکته قابل تامل درباره انتخاب مجدد این نماینده مجلس «رد صلاحیت» او از سوی شورای نگهبان برای حضور در انتخابات مجلس بود. هرچند که اعتراض تاجگردون رای را به نفع او چرخاند و نماینده حالا دیگر از کار بی‌کار شده گچسارانی‌ها روی صندلی‌های مجلس یازدهم بنشیند.

پیش از برگزاری انتخابات، هزینه‌های زیاد و به اصطلاح «ریخت‌وپاش‌های انتخاباتی» تاجگردون باعث انتقادات بسیاری به وی خصوصا در فضای مجازی شد. نکته‌ای که بعد ورود او به مجلس باعث اصلی انتقادهای فراوان همکارانش شد تا نهایتا بر اعتبارنامه او مهر «رد» بنشیند.

 تاجگردون از سوی مخالفان متهم بود به سوءاستفاده از مقام نمایندگی برای نفوذ در دست‌گاه‌های اداری.

پیش‌تر اعتبارنامه‌ این نماینده مجلس در یکی از شعب‌ رسیدگی به اعتبارنامه‌ها رد شده‌بود اما بعد، در همان شعبه و هم‌چنین کمیسیون تحقیق مجلس تایید شده‌بود.

اما امروز، چهارشنبه ۱۸ تیر، گزارش کمیسیون تحقیق درباره اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران  در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفت که حاصل آن اخراج تاجگردون از صندلی نمایندگی مجلس شورای اسلامی ایران بود.  

بیشتر از